Apache, PHP eller MySQL
Fra : [5000] Trespasser

Dato : 21-07-02 15:24

Hejsa

Jeg har det problem at jeg på en side som har virket får det samme frem lige
meget om jeg trykker på et af de følgende links:
http://www.workingmojo.dk
http://www.workingmojo.dk/index.php?page=index
http://www.workingmojo.dk/index.php?page=bandbiografi
http://www.workingmojo.dk/index.php?page=galleri

Det kører på en Redhat 7.3 med Apache 1.3.26 (tarball), PHP (nyeste som
tarball) og så MySQL (RPM).

Jeg har kompileret PHP ind som et statisk modul i apache og med har kun
sat --prefix ud over --activate-module=src/modules/php4/libphp4.a
PHP har jeg kørt ./configure med følgende
parametre: --with-imap --with-gettext --with-mysql --with-apache=../apache_1
..3.26 --enable-ftp --with-mcal

Jeg skal bruge imap, gettext, ftp og mcal på noget webmail som jeg har
kørende et andet virtuel domain. Så jeg har ikke lige den store interesse i
af fjerne dem. Til en plysning er det Horde, Imp og Turba jeg benytter mig
af.

MySQL er installeret med RPM fra www.redhat.com og jeg har installeret både
mysql*.rpm og mysql-servre*.rpm og ikke yderligere gjort noget ved dem.

Det er ikke mig selv der har lavet php-coden så jeg har ikke den vildeste
ide om hvad fejlen kan være; men jeg mere end åben for muligheder

På forhånd tak

Brian

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-07-02 15:44

On Sun, 21 Jul 2002 16:23:51 +0200, [5000] Trespasser wrote:

> Det er ikke mig selv der har lavet php-coden så jeg har ikke den
> vildeste ide om hvad fejlen kan være; men jeg mere end åben for
> muligheder

Jeg vil tro at fejlen ligger i at PHP i nyeste version ikke har
register_globals slået til. Derfor skal du bruge $_GET['page'] istedet
for $page.

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : [5000] Trespasser

Dato : 21-07-02 20:43

> Jeg vil tro at fejlen ligger i at PHP i nyeste version ikke har
> register_globals slået til. Derfor skal du bruge $_GET['page'] istedet
> for $page.

Mange tak Christian.
Men har jeg så ret i at alle steder hvor jeg har $<en variabel> skal ændre
det til $_GET['en variabel'] ???

For jeg har nemlig et par ting mere der ikke virker; men det kunne være rart
at vide om det var det eller noget andet ???

Mvh

Brian

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-07-02 22:38

On Sun, 21 Jul 2002 21:43:26 +0200, [5000] Trespasser wrote:

> Mange tak Christian.

Det var så lidt :)

> Men har jeg så ret i at alle steder hvor jeg har $<en variabel> skal
> ændre det til $_GET['en variabel'] ???

Du kan også vælge at bryde den anbefalede indstilling og rette
register_globals til "on" i din php.ini.

Her er et par URL's du kan kigge lidt på:

<http://www.php.net/manual/en/security.registerglobals.php>
<http://www.php.net/manual/en/configuration.php#ini.register-globals>

> For jeg har nemlig et par ting mere der ikke virker; men det kunne være
> rart at vide om det var det eller noget andet ???

Du kan jo prøve at teste lidt :)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-07-02 09:02

[5000] Trespasser wrote:
> Men har jeg så ret i at alle steder hvor jeg har $<en variabel> skal ændre
> det til $_GET['en variabel'] ???

Ja.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-07-02 17:28

[5000] Trespasser wrote in
<3d3ac3f9$0$13933$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> http://www.workingmojo.dk/index.php?page=galleri

Bare en næsten ligegyldig bemærkning: Det er en grim url!

http://www.workingmojo.dk/?page=galleri
Dette vil også virke (medmindre index.php ikke er en index-fil)

Eller endnu bedre:
http://www.workingmojo.dk/galleri
Dette er rimeligt nemt at få til at fungere.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-07-02 09:04

Niels Andersen wrote:

> Eller endnu bedre:
> http://www.workingmojo.dk/galleri
> Dette er rimeligt nemt at få til at fungere.

Hvordan er det nu lige man fikser det?
Jeg har set en forklaring engang, og kunne nok godt lave noget parsing
der gør det, men jeg går ud fra at du snakker om noget der er rimeligt
tilgængeligt?

mvh

Jesper Brunholm

--