gammel kat ny killing
Fra : Jan Holm

Dato : 21-07-02 10:10

Hej

Vi har en ældre herrer i huset og fik igår en lille 12 ugers killing.
Killingen er det nemmeste, hun har nærmest ikke set at hun er
blevet flyttet. Spiser spinder og kommer af med det der i bakken.
Derudover en lille krudtugle der skal undersøge alt. Men vores
7 årige hankat er ikke helt med på at skulle dele godset med den
lille lort !! Hele dagen igår hvor vi fik den lille var han næmest ikke
inde. Kom lige for at spise og hvæse af den lille og afsted igen.
Idag under morgenmaden stod de et par minutter og kiggede på
hinanden, rejste børster og hvæsede hvorefter den gamle løb ud igen.

Hvor lang tid skal man regne med før de begge acceptere hinanden.
Er dette normalt ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 21-07-02 11:18

"Jan Holm" <jan@parkholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden, rejste børster og hvæsede hvorefter den gamle løb ud igen.
>
> Hvor lang tid skal man regne med før de begge acceptere hinanden.

Hej Jan.

Sidste sommer fik vi to killinger til vores på det tidspunkt 15-årige kat,
som lige var blevet alene efter at hans 18-årige onkel var blevet aflivet..

Det var en blandet succes. Bøv (den gamle) bryder sig STADIG ikke om de to
opkomlinger, men de har da heldigvis hinanden

Nu har vi så lige fået en killing mere, og denne gang er Bøv omtrent
ligeglad, bortset fra lidt obligatorisk hvæsen.

Men altså, hvis vi kun havde fået EN killing sidste år havde vi sikkert haft
to katte der havde hadet hinanden i dag :o/
Det er godt nok ikke meget trøst, og der er da osse forskel på 7 og 15 år så
mon ikke det går når den gamle lige affinder sig med tingenes tilstand

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 21-07-02 16:53

Hej Jan.
Husker jeg rigtigt, at den gamle er en burmeser?
Vi har jo for nylig ført to killinger sammen med vores gamle burmeser, og så
vidt jeg husker, gik der omkring 3 dage, før den gamle accepterede de nye.
Og nu er det total idyl mellem dem )

Mvh. Else.

Fra : Jan Holm

Dato : 21-07-02 17:36

Else Gyldenkærne wrote:
> Husker jeg rigtigt, at den gamle er en burmeser?
> Mvh. Else.

Nej det er ham her http://www.parkholm.dk/strumph
der er blevet en gammel sur mand !! Det er dog som om
han trods alt er en smule nysgerrig, bare ikke når vi ser
det. Han er totalt fornærmet på os. Han vil feks. ikke
spise af noget den lille har spist af, også selvom det er
leverpostej (favorit) Dvs når han så tror vi ikke ser ham
fræser han hen og spiser. Tror sku han forstår dansk, vi
må hellere passe på hvad vi siger engang imellem ,-))

Mvh
Jan Holm

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 21-07-02 21:14

Han vil feks. ikke
> spise af noget den lille har spist af, også selvom det er
> leverpostej (favorit) Dvs når han så tror vi ikke ser ham
> fræser han hen og spiser.

Ha, ha - ja, Gaby vendte også om og gik sin vej, mens hun så _meget_
skuffet ud, når killingerne nuppede hendes mad. Og hun opgiver stadig at
spise, hvis vi fodrer dem samtidig, og der ikke er en skål til hver. Hun er
da ellers både større og stærkere - så længe det varer.

Mvh. Else.

Fra : ann.hafstroem@mail.d~

Dato : 21-07-02 21:31

Hej jan Holm
Jeg har kun gode erfaringer med sammenførte katte. Men alle katte er
jo forskellige. Jeg har rigtig mange katte.
Jeg har givet dem tid. tid og atter tid, så selv en af mine gamle
hunkatte der ikke kunne lide andre katte da vi fik hende som 3 årig,
nu både er glad for vores hund, og for hendes nu voksne killingers
killinger.
Nogle gange har jeg skubbet lidt til dem for at der kunne opstå
kontakt, men ellers har de bare vænnet sig til hinanden,
og alle vores dyr er meget glade for hinanden.