Fundet kat med ulæseligt øremærke
Fra : Anja Lysholm

Dato : 21-07-02 12:58

Hvad gør man egentlig hvis man har fundet en kat med ulæseligt øremærke? Jeg
kom til at tænke på det i dag fordi den ene af vores katte blev væk for 6
uger siden. Nu var der så nogen i dag der havde set vores efterlysning og
ringede fordi de havde haft en kat magen til boende i deres skur i en måneds
tid. Desværre var det ikke vores. Øremærket på den kat de havde fundet, var
helt ulæseligt. Det betyder at der jo må være nogen der savner den kat, men
man kan ikke finde dem - det er sgu da synd! Hvad gør man egentlig med
sådan en kat man har fundet?

Anja

Fra : Helle Knudsen

Dato : 23-07-02 09:14

Hej

Jeg har netop sådan en kat med et ulæseligt øremærke... eller dvs at man i
den ene øre kan skimte et 3 tal og i det andet et M eller W.. jeg har
simpelthenn skrevet op hvad der kan læses og hvis han en dag skulle blive
væk kan jeg efterlyse ham med "defekt" øremærke...
Noget andet er jo selvfølgelig når man finder sådan en kat... men man må
forvente at den er efterlyst enten ved Kattens Værn eller Inge kattehjems
øremækeregister og så må man jo simpelthen få dem til at søge på farverne og
køn.. og om der er nogle katte efterlyst i det område katten er fundet som
svarer til udseendet på katten..
Et tip jeg fik for nogle år tilbage er at man kan smøre margarine eller smør
på øremærket og tage katte ind i et mørkt lokale og lyse med en lommelygte
så kan man bedre se øremærket... og det virker faktisk... jeg ved at Kattens
Værn ofte bruger denne metode...

Min dyrlæge sagde da jeg klagede over det dårlige øremærke.. at selvfølgelig
fik jeg pengene tilbage, men man kan jo desværre ikke lave det om... men om
ikke andet så kan man jo se katten er øremærket og at der må være nogen der
savner den.. og det vil jo nok får folk til at gøre en ekstra indsats

Hilsen
Helle Knudsen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-07-02 16:33

"Helle Knudsen" <helle@lite.dk> skrev...
> [...]
der
> savner den.. og det vil jo nok får folk til at gøre en ekstra indsats

Næh, øretato'en kan ikke laves om (er det virkelig så dårligt i begge
ører??) - ellers kunne man jo lave en ny tato i det andet øre... Eller give
den en chip også, bare sådan for en sikkerheds skyld - måske man vil lede
efter en chip, hvis man får en kat med ulæselig øretato ind..?

Mvh. Camilla

Fra : Helle Knudsen

Dato : 23-07-02 21:09

Hej

Ja.. det er virkeligt så dårligt i begge øre.. og man kan ikke lave det om
da der ernoget i begge øre som er helt ulæseligt.. og jeg tror det bare vil
gøre det værre at tatovere ovenpå...
Og chip.. tror jeg ikke rigtig på når det drejer sig om katte..

Hilsen
Helle Knudsen

Fra : Grit Wessel

Dato : 24-07-02 09:12

> Og chip.. tror jeg ikke rigtig på når det drejer sig om katte..

Samme her.

Da Galadriel blev chipmærket fulgte der et lille rundt skilt med, hvor der
står "Chipmærket med Datamars". Altså sådan et, det var meningen, at man
skulle sætte i halsbåndet - ligesom et navneskilt.
Nu bryder jeg mig heller ikke om halsbånd til katte, men til de katte, der
alligevel bruger halsbånd, så er det vel en god idé.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Pia J

Dato : 24-07-02 09:18

På den anden side, hvis man giver dem halsbånd på, er det vel for at sætte
et navneskilt i - og så er man jo nem at finde. Hvis halsbåndet med adressen
ryger af, er mærket om chipning det jo også.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 23-07-02 21:17

> [...]

> øre... Eller give den en chip også, bare sådan for en sikkerheds
> skyld - måske man vil lede efter en chip, hvis man får en kat med

Johanog Sofie er kun tatoverede i det ene øre, underligt nok gjorde
selv samme dyrlæge det også på Oliwer selv om jeg udtrykkeligt havde
bedt om at få ham tatoet i begge ører. Johans tato er temmeligt
utydelig, næsten ulæselig og min dyrlæge sagde da også at han kunne få
en ny i det andet øre, men det er nu ikke blevet til noget. Må jo bare
håbe at han aldrig får held til at smutte ud.

Kate