/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Gebyrgribben Telia...!
Fra : John Thomsen


Dato : 15-02-01 00:32

Blot en simpel konstatering fra min omgangskreds, som måske kan
interessere dette publikum.

Skulle ens abonnementsbetaling - går ud fra det både er fastnet prefix
1010 og mobil - gå i kage, så er de så vakse hos Telia at de allerede
sender rykker ud efter 14 dage - pålagt et gebyr på 60 kr. plus moms =
75 kr. ialt.

Allerede efter yderligere 14 dage er de der den næsten gang, ligeledes
med gebyrer af samme størrelsesorden, og så fremdeles.....

Så havd de måske har af "fordele" på billighed i abonnement og
samtaler kan lynhurtigt - alt for hurtigt synes jeg - forsvinde i
gebyrer.

Det er Konkurrencestyrelsen iøvrigt enige i, og der er ligeledes nogle
af TV's forbrugerprogrammer der har fattet interesse for denne lige
lovlig (!) smarte fremgangsmåde.

Venligst
John

 
 
Mickey (15-02-2001)
Kommentar
Fra : Mickey


Dato : 15-02-01 03:48

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3a8b0bf6.1593038@news.cybercity.dk...
> Blot en simpel konstatering fra min omgangskreds, som måske kan
> interessere dette publikum.
>
> Skulle ens abonnementsbetaling - går ud fra det både er fastnet
prefix
> 1010 og mobil - gå i kage, så er de så vakse hos Telia at de
allerede
> sender rykker ud efter 14 dage - pålagt et gebyr på 60 kr. plus moms
=
> 75 kr. ialt.

man kan jo bare betale sine regninger til tiden...



John Thomsen (16-02-2001)
Kommentar
Fra : John Thomsen


Dato : 16-02-01 02:23

On Thu, 15 Feb 2001 03:47:30 +0100, "Mickey" <news001@susie.dyndns.dk>
wrote:

>
>man kan jo bare betale sine regninger til tiden...
>
Det ved jeg da godt....!

Men der KAN altså ske uheld...
F.eks. at man sender girokortet af sted til BG-bank i en gul kuvert,
eller sammen med en check direkte til kreditor, postkassen bli'r
fyrværkeri-sprængt eller brevet går på anden måde tabt.

Sandsynligheden er størst for at det sker, når man mindst venter det.
F.eks. er taget på ferie i sikker forvisning om at alt er OK.

Har også selv været ude for at afsende betalinger til en Homebank hvor
der går kludder i det, og har endda selv prøvet, at der efter
afsendelsen går kuk i ens egen installation, fordi der kommer ny
software-version, så man ikke kan følge med i hvad der er gennemført.

Det er SLET ikke det, det handler om...

Men om at Telia udsender sine rykkere allerede efter 14 dage, hvor
"næste måned" er det normale, og at de så sender endnu en gang efter
yderligere 14 dage, og på den måde scorer dobbelt så mange gebyrer som
andre.

I "heldigste" fald kan de nå at sende to rykkere med gebyrer, mens man
er bare tre uger på ferie - og "troede" at have forberedt sig...

Dertil kommer at også Telia's gebyrer er relativt høje; Folketinget
vil ha' at gebyrer kun må være på hvad det egentlig koster at udsende
- altså nærmest print og porto.

Jeg har fået en mail fra en der bruger Tele2; de rykker kun een gang
om måneden og gebyret noget lavere. Nu skrev vedkommende "..har fået
to rykkere på 50 kr."; det kan læses som to stk. á 50 kr. eller ialt
50 kr.

Venligst
John

SpaceFrog (16-02-2001)
Kommentar
Fra : SpaceFrog


Dato : 16-02-01 14:31


"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:3a8c13c0.25304389@news.cybercity.dk...
> Men om at Telia udsender sine rykkere allerede efter 14 dage, hvor
> "næste måned" er det normale, og at de så sender endnu en gang efter
> yderligere 14 dage, og på den måde scorer dobbelt så mange gebyrer som
> andre.

Jeg mener ikke 14 dage er urimeligt. Kunden har naturligvis pligt til at
betale til tiden, og har i mange tilfælde haft girokortet til at ligge et
godt stykke tid. (CC sender fx deres ud en måned i forvejen)

> Dertil kommer at også Telia's gebyrer er relativt høje; Folketinget
> vil ha' at gebyrer kun må være på hvad det egentlig koster at udsende
> - altså nærmest print og porto.

SVJV har man lige vedtaget at private firmaer max må opkræve 200,- for en
rykker, så 75,- er vist forholdsvis billigt sluppet. Desuden kan du jo
gratis tilmelde dig PBS, som sørger for at dine regninger bliver betalt til
tiden hver gang.
--
///Mvh SpaceFrog
"Nu rolig: Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede
eksperimenter." - Dan Turéll



Flemming Lynggaard (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 16-02-01 14:51


"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:3a8c13c0.25304389@news.cybercity.dk...
> On Thu, 15 Feb 2001 03:47:30 +0100, "Mickey" <news001@susie.dyndns.dk>
> wrote:
>
> >
> >man kan jo bare betale sine regninger til tiden...
> Dertil kommer at også Telia's gebyrer er relativt høje; Folketinget
> vil ha' at gebyrer kun må være på hvad det egentlig koster at udsende
> - altså nærmest print og porto.
>

Ja så kan du jo glæde dig loven går på 100 per rykker max tre rykkere *lol*

Hygge

Flemming



Carsten Riis (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 20-02-01 14:12

John Thomsen wrote:
>
> Men der KAN altså ske uheld...
> F.eks. at man sender girokortet af sted til BG-bank i en gul kuvert,
> eller sammen med en check direkte til kreditor, postkassen bli'r
> fyrværkeri-sprængt eller brevet går på anden måde tabt.
>
Og?

Det er ikke telias problem hvordan man betaler.

Bare man betaler i rette tid, sted og beløb.

At man har problemer med bank, giro, Betalingsservice mv. er ikke
Telias problem. Det er problem mellem kunden og banken.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:
Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/

Funkyboy (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Funkyboy


Dato : 20-02-01 13:58

Hmm.... dette er bare af ren nysgerrighed, hvis du låner en kammerat nogle
penge og i aftaler at tilbegebetalingen skal foregå en uge senere, hjvor
lang tid går der så, udover en uge, før du rykker for pengene?

"Mickey" <news001@susie.dyndns.dk> wrote in message
news:dsHi6.3691$PC4.137841@news010.worldonline.dk...
> "John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:3a8b0bf6.1593038@news.cybercity.dk...
> > Blot en simpel konstatering fra min omgangskreds, som måske kan
> > interessere dette publikum.
> >
> > Skulle ens abonnementsbetaling - går ud fra det både er fastnet
> prefix
> > 1010 og mobil - gå i kage, så er de så vakse hos Telia at de
> allerede
> > sender rykker ud efter 14 dage - pålagt et gebyr på 60 kr. plus moms
> =
> > 75 kr. ialt.
>
> man kan jo bare betale sine regninger til tiden...
>
>



Keld Broe (15-02-2001)
Kommentar
Fra : Keld Broe


Dato : 15-02-01 11:31

> Blot en simpel konstatering fra min omgangskreds, som måske kan
> interessere dette publikum.
>
> Skulle ens abonnementsbetaling - går ud fra det både er fastnet prefix
> 1010 og mobil - gå i kage, så er de så vakse hos Telia at de allerede
> sender rykker ud efter 14 dage - pålagt et gebyr på 60 kr. plus moms =
> 75 kr. ialt.
>

Hvis man ikke betaler sine regninger er 75 kr ok for en rykker... og 14
dage... hmmm fint med mig, så kan man få betalt den hurtigt... Hvis man får
rykker nummer 2, mon man så ikke selv er skyld i det..

En anden ting... Jeg havde engang været på 14 dages ferie, og fik en regning
+ rykker (fra shell) Jeg ringede til dem og forklarede hvordan det var, og
de sagde, at jeg kunne nøjes med at betale den første regning.. fin serivce
fra dem.



Mads Jakobsen (15-02-2001)
Kommentar
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 15-02-01 11:50

Du skal være klar over, at alle firmaer har mange penge ude at svømme, og
ganske forståeligt derfor
vil forsøge at få deres penge ind bl.a. i form af rykkergebyrer, ellers kan
man jo bare lade være med at betale.
Firmaerne tjener jo ikke penge (renter) på de penge, som de ikke har fået,
og som du skylder dem!



Flemming Lynggaard (15-02-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 15-02-01 17:40


"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:3a8b0bf6.1593038@news.cybercity.dk...
> Blot en simpel konstatering fra min omgangskreds, som måske kan
> interessere dette publikum.
>
> Så havd de måske har af "fordele" på billighed i abonnement og
> samtaler kan lynhurtigt - alt for hurtigt synes jeg - forsvinde i
> gebyrer.
>
> Det er Konkurrencestyrelsen iøvrigt enige i, og der er ligeledes nogle
> af TV's forbrugerprogrammer der har fattet interesse for denne lige
> lovlig (!) smarte fremgangsmåde.
>
> Venligst
> John

møø vrøvl

Hygge

Flemming



John K (15-02-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 15-02-01 19:24

> Blot en simpel konstatering fra min omgangskreds, som måske kan
> interessere dette publikum.
>
> Skulle ens abonnementsbetaling - går ud fra det både er fastnet prefix
> 1010 og mobil - gå i kage, så er de så vakse hos Telia at de allerede
> sender rykker ud efter 14 dage - pålagt et gebyr på 60 kr. plus moms =
> 75 kr. ialt.

Er måske lige i overkanten for den første rykker, men jeg kender da firmaer
der tager 200 kr. i rykkergebyr allerede første gang.

> Allerede efter yderligere 14 dage er de der den næsten gang, ligeledes
> med gebyrer af samme størrelsesorden, og så fremdeles.....

Fair nok. 14 dage burde være mere end rigeligt til at få bragt tingene
iorden.

> Så havd de måske har af "fordele" på billighed i abonnement og
> samtaler kan lynhurtigt - alt for hurtigt synes jeg - forsvinde i
> gebyrer.

OK, du mener måske de andre telefonselskaber er gebyrfrie?

> Det er Konkurrencestyrelsen iøvrigt enige i, og der er ligeledes nogle
> af TV's forbrugerprogrammer der har fattet interesse for denne lige
> lovlig (!) smarte fremgangsmåde.
>

Jeg tror ikke Telia kommer i store problemer pga. et gebyr på 75 kr.


Mvh

John K




N/A (18-02-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-02-01 02:30



John Thomsen (18-02-2001)
Kommentar
Fra : John Thomsen


Dato : 18-02-01 02:30

On Thu, 15 Feb 2001 17:14:55 +0100, "Lise S" <lises2000@yahoo.dk>
wrote:

>Hvad er det præcist dit problem er?
>
>
>John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3a8b0bf6.1593038@news.cybercity.dk...
>> Blot en simpel konstatering fra min omgangskreds, som måske kan
>> interessere dette publikum.
>>
Det er altså ikke MIG, der har noget problem....

Jeg tillader mig bare at reflektere over det...

Men der synes at være bred enighed om det acceptable i både
fremgangsmåden, Telia udviser, og størrelsen af deres gebyrer,
s¨konklusionen må vel være at folk snart finder sig i hvadsomhelst

Venligst
John

Michael Haahr (18-02-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 18-02-01 08:52

> Det er altså ikke MIG, der har noget problem....
>

Hvem er det så ?

> Jeg tillader mig bare at reflektere over det...
>
> Men der synes at være bred enighed om det acceptable i både
> fremgangsmåden, Telia udviser, og størrelsen af deres gebyrer,
> s¨konklusionen må vel være at folk snart finder sig i hvadsomhelst
>

Jeg kan ikke se at der er noget som helt galt i Telias fremgangs måde. Du
betaler ikke din regning som du skal, og de sender dig efterfølgende en
rykker, helt ærligt, hvilket firma i Danmark gør ikke det ?

Hvis bare du betale din regning til tiden, så ville der jo slet ikke være
noget problem!





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste