Gravid kat lader andre killinger patte ?
Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 21-07-02 08:45

Hej

Jeg lagde i dag mærke til at vores mis Nicole som venter killinger om ca. 1
uge er begyndt at sætte mælk som går ind og giver Puttes killinger som er
fra d.11/7, skal jeg skille dem af, så hun ikke har mulighed for at komme
ind til Putte+ killlinger ?

Det skal siges at Nicole og Putte er meget afhængige af hinanden, og ved en
adskillelse kunne jeg nok være bange for at Putte ville rende rundt og lede
efter Nicole istedet for at asse de små, så gode råd modtages.

VH
Gitte

Fra : Birgitte

Dato : 21-07-02 10:05

Jeg havde de samme problemer med vores Kim Wilde.
14 dage før fødsel lod hun vores killinger/ungdyr fra tidligere kuld die.
Vi kunne intet stille op, andet end at adskille dem, og Kim er husets
overhovede, og bryder sig absolut ikke om at være isoleret.
Hun fødte som sagt 14 dage efter 6 killinger, og ingen af disse har fået
råmælk, og halter lidt bagud i størrelse, men er nu ved at indhente det
fortabte.
Via råmælken kommer jo også en del vaccine som moderen har, og hvis de
nyfødte ingen råmælk har fået, er de lidt mere udsat for små virus sygdomme,
end vanligvis.
Vi har været forskånet for sygdomme, men det er kun fordi, vi selv har taget
nogle forholdsregler, og virkelig passet på, ikke at bringe fremmede
bakterier ind i katteriet.
Jeg vil næste gang samme problem opstod adskille føderkat fra de andre.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 21-07-02 13:42

Hej

Tak for svaret, det først idag hun har givet Puttes killinger lov, men det
slut nu, da de er blevet adskilt

Hilsen

Gitte