MS Windows
briani 27239
Flyt systemmappen C:\Documents and Setting~
Fra : Torben Olsen

Dato : 21-07-02 12:12

Hej NG

Er der nogen her der kan anvise en smart metode til at få C:\Documents and
Settings til at blive D:\Documents and Settings??

MVH
Torben

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-07-02 17:03

"Torben Olsen" <tolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen her der kan anvise en smart metode til at få
C:\Documents and
> Settings til at blive D:\Documents and Settings??

Det gør jeg ikke. Men du kan flytte Dokumenter med Stifinder til et
andet sted. Du kan f.eks. oprette en mappe med dit burgernavn på D:,
og flytte alle mapper der ikke er skjulte systemmapper fra Documents
and Settings.
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-07-02 17:11

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> skrev i en meddelelse

> burgernavn

= Brugernavn

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 17:25

In news:dk.edb.system.ms-windows Torben Olsen wrote:

>Er der nogen her der kan anvise en smart metode til at få C:\Documents and
>Settings til at blive D:\Documents and Settings??

Nu siger du ikke hvilket styresystem du bruger, men TweakUI kan under
Windows XP bruges, ikke til at flytte mappen "Documents and Settings",
men i stedet de underliggende mapper. Det var dog ikke noget jeg ville
rodde med. Jeg har på mit system "kun" flyttet midlertidige internet-
filer, midlertidige filer og mappen dokumenter. De kan alle flyttes
fra Windows uden brug af andre programmer, og det er forholdsvist
sikkert at flytte dem. Hvis det er fordi du gerne vil spare plads på
c-drevet, så husk også at flytte sidefilen.

--
Lars Stokholm

Fra : Torben Olsen

Dato : 21-07-02 17:39

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkert at flytte dem. Hvis det er fordi du gerne vil spare plads på
> c-drevet, så husk også at flytte sidefilen.

Det er ganske rigtigt XP
Så jeg prøver
Tak for tippet
mvh
Torben

Fra : Avatar

Dato : 21-07-02 18:35

Hvis det er fordi du gerne vil spare plads på
> c-drevet, så husk også at flytte sidefilen.

Hvordan er det lige man flytter sidefilen i Windows XP??? Har efterhånden
prøvet mange ting, men ingen er den rigtige... Åbenbart ikke lige så let som
i 98SE

MVH

Morten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-02 18:42

In news:dk.edb.system.ms-windows Avatar wrote:

> [...]
>prøvet mange ting, men ingen er den rigtige... Åbenbart ikke lige så let som

Du har ret, det er lidt kryptisk, men du finder den her:
Kontrolpanelet -> System Properties -> Advanced -> Performance ->
Settings -> Advanced -> Virtual Memory.

--
Lars Stokholm

Fra : Avatar

Dato : 22-07-02 14:58

> Du har ret, det er lidt kryptisk, men du finder den her:
> Kontrolpanelet -> System Properties -> Advanced -> Performance ->
> Settings -> Advanced -> Virtual Memory.

Så langt var jeg også kommet, og jeg mener endda det har kunnet lade sig
gøre før, men nu kan jeg ikke!
Windows beder ikke om bekræftelse på det ny jeg lukker for System
Properties, og kræver ingen genstart... Forekommer mig underligt. Og det
siger sig selv at den selvfølgelig ikke skifter drev for sidefilen!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-02 15:10

In news:dk.edb.system.ms-windows Avatar wrote:

[Flytte sidefilen i Windows XP]

>Så langt var jeg også kommet, og jeg mener endda det har kunnet lade sig
>gøre før, men nu kan jeg ikke!

Husker du at klikke på set (sæt) efter du har lavet ændringerne?

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Avatar

Dato : 22-07-02 15:43

> [Flytte sidefilen i Windows XP]
>
> Husker du at klikke på set (sæt) efter du har lavet ændringerne?

Ja... Har lige fundet ud af at hver gang man går ind for at kontrollere om
den nu også er flytte, finder at markøren står på C-drevet. Den eneste måde
jeg kunne være lidt sikker på, var ved at definere en størrelse, men selv om
jeg sætter et minimum på 256 mb (har et hel drev på små 3 GB sat af til
sidefilen), så er sidefilen kun på ca 100 MB. Men når jeg går ind for at
undersøge om sidefilen er defineret for F: står der ganske vist 256 - 1024,
men jeg stoler sgu ikke helt på det... Er der andre måder man kan prøve det
på?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-02 16:36

>Ja... Har lige fundet ud af at hver gang man går ind for at kontrollere om
>den nu også er flytte, finder at markøren står på C-drevet.

Der er vel ikke noget galt i et den står på C-drevet, bare de angivne
størrelser passe med det du har sat dem til.

>Den eneste måde
>jeg kunne være lidt sikker på, var ved at definere en størrelse

Det bliver du også nødt til hvis du vil have den flyttet. Jeg har
eksempelvis 2MB (min og maks) sidefil på drev C og 1536MB (min og
maks) på drev D. De to megabyte på drev C er nogen Windows selv har
lagt der ved en anden lejlighed (formatering og geninstallering), og
dem har jeg bare ladet ligge, for ikke at få problemet med, at der
ingen sidefil var på drev C.

> [...]
>men jeg stoler sgu ikke helt på det... Er der andre måder man kan prøve det

Du bør nok sætte minimum til det samme som maksimum. det kan jo ikke
skade hvis du har et helt drev sat af til det. Så slipper Windows for
at skulle lave størrelsen om. Hvis nu du havde haft sidefilen på et
drev sammen med andre filer, ville du også undgår en masse
fragmentering af drevet.

Fra : Avatar

Dato : 22-07-02 18:16

> [...]
> at skulle lave størrelsen om. Hvis nu du havde haft sidefilen på et
> drev sammen med andre filer, ville du også undgår en masse

Godt tænkt... Den havde jeg faktisk ikke lige set... Men hvad så med
taskmanager, som viser at sidefilen kun er ca 100-130 Mb... Er den ikke
større eller er det "bare" windows i en nøddeskal?

Takker for hjælpen... =O>

Morten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-02 18:34

> [...]

>taskmanager, som viser at sidefilen kun er ca 100-130 Mb... Er den ikke
>større eller er det "bare" windows i en nøddeskal?

Hvis du sætte minimum til 256MB for et drev, så skulle Windows også
gerne vise dig en størrelse på mindst 256MB. Men lige et spørgsmål,
hvor i Task Manager ser du størrelsen på sidefilen? Jeg kan ikke lige
få øje på det.

En mere pålidelig måde at se størrelsen på, er nok at få Windows til
at vise skjute filer og beskyttede systemfiler (Mappeindstillinger ->
Vis -> "Vis skjulte filer og mapper" + Fjern hakket i "Skjul
beskyttede systemfiler"). Som sædvanligt har jeg oversat frit fra
engelsk til dansk. Nu vil du i roden af hvert drev med en sidefil,
kunne se en fil med navnet "pagefile.sys". Her skulle du gerne kunne
se den præcise størrelse.

>Takker for hjælpen... =O>

Værsågod

Fra : Avatar

Dato : 22-07-02 20:07

> [...]
> gerne vise dig en størrelse på mindst 256MB. Men lige et spørgsmål,
> hvor i Task Manager ser du størrelsen på sidefilen? Jeg kan ikke lige

Du har ret... Der står kun sidefilforbrug... (under punktet "ydeevne" i
taskmanager)

> [...]
> engelsk til dansk. Nu vil du i roden af hvert drev med en sidefil,
> kunne se en fil med navnet "pagefile.sys". Her skulle du gerne kunne

Det havde jeg glemt... Det er ikke mere end et par dage siden jeg prøvede at
slette en gammel sidefil fra et andet drev på en af mine andre pc'ere...

Det er da rart at der er nogle der kan være klarsynede når vi andre stirrer
os blinde på problemerne... =O>