Kattesygeforsikring
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-07-02 12:58

Hejsa,
Jeg ved godt at der har være snakket om det før men jeg kunne ikke
umiddelbart finde nogen tråde da jeg søgte på Google. Men hvor kan man få
kattesygeforsikring henne? Det eneste jeg kunne finde var Dyrekassen
Danmark. Er der nogen som har nogen erfaringer med dem eller andre?
Mvh
Vibeke

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 21-07-02 13:31

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kattesygeforsikring henne? Det eneste jeg kunne finde var Dyrekassen
> Danmark. Er der nogen som har nogen erfaringer med dem eller andre?

Dahlberg Assurance er rigtig gode. Jeg har i alt fald kun gode erfaringer
med dem, og jeg har desværre haft rigelig meget brug for den forsikring jeg
tegnede hos dem.
/Gitte

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-07-02 16:14

> Dahlberg Assurance er rigtig gode. Jeg har i alt fald kun gode erfaringer
> med dem, og jeg har desværre haft rigelig meget brug for den forsikring
jeg
> tegnede hos dem.

Hej Gitte,
Hvor meget betaler du om året, hvad er selvrisikoen og er der en maxalder?
Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget om det på deres hjememside.

Mvh
Vibeke

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 21-07-02 16:20

Jeg mener det koster ca. 500 pr kat om året, og der er ikke nogen max-alder
(derfor valgte jeg Dahlberg). Selvrisikoen er vist 500-600 kr., men den
betaler man gudskelov kun een gang, hvis der er tale om længerevarende
sygdom eller sådan noget. Jeg kan ikke finde papirerne nu, for vi står midt
i flytterodet (flytter imorgen middag), men jeg mener absolut at Dahlberg
kan anbefales.
Mvh. Gitte, der nu vil hjælpe kæresten med at skille ting ad

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-07-02 17:05

> [...]
> kan anbefales.
> Mvh. Gitte, der nu vil hjælpe kæresten med at skille ting ad

Hej Gitte
Tak for rådet, jeg tror jeg prøver at maile dem for at høre de præcise
betingelser.
Held og lykke med flytteriet.
Mvh
Vibeke J

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 22-07-02 07:05

Hej Gitte
Har du mulighed for at kigge i din police og se hvad der står om opsigelse?
Mvh
Vibeke J

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-07-02 15:48

In article <ahe79g$2447$1@news.cybercity.dk>, Vibeke Jørgensen
<vibeke1@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kattesygeforsikring henne? Det eneste jeg kunne finde var Dyrekassen
> Danmark. Er der nogen som har nogen erfaringer med dem eller andre?

Jeg har til gengæld ikke haft brug for min - hos dyrekassen Danmark -
men det giver mig ro i sindet at vide at _hvis_ uheldet skulle være
ude, bliver det ikke økonomien der bremser noget.
Jeg ser sådan på det at jeg køber noget tryghed. Vi sparer også en
lille sjat penge til side på en bankbog så vi har til deres "alderdom",
for det er ofte der udgifterne kommer - og sygekassen stopper når
katten bliver 12 år. Til den tid vil de også have en del penge på
kontoen, så det går nok (mine katte har en gevinstopsparing! Hvad mon
de vil købe, hvis de vinder 1 million...) Forsikringen dækker i de
tidlige år, hvor vi ikke rigtig har sparet så meget sammen endnu.
Og det var så vores løsning på et problem vi forhåbentlig ikke får...

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-07-02 16:13

og sygekassen stopper når
> katten bliver 12 år.

Det er da ikke så smart, det er vel hovedsageligt der man får brug for den?

Vibeke

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 21-07-02 16:50

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og sygekassen stopper når
>
> Det er da ikke så smart, det er vel hovedsageligt der man får brug for
den?

Hvordan tror du, forsikringsselskaber tjener penge? *skumle*
Jeg har for nylig læst om en hundeejer, hvis hund blev smidt ud af
forsikringsselskabet, fordi den havde haft for mange udgifter
(dyrlægeregninger for ca. 5.000 kr så vidt jeg husker). Og kort efter blev
forsikringen også opsagt for hendes anden hund, der ellers ikke havde gjort
brug af den.

Jeg har desværre ikke ret meget fidus til forsikringsselskaber (undskyld,
hvis nogen af jer er ansat i et), - det er desværre sjældent, man får noget
ud af dem.

Mvh. Else.

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-07-02 22:04

> [...]
>
> Jeg har desværre ikke ret meget fidus til forsikringsselskaber (undskyld,
> hvis nogen af jer er ansat i et), - det er desværre sjældent, man får

Hej Else
Det er rigtigt nok at det er dårlig forretning, men det giver jo også dårlig
reklame. Der har da flere gange været i Rene ord for pengene noget om
forskellige forsikringsselskaber som gjorde det. Der burde altså være sådan
noget med at hvis man først havde antaget en kunde så kunne man ikke opsige
den. er der ikke også et eller andet om det? - spørger lige ovre i
forbruger.dk
Vibeke J

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-07-02 02:34

In article <ahf786$o51$1@news.cybercity.dk>, Vibeke Jørgensen
<vibeke1@hotmail.com> wrote:

> [...]
> noget med at hvis man først havde antaget en kunde så kunne man ikke opsige
> den. er der ikke også et eller andet om det? - spørger lige ovre i

Så vidt jeg ved er det ganske almindeligt at man kan blive opsagt af
sit forsikringsselskab, hvis man koster dem for mange penge. (Har selv
kendt flere, der ikke kunne få forsikret deres cykler mere - de havde
fået for mange (3) stjålet og erstattet ) Og jeg ville ikke blive
forbavset hvis det samme skete, hvis man havde flere indbrud i træk
eller fik hugget sin bil flere gange. Desværre.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-07-02 17:42

In article <aheimv$2log$1@news.cybercity.dk>, Vibeke Jørgensen
<vibeke1@hotmail.com> wrote:

> og sygekassen stopper når
>
> Det er da ikke så smart, det er vel hovedsageligt der man får brug for den?
>
> Vibeke

Jah - og der, det bliver en dårlig forretning for forsikringsselskabet,
såeh... det er jo forretning og ikke velgørenhed
Men det giver os nogle år til at spare en lille beholdning op til
"pensionen" . For mig var de første år de vigtigste, for da havde
jeg ingen opsparing til dem endnu.
Men jeg mener i øvrigt at Dahlberg assurance _ikke_ sløjfer
medlemsskabet ved en bestemt alder? Skulle jeg vælge idag, blev det
måske nok dem. De har en mindre dækningssum, men også en lavere årlig
præmie.