Asus A7V 133: Promise ATA problemer..
Fra : Jorgen Andersen

Dato : 22-07-02 09:00

Hej !

Jeg har nogle gange meget svært ved at boote min pc, den fejlmelder på min
promise ATA driver, og stopper simpelthen, fordi den ikke kan finde
harddisken.. Har ikke været et problem før, og jeg har ikke opdateret
driver/bios.

/jorgen

Fra : Claus S.

Dato : 22-07-02 10:02

Er du 100% sikker på at din jumpersetting er korrekt?
Der har nemlig været en fejl i manualen til A7V 133 i det afsnit der
omhandler Promise controlleren.

Mvh.
Claus Sørensen

Fra : Jorgen Andersen

Dato : 22-07-02 16:49

jo, men den har virket upåklageligt i flere år... iøvrigt har jeg ikke
ændret nogle jumper setting for ATA controlleren.. vidste jeg faktisk ikke
at man kunne... hvad er formålet med det ?? hastigheden ??

Fra : Claus S.

Dato : 23-07-02 12:01

> jo, men den har virket upåklageligt i flere år... iøvrigt har jeg ikke
> ændret nogle jumper setting for ATA controlleren.. vidste jeg faktisk ikke
> at man kunne... hvad er formålet med det ?? hastigheden ??

De fleste onboard Promise controllere kan køre Raid eller normal ATA66/100.
Jeg spurgte til jumperne, fordi en kammerat var udsat for noget lignede. Da
han skiftede til WinXP kunne han ikke få installationsprogrammet til at
finde diskene. På Asus's hjemmeside fandt vi en opdatering til manualen, som
viste en anden jumpersetting end den der var vis i den originale manualen.
Og det var lige det der skulle til.

Det kan forøvrigt også være, at det er en dårlig forbindelse i kablet til
din(e) harddisk(e). Jeg har før set, at et kabel der ikke har været rørt ved
i årevis, opfører sig på denne måde. Kontaktfladen bliver simpelthen dårlig
med tiden.

Mvh.
Claus Sørensen