FSB_200/266
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 21-07-02 20:52

Hejsa Alle

Jeg har en T-Bird 1Ghz med 266 FSB til at ligge..

Kan jeg smide den i mit gamle Asus Bræt Asus A7V-E som kun kører 200 FSB ??

eller skal jeg ud og købe en Duron eller en "dyr" T-Bird med 200 FSB !!!!

MVH

Peter Bo Nielsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-02 21:03

"Peter Bo Nielsen" <Peterbn@ksnet.dk> wrote in

> Hejsa Alle
>
> Jeg har en T-Bird 1Ghz med 266 FSB til at ligge..
>
> Kan jeg smide den i mit gamle Asus Bræt Asus A7V-E som kun kører
> 200 FSB ??

Sagtens, men den vil så blot køre (1000/133)*100 ~ 750 MHz.
Du kan så eventuelt låse multiplieren op - søg på www.google.com efter
"Blyanttrick" eller "Penciltrick" og unlock - så burde du kunne sætte
multiplieren på bundkortet til 10 så den stadig kan køre 1000 MHz.

Mvh
Flemming

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 21-07-02 21:51

Hejsa Flemming..

Min cpu er låst op.. den kørte 1.300 Mhz.. kunne også køre 1.333 meen den
bliver temmelig varm..

Men det ændre jo ikke på FSB'en som stadig er på 200 Mhz..

Peter

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-02 23:29

> Hejsa Flemming..
>
> Min cpu er låst op.. den kørte 1.300 Mhz.. kunne også køre 1.333
> meen den bliver temmelig varm..
>
> Men det ændre jo ikke på FSB'en som stadig er på 200 Mhz..

Nej, men det du spurgte om var jo om din CPU kunne sættes i dit gamle
motherboard og det kan den. Men så vil CPU'en kun køre 750 MHz
medmindre du manuelt sætter multiplieren på motherboardet til 10, så
vil den igen køre 1GHz.
De 200 hhv. 266 MHz er egentlig bare hvad der er brugt som grundlag for
multiplierens fastsættelse i CPU'en.

Mvh
Flemming

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 22-07-02 00:00

Hejsa Flemming

okey.

Jeg tror lige jeg smider den i, for at prøve det..

Det vigtigste er jo at det funger...

Tak for hjælpen..