MS Windows
briani 27239
WinXP - Skrivebords ikon tekst ikke gennem~
Fra : DWM

Dato : 21-07-02 14:32

Hejsa,

Efter at have ændret opløsning er mine skrivebords ikoner´s tekst
lige pludseligt ikke gennemsigtig længere.

Jeg har været i kontrolpanel, system, advanceret og indstillinger til
ydeevner og prøvet at ændre lidt i de forskellige visuelle effekter
dog uden held. Jeg har også prøvet at ændre opløsning tilbage til
hvor de var og det hjalp heller ikke.

Jeg har også prøvet et program der hedder WindowsFX 1.2 men
det kunne heller ikke få det tilbage.

Hvis der er nogle der ved hvordan jeg kan få det tilbage igen så
vil jeg være glad for at høre om det.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 15:06

In news:dk.edb.system.ms-windows DWM wrote:

> [...]
>det kunne heller ikke få det tilbage.
>
>Hvis der er nogle der ved hvordan jeg kan få det tilbage igen så

Har du prøvet Kontrol Panelet -> System -> Avanceret -> Ydelse ->
Visuelle Effekter -> Et eller anden med at bruge skygger på ikonerne
på skrivebordet (Use drop shadows for...) ?

--
Lars Stokholm

Fra : DWM

Dato : 21-07-02 15:34

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet Kontrol Panelet -> System -> Avanceret -> Ydelse ->
> Visuelle Effekter -> Et eller anden med at bruge skygger på ikonerne
> på skrivebordet (Use drop shadows for...) ?

Hvis du tænker på den der hedder
"Brug skygger til ikoner på skrivebord" så er den markeret.
Jeg læste et sted at det skulle gøre det men det gør ingen forskel.

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 21-07-02 15:41

Jeg fandt lige noget på et forum:

"Make certain that you do *not* have "Lock desktop items" enabled.
You can find this option by going to to Display Properties, then
clicking on the "Desktop" tab and clicking the "Customize Desktop"
button (below the list of wallpapers). A second dialogue will appear,
and you will need to click the "Web" tab and uncheck "Lock desktop items."
Now your icon text should be rendered with transparent backgrounds."

Så er mit problem så bare at jeg ikke har en Web tab derinde

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 16:05

> [...]

>Now your icon text should be rendered with transparent backgrounds."
>
>Så er mit problem så bare at jeg ikke har en Web tab derinde

Du har måske slået Active Desktop fra? Den kan slås til med TweakUI ->
Explorer -> Allow web content to be added to the desktop.

--
Lars Stokholm

Fra : DWM

Dato : 21-07-02 16:18

> Du har måske slået Active Desktop fra? Den kan slås til med TweakUI ->
> Explorer -> Allow web content to be added to the desktop.

Den er godt nok slået til. Har prøvet at slå den fra og til men stadig
ingen forskel. Måske jeg skulle prøve at slå det fra, reboote og
slå det til igen.

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 21-07-02 16:23

Ok slog active desktop fra og genstartede og nu er det hele som
det skal være. Lidt underligt syntes jeg.
Mange tak for hjælpen. :)

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 16:22

In news:dk.edb.system.ms-windows DWM wrote:

>Ok slog active desktop fra og genstartede og nu er det hele som
>det skal være. Lidt underligt syntes jeg.

Tja, sådan nogle uforklarelige ting sker jo ind imellem :)

>Mange tak for hjælpen. :)

Det var så lidt.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 16:46

In news:dk.edb.system.ms-windows Lars Stokholm wrote:

>Tja, sådan nogle uforklarelige ting sker jo ind imellem :)

Jeg glemte lige at sige til en anden gang, at det du gjorde med at
tvinge instillingen igennem ved at slå den fra og til (eller til og
fra, hvis man vil den anden vej) er meget nyttig. Især nok i et
program som TweakUI, der (som jeg før har prædiket om her i gruppen)
ikke kan stoles på med hensyn til hvad den viser er slået til, og hvad
er i virkeligheden /er/ slået til. Jeg ved ikke hvordan du har fået
slået den instilling fra, men det er i hvert fald ikke gjort med
TweakUI ;)

--
Lars Stokholm

Fra : DWM

Dato : 21-07-02 17:35

> Jeg ved ikke hvordan du har fået
> slået den instilling fra, men det er i hvert fald ikke gjort med
> TweakUI ;)

Det er det ikke nej. Faktisk så det eneste jeg gjorde var at ændre
min opløsning.

/Kenneth Iversen

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 18:24

Lars Stokholm skrev:

> Du er tilgivet.

Tak.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 18:28

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

>Tak.

Velbekomme ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 16:21

>Den er godt nok slået til. Har prøvet at slå den fra og til men stadig
>ingen forskel. Måske jeg skulle prøve at slå det fra, reboote og
>slå det til igen.

Og så reboote igen :)

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 18:12

Lars Stokholm skrev:

> Det burde du vide Madsen, hehe ;)

Hmm.

> Tag det ikke ilde op, men både fordi det fremgår (om ikke
> tydeligt, så næsten tydeligt) af tråden,

Ups. Jeg må vist skynde mig at tilstå, at jeg ikke har læst hele
tråden. Det skulle jeg så have gjort først i dette tilfælde.
Sorry.

> ...men også fordi du om nogen kender TweakUI ud og ind (det
> sidste var et kompliment).

Vrøvl, men tak.

> Men her er svaret: TweakUI -> Explorer -> Allow web content to be
> added to the desktop, som jeg skrev i denne tråd:

DOH, og det er øjnene man først bliver blind på.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 18:14

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

[snip]

>Ups. Jeg må vist skynde mig at tilstå, at jeg ikke har læst hele
>tråden. Det skulle jeg så have gjort først i dette tilfælde.
>Sorry.

Du er tilgivet.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 17:44

Lars Stokholm skrev:

> Jeg har også slået Active Desktop fra - men jeg gjorde det dog med
> vilje ;)

Hvor har du slået den fra henne?

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 18:00

>Hvor har du slået den fra henne?

Det burde du vide Madsen, hehe ;) Tag det ikke ilde op, men både fordi
det fremgår (om ikke tydeligt, så næsten tydeligt) af tråden, men også
fordi du om nogen kender TweakUI ud og ind (det sidste var et
kompliment). Men her er svaret: TweakUI -> Explorer -> Allow web

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 17:03

Lars Stokholm skrev:

> Jeg ved ikke hvordan du har fået slået den instilling fra, men det
> er i hvert fald ikke gjort med TweakUI ;)

Hvis jeg højreklikker på skrivebordet i WinXP Pro UK og vælger 'Arrange
Icons By, har jeg mulighed for at fjerne et flueben ved 'Lock Web Items
on Desktop', men da Kenneth ikke har Web-fanebladet inde i 'Customize
Desktop...', så har han formentlig heller ikke den mulighed.

Madsen.

Fra : DWM

Dato : 21-07-02 17:34

> [...]
> on Desktop', men da Kenneth ikke har Web-fanebladet inde i 'Customize
> Desktop...', så har han formentlig heller ikke den mulighed.

Korrekt det har jeg nemlig ikke.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 17:42

> [...]
>on Desktop', men da Kenneth ikke har Web-fanebladet inde i 'Customize
>Desktop...', så har han formentlig heller ikke den mulighed.

Nej, jeg har den i hvert fald ikke. Jeg har også slået Active Desktop