MS Windows
briani 27239
PowerDVD
Fra : mc

Dato : 22-07-02 01:20

Jeg har Cyberlink PowerDVD og XP som styresystem.
Men når jeg prøver at afspille en DVD får jeg denne meddelelse:

"The current display mode is not supported."

Details:

"PowerDVD does not support the current display mode. (DDraw Overlay mode is
recommended)

Please lower the screen resolution and color depth, for example, 800x600
with 256 colors. Or you may adjust the refresh frequency, for example, to 75
Hz."

Er der nogen der kan hjælpe mig?

mvh mc

PS! Kunne ikke finde en mere relevant NG.

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 01:29

mc skrev:

> "The current display mode is not supported."
> Er der nogen der kan hjælpe mig?

Gå ned i en lavere skærmopløsning, altså f.eks. fra 1024 x 768 til
800 x 600, eller sænk antallet af farver fra f.eks. 32 bit til 24
bit, eller måske endda 16 bit. Prøv evt. også at gå ned i en lavere
opdateringshastighed. Altså f.eks. fra 85 Hz. til 75 Hz. Alle tre
faktorer har indflydelse på om PowerDVD kan køre tilfredsstillende
eller ej.

Jeg kører 1600 x 1024 i 85 Hz pt. og når jeg skal bruge PowerDVD, skal
jeg ned i 24 bit. Kører jeg 32 bit så får jeg den samme fejl som dig.

Du har kørt en 'System Diagnostic', ikke?

Madsen.

Fra : mc

Dato : 22-07-02 01:43

Hej Madsen

> [...]
>
> Jeg kører 1600 x 1024 i 85 Hz pt. og når jeg skal bruge PowerDVD, skal
> jeg ned i 24 bit. Kører jeg 32 bit så får jeg den samme fejl som dig.

Jeg kører lige nu med 800 x 600, 16bit og 60Hz.
Jeg får stadig samme meddelelse

> Du har kørt en 'System Diagnostic', ikke?

Nej, hvor finder jeg den henne?

mvh mc

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 01:46

mc skrev:

> Jeg kører lige nu med 800 x 600, 16bit og 60Hz.
> Jeg får stadig samme meddelelse

Så er det fordi du ikke har kørt en 'System Diagnostic', tror jeg.

> Nej, hvor finder jeg den henne?

Normalt ligger den inde i den mappe i start-menuen hvor PowerDVD
også ligger.

Madsen.

Fra : mc

Dato : 22-07-02 01:53

> Normalt ligger den inde i den mappe i start-menuen hvor PowerDVD
> også ligger.

Nå, nu har jeg kørt den. Det virker stadig væk ikke.
Jeg fik en masse n/a spyttet ud.

Ellers tak for hjælpen, hvis du ikke har andre forslag.

mvh mc

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 01:59

mc skrev:

> Nå, nu har jeg kørt den. Det virker stadig væk ikke.
> Jeg fik en masse n/a spyttet ud.

Den skulle gerne komme med nogle forskellige firkanter som du så
skal godkende. Altså sige om de er ok eller ej.

> Ellers tak for hjælpen, hvis du ikke har andre forslag.

Hmm, hvis du går ind i PowerDVD og klikker på den lille hammer
(configuration) og derefter Video-fanebladet, så tjek efter om
Hardware Acceleration er slået til. Er den 'enabled' så slå den fra.
Er den ikke 'enabled' så prøv at slå den til. Kør så derefter en
'System Diagnostic' igen.

Madsen.

Fra : mc

Dato : 22-07-02 02:31

> Den skulle gerne komme med nogle forskellige firkanter som du så
> skal godkende. Altså sige om de er ok eller ej.

Det gjorde den ikke.

> [...]
> Hardware Acceleration er slået til. Er den 'enabled' så slå den fra.
> Er den ikke 'enabled' så prøv at slå den til. Kør så derefter en

Det har jeg lige gjort og prøvet SD igen.
Her er loggen, skulle den kunne hjælpe:

mvh mc

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 12:28

mc skrev:

> Her er loggen, skulle den kunne hjælpe:

Muligvis mangler du at installere ASPI. Prøv evt. at hente følgende
fil: http://home.worldonline.dk/hijklm/aspi/aspi4all.zip
Kør Aspichk.exe og er der behov for opdatering så kør Aspi4all.exe.
Prøv derefter at køre en System Diagnostic igen.

Din log er nemlig anderledes end min på det punkt.

Hvis det heller ikke hjælper og du ikke får andre svar her i gruppen,
så prøv evt. i news:dk.edb.hardware.drev.dvd
Det sker jævnligt at der snakkes PowerDVD i den gruppe, så måske sidder
der en der ved hvad der er galt i den gruppe.

Madsen.

Fra : mc

Dato : 22-07-02 13:04

Tak for hjælpen.

mvh mc

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 13:07

mc skrev:

> Tak for hjælpen.

Vil det sige at det hjalp med ASPI, eller havde det heller ingen
effekt?

Madsen.

Fra : mc

Dato : 22-07-02 13:13

> Vil det sige at det hjalp med ASPI, eller havde det heller ingen
> effekt?

Ingen effekt.

mvh mc

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 14:16

mc skrev:

> Ingen effekt.

Nå, så er jeg blank.

Madsen.

Fra : Jannich

Dato : 22-07-02 12:50

Hejsa - hvilken version af PowerDVD kører du?

Havde et lignende problem i XP indtil jeg opgraderede PowerDVD til version
4.0 hvilket jeg tror er den seneste.

Se evt.
http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=28

mvh
Jannich

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 13:06

Jannich skrev:

> Hejsa - hvilken version af PowerDVD kører du?

4.0.1109.
Se <news:GeJ_8.30245$Yf1.1280809@news010.worldonline.dk>

Madsen.

Fra : Mogens

Dato : 22-07-02 20:32

On Mon, 22 Jul 2002 02:19:49 +0200, "mc" <ee@ee.dk> wrote:

> [...]
>with 256 colors. Or you may adjust the refresh frequency, for example, to 75

Kunne måske være et problem med DirectX siden
DDraw åbenbart ikke viker korrekt.

Prøv at køre en "Dxdiag" fra Kør menuen og test
din DirectDraw

Eller opdater evt DirectX

mvh Mogens