VIA chipset booter min maskine uden opford~
Fra : AG

Dato : 21-07-02 12:21

Hej gruppe

Jeg har et problem hvad angår min PC og mit DFI AK74-EC bundkort.

Jeg har netop installeret W2000 på ny, og nu sker der det hver gang jeg
belaster PCI bus'en kraftigt, at maskinen booter af sig selv uden varsel. Så
jeg har søgt på nettet for at se hvilke andre erfaringer folk har med samme
problem. Har prøvet med forskellige installationer af VIA's 4in1 = ingen
forbedring. Har også prøvet George Breese PCI Latency fix = heller ingen
forbedring (hentet fra www.viahardware.com).

Har forresten et SB Live kort (hvilket efter sigende skulle give problemer
med et VIA KT133 baseret bundkort).

Det er ret irriterende, for jeg kan ikke længere bruge edonkey2000, når den
behandler store filer. Desuden kan jeg heller ikke flytte store filer fra et
sted til et andet... for så booter skidtet igen.

Hjælp!

Mvh.

- og på forhånd tak for hjælpen

Andreas

Fra : Claus S.

Dato : 22-07-02 09:57

Prøv at slå "Genstart automatisk" fra.
Det kan gøres ved, at højreklikke på "denne computer" og vælge egenskaber.
Find fanebladet "avanceret" og klik på knappen "indstillinger" i start og
genoprettelse. På den måde får du mulighed for, at se hvad det er der får
din pc til at gå ned. Det er ikke sikkert at det bringer dig nærmer en
løsning, men det kan ikke skade.

En anden ting. Jeg ved ikke hvor "aggressiv" du har sat din bios op, men
hvis du har tweaket din Ram timing, så kan det godt give problemer i den
retning.

Desværre er det ikke lige frem første gang jeg har hørt om problemer med DFI
bundkort.

Mvh.
Claus Sørensen

Fra : AG

Dato : 23-07-02 15:51

> Prøv at slå "Genstart automatisk" fra.

Det har faktisk hjulpet for nu... mærkeligt... tak, jeg tror lige jeg prøver
at belaste PCI bussen igen, for at se om det har hjulpet mere permanent!

> En anden ting. Jeg ved ikke hvor "aggressiv" du har sat din bios op, men
> hvis du har tweaket din Ram timing, så kan det godt give problemer i den
> retning.

Det har jeg ikke gjort.

> Desværre er det ikke lige frem første gang jeg har hørt om problemer med
DFI
> bundkort.

Det samme her :o/

Hvis der er andre der har ideer, ville det være vidunderligt!

Mvh

Andreas