Lydløs switch - hvilken?
Fra : SlowHand

Dato : 21-07-02 14:00

Hej

Jeg står overfor et køb af en 8 ports switch,
og vil derfor gerne høre hvilke mærker der
kan anbefales, som _ikke_ har blæser.

Switchen skal altså være helt lydløs!
Jeg har en 3Com hub uden blæser, som efter
et år begyndte at lyde giftig
- Sådan må den heller ikke sige ;)

Altså: nogen anbefalinger/erfaringer?

/SlowHand

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-07-02 14:24

"SlowHand" <mail@sejeniels.dk> wrote in message
> [...]
> kan anbefales, som _ikke_ har blæser.
>
> Switchen skal altså være helt lydløs!
> Jeg har en 3Com hub uden blæser, som efter

De seje computerfyre bryder sig generalt ikke om Surecom (min erfaring) -
men hos mig kører det godt.
Jeg har dog kun en 4 ports switch, mindre end min router - og larmer ikke
det fjerneste.

Og ye - er klar over at en blæser måske er mere påkrævet med flere porte :)

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Thomas

Dato : 23-07-02 12:32

Hvad har du hørt dårlig om surecom... meget nysgerrig!
MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-02 16:17

"SlowHand" <mail@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan anbefales, som _ikke_ har blæser.
>
> Switchen skal altså være helt lydløs!
> Jeg har en 3Com hub uden blæser, som efter

Det nærmeste du kommer professionel kvalitet uden at betale for det er
Netgears produkter

Claus

Fra : Thomas

Dato : 21-07-02 16:33

Jeg købte en 8 ports switch fra surecom til 393 på edbpriser.dk Og har ingen
problemer dejligt!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-07-02 18:31

"SlowHand" <mail@sejeniels.dk> skrev:
> Jeg står overfor et køb af en 8 ports switch,
> og vil derfor gerne høre hvilke mærker der
> kan anbefales, som _ikke_ har blæser.

Jeg er godt tilfreds med min Rubytech switches.

/Mikael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-07-02 18:59

On Sun, 21 Jul 2002 14:59:40 +0200, SlowHand wrote:
> [...]
> kan anbefales, som _ikke_ har blæser.
>
> Switchen skal altså være helt lydløs!
> Jeg har en 3Com hub uden blæser, som efter

Jeg har en UNEX switch fra Tele Butikken, virker perfekt, og siger intet
- den står under min seng.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 21-07-02 19:45

> Jeg har en UNEX switch fra Tele Butikken, virker perfekt, og siger intet
> - den står under min seng.

Jeg har også en UNIX switch. En UNIX SD080s 8-ports 10/100 Mbit Switch.
Den siger intet og virker perfekt. Jeg har en ven som også har en UNIX
switch
og den virker også altid, og siger heller ikke noget.
Jeg kan altså klart anbefale dig en: UNIX SD080s 8-ports 10/100 Mbit Switch.
(http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=SD080s)

--
mvh Rasmus

Fra : Malte P. Øhlers

Dato : 21-07-02 21:56

> Jeg står overfor et køb af en 8 ports switch,
[...]
> Switchen skal altså være helt lydløs!

Jeg har for nogle måneder siden købet en Longshine 8ports switch, den
er helt lydløs og har virket uden problemer. Den er også meget billig
- hvilket er godt når man, som jeg, er en fattig student.
Se evt.:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684667893

Venlig Hilsen
Malte

Fra : NFA

Dato : 21-07-02 22:10

Jeg har haft en 8-ports NetGear switch i over 1 år og dn kører
fortræffeligt!
Den har ingen blæser, med passivt køleprofil....
Under fuld belastning i over 1 døgns tid bliver den ikke engang lunken uden
på sit herlige(og holdbare) metal-kabinet.....

En Switch jeg KUN KAN ANBEFALE!
Ingen dikkedarer - helt clean!

Køb dn før din nabo!

Hilsen Niels

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-07-02 10:35

> [...]
> kan anbefales, som _ikke_ har blæser.
>
> Switchen skal altså være helt lydløs!
> Jeg har en 3Com hub uden blæser, som efter

jeg har en 16 ports UNEX i alu. case ingen blæser og så har den den lille
finesse at fødderne de magnetiske så den kan nemt monteres. Der medfølge
også 2 små metalplader man kan skrue fast under f.eks. sit bord og så gemme
den der...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 22-07-02 15:46

> [...]
> finesse at fødderne de magnetiske så den kan nemt monteres. Der medfølge
> også 2 små metalplader man kan skrue fast under f.eks. sit bord og så

Det samme gør sig gældende for 8 ports udgaven.

--
mvh Rasmus

Fra : Jonny Jensen

Dato : 23-07-02 22:33

> Jeg står overfor et køb af en 8 ports switch,
> og vil derfor gerne høre hvilke mærker der
> kan anbefales, som _ikke_ har blæser.

Har 2 x TrendNet TE100-S8P til omkring 400 kroner for 8 port. Ingen blæser,
ingen støj, autonegotiating, den ene et år gammel, den anden 3 uger. Begge
virker fint og yder udmærket til mit "lille" LAN

Jonny.

Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 24-07-02 13:31

> Jeg står overfor et køb af en 8 ports switch,
> og vil derfor gerne høre hvilke mærker der
> kan anbefales, som _ikke_ har blæser.

Jeg ved i hvert fald hvad jeg vil eje, når jeg får lidt penge mellem
hænderne igen.

3Com OfficeConnect Dual Speed Switch 8 plus
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswsoho/net3c16791.html

3Com, Intel og Cisco... sådan er jeg bare. Det ved man hvad er.

Tag nu min SpeedStream router jeg fik med mit ADSL abonnement. Den
mistede livslysten idag, efter en uges drift. Bestilte den for at spare
lidt penge. Det kom jeg da til at fortryde. Men nu skal jeg nok sørge
for at få den byttet til en Cisco 806.

Fra : SlowHand

Dato : 24-07-02 16:08

> [...]
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswsoho/net3c16791.html
>
> 3Com, Intel og Cisco... sådan er jeg bare. Det ved man hvad er.

Joe... Jeg har også altid sværget til 3Com...
Det er dog slut nu, efter:

* Et dødt 3Com 100Mbit netkort (PCI),
* En 3Com OfficeConnect 10/100 Dualspeed 8ports hub
(som nu lyder som en punkteret badebold, og laver tonsvis af fejl)
* Et trådløst 3Com PCMCIA netkort med utrolig dårlig rækkevidde,
i forhold til andre mærker.

Jeg begynder så småt at se mig om efter andre mærker, der kan levere den
ønskeder stabillitet.

/Slowhand

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-02 16:18

Den Wed, 24 Jul 2002 17:07:53 +0200 skrev SlowHand:

> [...]
> i forhold til andre mærker.
>
>Jeg begynder så småt at se mig om efter andre mærker, der kan levere den

Prøv at sende dem ind til 3com. Vi fandt på et tidspunkt ud af at der
var evighedsgaranti på 3c509 kortene, og sendte hele kassen med døde
kort ind - der var tordenskadede og alt muligt imellem - og fik en kasse
nye kort retur.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth