Hjælp til overtalelse
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-07-02 21:48

Hejsa,
Ja nu har jeg jo fundet denne her vidunderlige Maine Coon jeg gerne vil
have, og jeg har også fået økonomien til at spille, så nu mangler jeg bare
at få kærresten overtalt.
Er der nogen som har nogen gode ideer til hvordan man overtaler sådan en?
Han bliver ved med at sige at jeg jo fik min vilje da vi fik de første to.
Og at vi ikke har plads.
Jeg har prøvet at fortælle at to drenge ville lege meget bedre sammen (vi
har en af hvert køn nu og det er en han jeg har kig på) - men det virker
ikke rigtig.
Så derfor er kunne jeg godt lige bruge et par triks, der må da være flere af
jer andre som også har skullet overtale?
Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Mvh
Vibeke J

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 21-07-02 22:27

> Jeg har prøvet at fortælle at to drenge ville lege meget bedre sammen

hmm.. nu har jeg jo altid kun haft enebørn *S* så jeg er lidt nysgerrig...
vil to drenge lege bedre sammen? vil de ikke prøve at overgå hinanden for at
få lederrollen? eller er det kun i naturfilm det er sådan? Eller er det lige
meget bare man neutraliserer dem???

På forhånd tak
Mette

Fra : Denise

Dato : 22-07-02 10:59

Hej Mette
Drenge leger bedst sammen efter min mening, hunkattene kan normalt ikke være
med i deres voldsomme lege. Jeg har haft 3 hold hankillinger i tidens løb,
og de har alle været meget glade for hinanden. Det er aldrig lykkedes mig at
finde ud af hvem der bestemmer af dem, for nogle gange er det den ene der
vinder og andre gange den anden. Det sidste hold kan ses her
http://makeashorterlink.com/?Z14432251

Hilsen Denise

Fra : Jette

Dato : 29-07-02 23:32

"Mette Frederiksen" skrev:
> [...]
for at
> få lederrollen? eller er det kun i naturfilm det er sådan? Eller er

Mine to neutraliserede hankatte, har altid eeeelsket hinanden meget højt
De slås for sjov (aldrig med kløer) og putter og vasker hinanden i
en uendelighed ... De har aldrig haft nogen magtkampe, og kan deles om
alting. De lever efter princippet "først til mølle" og kunne aldrig
drømme om at forsøge at fravriste hinanden noget. Skulle det ske at den
ene madskål er tom, og der stadig er lidt i den anden... jamen, så deler
de bare Så jeg kan kun anbefale to hankatte ud fra mine erfaringer.

Mvh. Jette

Fra : Ann K

Dato : 21-07-02 22:27

Hej Vibeke.
Tag ham allerførst med på udstillign... gå "helt tilfældigt" forbi nogle
Maine Coon og sig "narjjjj - se lige de katte!!! Er de ikke bare.....
osv"... slut af med "Nå - men de _er_ jo også stooore - og lidt for
tunge til at VI kan slæbe dem"...
På udstillingen har du selvfølgelig fået nogle visitkort med HP-adresser
og hjemme går du i gang med at tjekke..."For, jeg vil da liiige se, hvad
de ellers har"...
I morgen går du på biblioteket og låner "Den der bog om at lave sit hjem
katteegnet" (hi - kan ikke huske, hvad den hed, men bibliotekaren hjalp
mig, da jeg lånte den ... og lader naturligvis bogen ligge og flyde
de næste par uger... husk selv at læse i den og fortæl gerne kæresten om
de geniale ideer til at øge kattens udfoldelsesmuligheder "Skal vi ikke
også... det vil da være så godt for *nævn navn* at have sådan noget!?"
Bliv ved med at forklare at "drenge leger drengelege"... spørger han
hvorfor du ikke ønsker en hunkat, forklarer du at det skyldes at der er
en risiko for at jeres egen hunkat ikke vil acceptere en af samme køn...
hunkatte kan være temmelig bitch'ede..... Dette vil sikkert medføre
kommentarer fra ham... Overhør dem - og hvis han gør lidt grin med
kvinders lighed med (hun)katte - tja så drop kvindekampen ( i hvert fald
for dén aften ...

Prøv at være seriøs og spørg ham, hvad han mener med "Du fik din
vilje".... Er han faktisk ikke nær så begejstret for kattene som du går
og tror? Er han måske nervøs for at endnu en kat vil give problemer?
Osv, osv... Find stille og roligt ud af, hvad han egentlig mener om at
være katteslave... og hør efter hans argumenter!
Det kunne jo være, han synes, det er rigeligt med de to, I allerede
har... fordi han simpelthen mener at de er de allerdejligst missere, der
findes - og derfor vil være nervøs for at _de_ vil blive lidt forsømte
ved at der kommer endnu en kat.... Der _skal_ jo være tid til at nusse
ordentligt med dem alle - ikk'?
(Jeg ved at det bla var min Mands argumentation, da Helle's aby'er og
Nina's somalier sidste sommer var små - og jeg nærmest tiggede ham om
ikke, vi liiiige kunne få plads til bare én kat mere)...

Mvh Ann - der siden faktisk _har_ fået fingrene i endnu en kat... oven i
købet med Mandens fulde accept

Fra : Denise

Dato : 22-07-02 13:10

Hej Ann
Hihi, nogle gange er man jo nødt til at bruge al sin psykologiske sans for
at styre dem i den "rigtige" retning.
Skal du hentes på den store vej 18.30 ?. Det vil i så fald blive i bil.
Hilsen Denise

Fra : Pia J

Dato : 22-07-02 13:18

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:ahf900$3b1$1@sunsite.dk...
> Mvh Ann - der siden faktisk _har_ fået fingrene i endnu en kat... oven i
> købet med Mandens fulde accept

De skal bare have tid. Vi er da i de sidste par måneder gået fra vantro
"Kat? Du har da sagt du ikke brød dig om katte?" til "Er du sikker på 2
katte er nok til at fange alle musene på 7 tønder land?" samt fuld accept af
nødvendigheden i at indrette en del af hundegården med overdækning og
separat ly til killingemisser, så de ikke kommer på vildveje.

Ja, han kan sågar acceptere racekatte.

:Pia

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 22-07-02 13:28

> [...]
> nødvendigheden i at indrette en del af hundegården med overdækning og
> separat ly til killingemisser, så de ikke kommer på vildveje.

He he, ja her er det heldigvis ikke det problem, for John VIL ha' en ny
havana, Basil eller ej *G* Basil var jo "til mig".
Vi er dog blevet nogenlunde enige om at vente til engang når Bøv er gået
over på den anden side af regnbuebroen, så det KAN jo have lange udsigter.
Men vi synes det må være nok med småkravl til gamle Bøv for dennegang.

meeeen...småkravl vokser jo op..... altså ...man har et standpunkt til man
ta'r et nyt.... Og Karin (Basils opdrætter) var "ufin" nok til at fortælle
om et helt nyfødt kuld hun kendte til, med TO havannaer.... *he-he*
*ryster på hovedet* NEJ! Ikke flere killinger lige nu! Vel?

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Lars Dahl

Dato : 22-07-02 13:43

Hej Lisbeth.

Hmm.. Ægtefæller!!!
For nyligt var vi ude at nusse små misser, og da jeg sad med den skønneste
lille tortiepige i favnen, fiskede jeg lidt efter moralsk opbakning fra
Hanne således: "Skynd dig lige at fortælle mig, at vi ikke skal ha' flere
katte!". Svaret: "Hun er da søøøøøøøød!"
Hva' gør man så???

Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 23-07-02 08:58

Hej Ann :)
Hehe, jeg er sikker på at hvis jeg låner den bog så går han fuldstændig i
bakgear *g* Han har det meget med at det ikke skal ligne et kattehjem alt
for meget.
Men ellers tak for alle de gode råd *g* Desværre kom han til at læse over
skulderen da jeg læste dit indlæg, så han har luret den.
Jeg har dog fået ham overtalt :) Men så gik bilen heeelt i stykker, så jeg
håber MEGET at det ikke bliver alt for dyrt.

Mvh
Vibeke

Fra : Christine Munch

Dato : 23-07-02 03:17

On Sun, 21 Jul 2002 22:47:30 +0200, "Vibeke Jørgensen"
<vibeke1@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen som har nogen gode ideer til hvordan man overtaler sådan en?

Mnjaeh... det er rigtigt nok, at to hanner vil blive glade for
hinanden.. og det kan aflaste din hun, hvis hun er lidt forsigtig.

Nu skal din kæreste jo også huske, at sådan nogle kræ, trods alt slumrer
75% af dagen... og tre sovende katte fylder altså ikke meget ; )

Jeg ved ikke, om det hjælper at sige, at Maine Coon er en suverænt flot
kat... det gør det nok ikke.. selv om det ER tilfældet..
Sørg blot for, at den bliver kastreret med det samme, helst inden I
sammenfører den med de andre katte..

Din hun vil nok hvæse lidt af Maine Coon, når han træder ind ad døren,
fordi han dufter anderledes...(derfor bør han også kastreres med et
samme.)

Held og lykke... det er bare med at fedte sig frem ;)

Christine

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-07-02 08:40

Christine skrev
<Nu skal din kæreste jo også huske, at sådan nogle kræ, trods alt slumrer
75% af dagen... og tre sovende katte fylder altså ikke meget ; )>

Det har jeg prøvet at "banke" ind i hovedet på mine kræ
uden held, de siger at de aldrig har læst de bøger så det
kender de ikke noget til

--
Marianne

Hellemose Somali