MS Windows
briani 27239
Hjælp audio driver til XP
Fra : Preben Pedersen

Dato : 21-07-02 17:30

Hej jeg har et trident audio pci lydkort som jeg ikke kan finde en driver
til.
De nøjagtige specs på den gamle installation i ME enhedhåndtering var:
PCI64 - q3d (DX) Pci Audio.

Har fundet et sted med nt 4 drivere men under install mangler der 2 filer
..

Hjælp til problemet vil modtages med tak

Hilsen Preben.

Fra : Edmund

Dato : 22-07-02 03:32

Preben Pedersen skrev:

> Hjælp til problemet vil modtages med tak

Hvad hedder de to filer, jeg har flere gange i WinXP været ude for at de
manglende filer faktisk er i system32 eller system32/driver.

Jeg ved ikke hvordan søgning er i Me, men har du mulighedden så sæt
kryds i "Søg også systemfiler" og lav så en søgning i hele windows
mappen.

Jeg ved godt det er et skud i tågen, men det ku jo være.

Mvh Edmund

Fra : Brian

Dato : 22-07-02 18:17

Hej Preben
Det ser ud til der kun er driver til nt til dit kort så mon ikke der er
driver i XP
Hvis du opgradered fra me er me driverne i vejen så væk med lydkort driverne
og genstart.
ellers se her http://www.aztech.com.sg/driver/sound_pci238.htm
mvh Brianjyde

Fra : Preben Pedersen

Dato : 24-07-02 06:59

Hej.
Jeg formaterede disken før installation af Xp. Jeg fandt de der driverne til
NT og installerde dem men af en eller anden årsag virker de ikke. Når
driverne er installeret står der at driverne til enheden ikke er
installeret??? der vises ingen fejl i enhedshåndtering. Der står også at
kortet ikke er PNP og skal konfigureres manuelt men det er bare ikke
muligt...
Preben

Fra : Edmund

Dato : 24-07-02 11:31

Preben Pedersen skrev:
> [...]
> ikke er installeret??? der vises ingen fejl i enhedshåndtering. Der
> står også at kortet ikke er PNP og skal konfigureres manuelt men det

Har du prøvet controlpanel / add hardware . når den først har søgt efter
pnp kommer der en liste med det man har installeret. I bunden af den
liste er der så et punkt der hedder add a new hardware device og derfra
har man så igen 2 muligheder at gøre på.