Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-211? godt køb?
Fra : Rune Christiansen

Dato : 21-07-02 15:28

Hej

Jeg har iforbindelse med en smuttur til new york, besluttet at købe et
digital-cam, da de jo er en del biliigere "over-there".

Jeg har kigget lidt på et Olympus C-211 Zoom, og vil lige høre jeres
vurdering af det.

http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_product_lobbypage.asp?l=1&p=16
&bc=2&product=634

Det der er tillokkende ved dette kamara er de 3xoptisk zoom og så
selvfølgelig prisen

prisen er 190 dollars dvs. ca. 1400,- og det må jo siges at være billigt.

http://store.yahoo.com/sttpc/olc2brpn22.html

Men lad mig hører jeres menning

Vh Rune

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 21-07-02 16:28

Hej Rune

> [...]
> selvfølgelig prisen
>
> prisen er 190 dollars dvs. ca. 1400,- og det må jo siges at være billigt.

Well - det er nok primært de to sædvanlige faktorer, der kan bekymre:
Den amerikanske garanti som i praksis vil være noget nær værdiløs i
Europa og den ubrugelige TV-udgang (kameraet kan KUN køre NTSC i den
amerikanske udgave).

Selve kameraet er tilsyneladende i orden - der er en test her:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/C211/C21P.HTM

Jeg overvejede selv at købe fra USA i sin tid, men endte med at kigge på
de tyske forhandlere i stedet - det er ikke voldsomt meget dyrere og du
slipper for problemer med regionsbestemte forskelle.

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : Rune Christiansen

Dato : 22-07-02 11:10

"Anders C. Madsen" <webmaster@digitalfotografen.dk> wrote in message
> [...]
> Den amerikanske garanti som i praksis vil være noget nær værdiløs i
> Europa og den ubrugelige TV-udgang (kameraet kan KUN køre NTSC i den

Garanti´en bliver nok ikke nået problem, da jeg har famillie i usa, der så
kunne sørge for at få det indleveret osv.
Desuden er 1400kr jo ikke nogen herregård, og skulle det gå i stykker. køber
jeg nok bare et nyt.

tv-udgangen har jeg intet at bruge til iforvejen. så det betyder intet.

> Selve kameraet er tilsyneladende i orden - der er en test her:
>
> http://www.imaging-resource.com/PRODS/C211/C21P.HTM

Tak

Det lyder jo til at være et glimrende kamara til en newbie som mig.

men hvad er lige forskellen på optisk zoom og digital zoom? jeg ved at
optisk det har nok nået med linsen at gøre, men hvad er bedst`?

Hvordan kan det være at der "kun" er så lidt zoom på normale digital-kamara,
når man kan få camcorder der kan zoom flere hundred gange?

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 22-07-02 22:45

> men hvad er lige forskellen på optisk zoom og digital zoom? jeg ved at
> optisk det har nok nået med linsen at gøre, men hvad er bedst`?

Optisk er, som navnet antyder, objektivet der zoomer. Digital zoom
forstørrer blot pixels'ene og optager kun det midterste i søgeren. Generelt
er digital zoom ubrugeligt hvis du spørger mig, man kan lige så godt optage
billedet normalt og forstørre billedet i ens favorit billede-viser på
computeren.

> Hvordan kan det være at der "kun" er så lidt zoom på normale
digital-kamara,
> når man kan få camcorder der kan zoom flere hundred gange?

Det er typisk digitalt. Sandsynligvis fordi du ikke senere kan forstørre
billedet, når det er video. Man skal ej heller undervurdere reklameværdien
med slogans som 400 gange zoom...

Fra : Rune Christiansen

Dato : 22-07-02 17:12

Never mind, jeg er lige blevet forelsket i et Fuji Finepix 2800 zoom
istedet.

Det er bare nam nam, og så koster det kun det halve derover.

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 22-07-02 17:38

Rune Christiansen wrote:
> Never mind, jeg er lige blevet forelsket i et Fuji Finepix 2800 zoom
> istedet.
>
> Det er bare nam nam, og så koster det kun det halve derover.

Så vil du bare elske den her:

http://www.digit.no/Tester/Kameraer/beste_2001.htm

Check vinderen af kategorien under 2,5 megapixels...

Fra : Rune Christiansen

Dato : 22-07-02 17:53

Kanon.

Glæder mig til at få fingerne i det.