MS Windows
briani 27239
Win ME vil ikke starte rigtigt op
Fra : SUM

Dato : 21-07-02 10:18

Netop hjemkommet fra ferie, vil den ene PC'er ikke starte rigtigt op. Den
stopper umiddelbart efter velkomstfanfaren - der er blot et skrivebord på
skærmen, uden nogen som helst ikoner, og der er heller ingen programlinie i
bunden af skærmen.
Jeg kan se maskinen fra andre PC'ere i netværket, og jeg kan gå ind i de
delte mapper fra de andre maskiner...

Når der trykkes ctrl alt del, for at se hvilke programmer der kører, er der
helt tomt?

Ungerne, der var alene hjemme, siger problemet kom efter maskinen frøs på et
tidspunkt, hvor de var på internettet - kan jeg på nogen måde komme videre,
eller er det en geninstallation, der skal til?

Mvh Steen

Fra : SUM

Dato : 21-07-02 11:18

<SNIP>
Undskyld indlægget kommer igen og igen men i går, da jeg sendte det, flere
gange, fik jeg at vide, at det ikke kunne sendes...

Mvh Steen

Fra : GRETHE ALSING PEDER~

Dato : 21-07-02 13:14

Nu virker min søns computer igen. Det han gjorde var:

Ved opstart efter det første billede hvor den viser hvad der er på
computeren, skal man trykke på CTRL og holde den inde. Efter et stykke tid
kommer der et par valgmuligheder: Vælg fejlsikret tilstand. Nu skulle
computeren gerne starte op med ikoner og det hele. Så kan man inde i
startmenuen, programmer, tilbehør, systemværktøjer finde filen
Systemgendannelse!
Det kan du bruge til at gendanne dit system til det det var før problemet!
PS. Vælg datoen før eller samme dag som problemet opstod!
PPS. Det er selvfølgelig ikke sikkert at det er det samme problem der gælder
for din computer. Denne her har Windows me og virker nu fint igen med denne
fremgangsmåde.
PPPS. Hvis det ikke virker kan du prøve en tidligere dato!

Fra : SUM

Dato : 21-07-02 16:04

GRETHE ALSING PEDERSEN" <grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3aa595$0$56208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
denne
> fremgangsmåde.
> PPPS. Hvis det ikke virker kan du prøve en tidligere dato!

Hej Grethe
Tak for hjælpen - men selv i fejlsikker tilstand kommer der ikke noget frem

Mvh Steen

Fra : SUM

Dato : 21-07-02 20:29

<snip>
Endte med en geninstallation.
Virustjekkede ved at kopiere hele hardisken over på en anden puter, men
ingen virus.
Det nærmeste jeg er kommet, er at en Win update er stoppet midt i
installationen. så vidt jeg kan se, er det det sidste, der er sket inden
puteren gik død.
I morgen installeres et andet styresystem, jeg har win ME på to putere og
begge er meeeeeget ustabile, så det slettes nu.

Mvh Steen