MS Windows
briani 27239
installations problem
Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 21-07-02 19:49

Hvad betyder SUWIN ??

Jeg har fundet flere steder med overnævnte på nettet, men da disse sider
er på engelsk, er jeg ikke sikker på jeg forstår det korrekt.

Jeg har nu prøvet flere gange at installere Win98 SE på en næsten ny
1,6 GHz P4 maskine med 60 GB HD. (nyformateret)
Midt under installationen kommer der en ERROR der lyder nogenlunde
som følger:

"SUWIN caused a General Protection fault in modul USER.EXE" -
der har også været en lign. error med GDI.EXE.

Jeg byggede maskinen til en bekendt for ca. 1 måned siden og installerede
WIN98SE uden det mindste problem. HD blev opdelt i 3 partitioner. Nu vil
han gerne have den lavet om til kun én partition. Det HAR jeg gjort og også
formateret disken, MEN nu vil den ikke ta´ Windows.

Hvad kan forklaringen være ???

mvh.

Ralph

Fra : Outbreaker

Dato : 21-07-02 19:59

Ralph List-Jensen <list-jensen@privat.dk> Recycled some bytes here:

> [...]
> partitioner. Nu vil han gerne have den lavet om til kun én partition.
> Det HAR jeg gjort og også formateret disken, MEN nu vil den ikke ta´

Hej Ralph

Jeg tror du selv har nævnt hvorfor - det er noget med at Win98 ikke kan
bruge diske over en vis størrelse - jeg tror det er omkring 30 Gb (correct
me if i'm wrong).

Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-07-02 20:19

Sun, 21 Jul 2002 20:59:28 +0200, skrev "Outbreaker"
<NoOne@All.dk>:

>Jeg tror du selv har nævnt hvorfor - det er noget med at Win98 ikke kan
>bruge diske over en vis størrelse - jeg tror det er omkring 30 Gb (correct
>me if i'm wrong).

Det er 64 GB, der er grænsen uden en patch.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp

PS. Fint du svarer under det du svarer på, men klip også gerne
lidt i det, der er ingen grund til at citere hele det indlæg, man
svarer på.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 21-07-02 21:29

Ralph List-Jensen <list-jensen@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3b024b$0$80800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad betyder SUWIN ??
>
> Jeg har fundet flere steder med overnævnte på nettet, men da disse sider
> er på engelsk, er jeg ikke sikker på jeg forstår det korrekt.

Har du husket at disable det indbyggede CMOS virusprogram i bios?

Mvh. Finn

Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 22-07-02 01:00

> Har du husket at disable det indbyggede CMOS virusprogram i bios?
>
> Mvh. Finn

Jep, det er altid det første jeg gør. Jeg har s.. installeret Windows
et utal af gange i div. maskiner, men aldrig set denne fejl før.
Kan det måske være en fejl i MB ? Det er godt nok nyt, men det
betyder jo ikke at det er fejlfrit.

Eller kan der ligge en virus gemt selvom HD er formateret ??

mvh

Ralph

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 01:10

Ralph List-Jensen skrev:

> [...]
> et utal af gange i div. maskiner, men aldrig set denne fejl før.
> Kan det måske være en fejl i MB ? Det er godt nok nyt, men det

Jeg ville nok få testet ram som det første.
http://www.memtest86.com/memt30.zip

Du er helt sikker på at BIOS ser størrelsen på den harddisk korrekt,
ikke? Det ville måske også være en fordel at stille BIOS til default,
hvis den ikke allerede er det. (Lige bortset fra virusbeskyttelsen
forstås).

Se evt.:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q224836

Madsen.