MS Windows
briani 27239
Hvordan retter jeg i boot-menuen ?
Fra : Jakob Mølholm

Dato : 21-07-02 14:02

Jeg har Win98 (C:) og Win2000 (D:) på hver sin partition. Jeg har tidligere
forsøgt at installere WinXP (D:), men installationen gik ned pga en fejl på
CDen, derfor installerede jeg Win2000 i stedet, men nu optræder WinXP i
boot-menuen, sammen med Win98 og Win2000, selvom XP ikke er installeret.
Hvordan fjerner jeg det ?.

Mvh
Jakob

Fra : morten

Dato : 21-07-02 14:13

Jakob Mølholm wrote:

> [...]
> en fejl på CDen, derfor installerede jeg Win2000 i stedet, men nu optræder
> WinXP i boot-menuen, sammen med Win98 og Win2000, selvom XP ikke er

ret i filen Boot.ini

Morten

Fra : Jakob Mølholm

Dato : 22-07-02 16:20

> ret i filen Boot.ini

Tak.

Mvh
Jakob

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 14:21

Jakob Mølholm skrev:

> [...]
> men nu optræder WinXP i boot-menuen, sammen med Win98 og Win2000,
> selvom XP ikke er installeret. Hvordan fjerner jeg det ?.

Sletter linien i Boot.ini som befinder sig i roden af systemdisken.
Filen er markeret som skjult og systemfil.

Madsen.