MS Windows
briani 27239
Profil i XP
Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-02 16:22

Nu er min brugerprofil gået i udu to gange i denne måned, er her en der kan
forklare mig hvordan jeg kan lave en sikkerhedskopi af profilen, så jeg er
fri for at skulle sætte alle programmer mm op hver gang det sker, da det
åbenbart er et syndrom som styresystemet har fået

Henning Lund
icq: 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-07-02 17:07

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da det
> åbenbart er et syndrom som styresystemet har fået

Det er vist ikke et ret udbredt syndrom. Du ved godt at man kan
gemme adgangskoden på diskette (nulstilling af password) ikke ?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-02 17:24

Johnny Nielsen skrev:

> Det er vist ikke et ret udbredt syndrom. Du ved godt at man kan
> gemme adgangskoden på diskette (nulstilling af password) ikke ?

Eh det kan være jeg misforstår, men det er hele min brugerprofil der
beskadiges, jeg kan ikke logge på med min sædvanlige profil, men
tildeles en midlertidig profil ved opstart af XP, og så igang med
opsætningen af en ny profil for at kunne køre normalt igen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-07-02 18:27

> [...]
> tildeles en midlertidig profil ved opstart af XP, og så igang med
> opsætningen af en ny profil for at kunne køre normalt igen.

Det lyder lidt mærkeligt. Men måske er der hjælp at hente til en
anden gang:
http://www.jsifaq.com/subj/tip4600/rh4631.htm

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 18:33

Henning Lund skrev:

> [...]
> tildeles en midlertidig profil ved opstart af XP, og så igang med
> opsætningen af en ny profil for at kunne køre normalt igen.

MS har en artikel som godt kunne minde lidt om dit problem her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q318011
Der er ikke nævnt noget om en mulig årsag, men i det mindste en
forklaring på hvordan man relativt nemt kan genskabe indstillingerne
fra den beskadigede brugerprofil. (Ved at oprette en ny bruger og
kopiere indholdet fra den gamle 'Documents and Settings'-mappe til
den nye.

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-02 19:15

Madsen skrev:

> [...]
> fra den beskadigede brugerprofil. (Ved at oprette en ny bruger og
> kopiere indholdet fra den gamle 'Documents and Settings'-mappe til

Tak for svaret til både Johnny og dig, jeg plejer at gøre det på den
måde når det sker, men kan man mon ikke på en eller anden måde lave en
sikkerhedskopi af mappen, da det ikke er altid at mappen vil makke ret
når den kopieres?

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 19:53

Henning Lund skrev:

> [...]
> den måde når det sker, men kan man mon ikke på en eller anden måde
> lave en sikkerhedskopi af mappen, da det ikke er altid at mappen

Du kan jo kopiere hele Document and Settings-mappen til en anden
placering, hvis du lyster, men det vil jo i så fald give de samme
problemer når den engang skal kopieres tilbage igen.

Hvis man går ind i Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud
for Brugerprofiler, så har man mulighed for at kopiere administrator-
kontoen, men tilsyneladende ikke de andre konti derinde. Sådan er det
ved mig i hvert tilfælde. Hvorfor ved jeg ikke, men funktionen svarer
også til at kopiere Administratorkontoen i Documents and Settings-
mappen til en anden placering, så det er ikke noget man absolut har
brug for, som jeg ser det. Det kan man vel lige så godt gøre med
stifinderen f.eks.

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-02 20:03

Madsen skrev:

> Du kan jo kopiere hele Document and Settings-mappen til en anden
> placering, hvis du lyster, men det vil jo i så fald give de samme
> problemer når den engang skal kopieres tilbage igen.

Ja det er lige det.

> [...]
> administrator- kontoen, men tilsyneladende ikke de andre konti
> derinde. Sådan er det ved mig i hvert tilfælde.

Det samme her, ellers ville jeg have lavet to ens brugere, så var der jo
en at starte på hvis den anden døde.