Øv hvor er jeg tosset.
Fra : Annette Skovbon

Dato : 20-07-02 23:04

Hej Alle,
Mit livs værste mareridt har udspillet sig i dag.
Jeg har jo en lille gravhunde/yorkshire terrierblanding, sidder i
el-kørestol, men kan fint styre ham derfra.
I dag kørte vi som sædvanligt hjemmefra. Vi tøffede lykkeligt derudaf,
kommer op på et hjørne, hvor der ligger en stor møbelhandler...og ud af
ukrudtet springer der to store hønsehunde. De kommer rendende over til os
med vældig fart. Jeg råber til dem at de skal gå hjem, men de lyttede
absolut ikke. Min den lille er selvfølgelig nysgerrig, men da de snapper
efter ham knurrer han efter dem, og de farer lige i flæsket på ham.
Jeg hyler op, og forsøger at rive dem fra hinanden, så godt som man nu
kan fra en el-stol. De har ikke halsbånd på, så jeg kan ikke få fat i
dem. Fangede dog den ene i nakkeskindet et øjeblik, men kan ikke holde
den.
Så styrer jeg hjem mod vores egen vej, hvor en af mine genboer ser
os og kommer løbende, råbende mod hundene. De forsvinder til sidst.
Jeg kører for at sige det ligeud hylende hjem, og min kæreste tager imod
mig. Han får kort af vide hvad der er sket, vi sætter hunden ind og kører
derop uden. Deroppe, gemt i græsset, sidder der to børn på ca. 6-7 år.
Det viser sig så at det er 'deres' hunde. Kæresten følger dem hjem, for
at få adressen på dem. Han fortæller, da han kommer tilbage, at da ejeren
hørte om det undskyldte han og ordrede hundene ind. Den ene lystrede ikke
og han sparkede den i siden.
Jeg kører selv hjem og ringer til politiet. De kommer ud og vi får
snakket om hvad der er sket. De kører så op til gården hvor hønsehundene
bor og tager en snak med ejeren. Sjovt nok har hundene i mellemtiden fået
halsbånd på og politiet bliver spist af med en historie om at hundene
åbenbart er sluppet fra børnene, da de gik tur. Heldigvis har mine naboer
også kontaktet politiet og fortalt at de også har mødt de hunde op til
flere gange,- dette vidste jeg dog ikke da havde. Jeg har aldrig før selv
set de hunde.

For det første så er jeg urolig for om der er sket min hund noget. Han
virker okay fysisk. Jeg har haft ham oppe på bordet, og trykket ham over
alt. Han reagerer ikke. Hans mentale tilstand er dog noget værrere. Vi
har lige været ude med ham igen. Kørte forbi stedet og han gøede, trak
voldsomt i snoren og lyttede slet ikke efter min stemme som han plejer.
Han gik helt i sort da han mødte naboen's hund som han ellers kender. Han
gøede og gik på bagbenene og skabte sig rigtig.

For det andet, så fatter jeg simpelthen ikke at voksne mennesker kan
sætte deres to små børn ud med to hunde, ALENE klods op ad en
landevej, og uden snor. Det er simpelthen så sindssygt.
Den ene betjent kontaktede mig derefter og informerede mig om
ovenstående, og sagde at hvis der blev nogle dyrlægeregninger, så måtte
jeg kontakte ham.

Jeg er bare i vildrede. På den ene side har jeg virkelig lyst til at
kontakte dyrlægen,- bare for en sikkerhedsskyld, men på den anden side,
så kan man vel ikke være bekendt at give andre mennesker sådan en
regning.

Jeg må indrømme at jeg er både gal og bange...gal over hundene og bange
for at møde dem igen....ØV...en dag jeg godt kunne have undværet...

--Annette, som er meget chokeret over at hønsehunde kan være så
bidske...

Fra : Brian C

Dato : 20-07-02 23:48

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at møde dem igen....ØV...en dag jeg godt kunne have undværet...
>
> --Annette, som er meget chokeret over at hønsehunde kan være så

Sikke dog en oplevelse,

du har 100% ret, det er totalt uforsvarligt at lade små børn lufte hundene
alene.

Jeg synes du skulle gå til dyrlægen for at få tjekket vuffer, og
reningen.......... jeg ville ikke bekymre mig det fjerneste, det kunne være
at ejeren kunne lære et eller andet om ansvarlighed

mvh. Brian (hvis hund er blevet overfaldet af båndløse hunde flere gange

Fra : Ann K

Dato : 21-07-02 00:14

Hej Annette.

>Mit livs værste mareridt har udspillet sig i dag. <snip>

<> Føj for en oplevelse! Stakkels dig og din hund......
Selv om det ikke lyder sådan, så vil jeg formode at politiet har givet
hønsehundenes ejer en advarsel ang hans løstgående hunde....
Og mon ikke ejeren (måske) har fået lært at to små ikke er i stand til
at passe på to store hunde - hvad enten de er i snor eller ej!??

>For det første så er jeg urolig for om der er sket min hund noget.
...... <snip>

<>Jamen selvfølgelig... han har jo ikke ligefrem størrelsen til at tage
kampen op med to så store hunde!
Ja, fysisk er han måske OK... men som du beskriver så har han nok fået
et psykisk chok
Jeg ville holde ham væk fra "stedet" de næste par dage - og så håbe på
at han vil glemme, hvor han blev overfaldet.... Og så ville jeg støtte
ham ALT, hvad jeg kunne, når vi mødte hunde, som erfaringen siger han
ikke tidligere har haft problemer med.... Altså bunker af guffer og ros,
når han ikke reagerer (endelig ikke ynke ham - eller selv virke usikker
.... ja, det er skam enooormt let ;)....
Kun tiden kan vise om det her er noget, der vil give ham varige
problemer med andre hunde

>For det andet, så fatter jeg simpelthen ikke at voksne mennesker kan
sætte deres to små børn ud med to hunde, ALENE klods op ad en
landevej, og uden snor. Det er simpelthen så sindssygt.

<>Helt enig! De to små børn er jo også blevet meget forskrækkede! Ellers
ville de vel ikke have gemt sig...

> [...]
kontakte dyrlægen,- bare for en sikkerhedsskyld, men på den anden side,
så kan man vel ikke være bekendt at give andre mennesker sådan en

<>Ih, hvor _er_ du bare et pænt menneske!!!
Her bliver din hund overfaldet... og så tænker du på den ansvarsløse
hundeejers pengepung! *ryste på hovedet*
Kan du så se at komme til dyrlægen! Søndag er faktisk helt rigtig til
den slags!! Der koster det som regel dobbelt takst!!!
Du kan bande på at jeg ville få min lille hund tjekket efter at den var
blevet overfaldet... og hundeejeren har vel den lovpligtige
ansvarsforsikring - ikk'?
Jo - jeg ville være mindst lige så rasende som dig... men jeg ville også
gøre alt for at hundenes ejer ville få en ordentlig lærestreg...
Advarsel fra politiet + to små forskrækkede unger, som nok vil være
utrygge ved deres kæledyr i et stykke tid + en solid dyrlægeregning, som
han nok vil få problemer med at få forsikringen til acceptere!
Mon ikke han for eftertiden ville tænke sig om en ekstra gang _inden_
han lod sine børn lufte hundene!?
Hævngerrig...hvem? Mig? Narhhhajjj!

>Jeg må indrømme at jeg er både gal og bange...gal over hundene og bange
for at møde dem igen....
<>Forstår så godt din angst for hundene! Men for din egen hunds skyld
_må og skal_ du forsøge at glemme den - eller i det mindste få den under
kontrol! Det er lige netop nu, du skal vise at du er selve indbegrebet
af selvsikkerhed... sådan kan du nemlig bedst hjælpe ham til at komme
sig...

>ØV...en dag jeg godt kunne have undværet...

<> Nogle dage er bedre end andre... tæl kun de gode, når du en dag skal
gøre "regnskabet" op

Mvh Ann

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-02 09:19

"Ann K" <tsars@os.dk> writes:

> [...]
> han nok vil få problemer med at få forsikringen til acceptere!
> Mon ikke han for eftertiden ville tænke sig om en ekstra gang _inden_

Kunne ikke være mere enig! Til dyrlægen og få den lille stakkel
undersøgt. Også for din egen natteros skyld. Jeg tror i hvert fald at
jeg vil være bekymret for om der nu alligevel skulle være sket noget.

Jeg har en enkelt gang været ude for at min (hønse)hund blev
overfaldet af en stor schäfer som kom ud fra dens indkørsel. I det
tilfælde var det nu schäferen der skulle til dyrlæge, for min Alfred
er en kryster af format. Desværre gik schäferen efter Alfreds hals, så
uden at tænke fløj min fod op i schäferens lyske. Det fik den til at
trække sig tilbage ret omgående. Jeg er på en måde ked af at jeg
sparkede den, det er jo ikke dens skyld, at ejeren ikke har styr på
den og har opdraget den ordentligt. Men trods alt hellere at den har
lidt ondt, end at Alfred blev skambidt. Heldigvis ved jeg at den bare
havde ondt et par dage, der var ikke gået noget i stykker.

Hvis dog bare folk ville tænke lidt over tingene inden de anskaffede
sig en hund. Jeg tror det er det der er det grundlæggende problem for
overfald og den slags.

Jeg håber at din hund (og dig) kommer sig over oplevelsen, heldigvis
er det et fåtal der er så uansvarlige med deres dyr.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Sander

Dato : 21-07-02 09:15

> [...]

> kontakte dyrlægen,- bare for en sikkerhedsskyld, men på den anden side,
> så kan man vel ikke være bekendt at give andre mennesker sådan en

Sikke en grim oplevelse !

Der er ikke noget, at være i vildrede over. Som Ann og Brian også skriver,
så se at kom til dyrlæge, og gerne i dag.

Den mand burde vide, at 2 børn i den alder, ikke kan styre, så store hunde,
hverken med, eller uden snor. De står jo magtesløse, i den situation, som du
beskriver, hvilket giver både børnene, dig og ikke mindst din hund, en grim
oplevelse.

Det er forældrenes opgave, at lære børnene forsvarlig og positiv omgang med
hundende og det er bestemt, ikke tifældet her. Du har gjort det rigtige, ved
at kontakte politiet og du vil også være rigtigt på den, ved at gå til
dyrlæge. Det kan forhåbentligt, få forældrene til, at tænke sig om fremover.

Det vil nok tage din hund, et stykke tid, at komme sig over chokket, men han
skal nok vende tilbage, til sit gamle jeg.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-07-02 11:56

Hej Annette

fy for pokker en oplevelse.

> Jeg er bare i vildrede. På den ene side har jeg virkelig lyst til at
> kontakte dyrlægen,- bare for en sikkerhedsskyld,

Jeg ville ikke være et øjeblik itvivl, se at kom afsted, og som mange af de
andre skriver, og især i dag. Tænk også på hvis du venter og først går til
dyrlægen om nogen dage, så vil mande til de to hunde sikkert bare sige at
det ikke havde noget med overfaldet at gøre. Næææææ du, ring til dyrlæge NU,
den mand skal ikke slippe så let.

> så kan man vel ikke være bekendt at give andre mennesker sådan en
> regning.

Kan han måske være bekendt ikke at holde styr på sine hunde, og lade to små
børn gå alene med hundene? NEJ vel, så du skal ikke være så bekymret over
ham, vær' dig selv nærmest.

Håber både du og din hund er kommet jer over chokket

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Annette Skovbon

Dato : 21-07-02 14:20

Hej igen.
Tak for alle jeres svar og jeres støtte. Det varmer virkelig
meget.
Jeg har lige snakket med min dyrlæge.
Hun mener, at han har fået sig en ordentlig overhaling
indenom. Hun siger, at hvis han er vaccineret og ikke har
fået sår der er størrere end en 25-øre, så skal jeg bare
tage det helt roligt. Jeg skulle være opmærksom på feber,
'nedture' og spisevægring. Kom nogen af de ting, skulle
jeg kontakte politiet og hende igen i en fart.
Chokket skulle han komme over, ved at vi besøgte stedet
igen og jeg bare roste ham og gav ham godbidder i
mængder...Han skulle lære at stedet er et rart sted at være.
Jeg tror, jeg vil køre en tur deropad med ham bøllen og se
hvad der sker
Vh. Annette

Fra : solveig

Dato : 07-08-02 08:20

Hej Anette.

Hvor jeg føler med dig, jeg har prøvet noget lignende.
Og mht. om du skal kontakte dyrlægen, det skal du straks gøre. Jeg var
selv hos dyrlægen efter jeg havde ringet til politiet.
Min hund var blevet bidt på begge forben og havde fået en dyb flænge på
underkæben.
Tænk ikke på ejeren til hønsehundene. En regning fra dyrlægen er jo en
meget lille straf, tænk på dig selv og din hund.
Og selvom det næsten er 8 måneder siden min hund blev overfaldet af en
schæfer, er jeg stadig meget utryg, når vi går forbi huset hvor
schæferen hører hjemme. Jeg tror aldrig det forsvinder helt.
Jeg mener også at det er vigtigt at I stadig tager turen forbi stedet
hvor det skete, da det vel ikke kan lade sig gøre helt at droppe den
vej.
Min hund er kommet over overfaldet, hun bryder sig dog ikke om at møde
schæferen som hun blev overfaldet af, selvom den nu er i line. Jeg gør
det at jeg giver min hund godbidder straks vi får øje på schæferen, så
håber jeg at hun på et tidspunkt forbinder den hund med noget godt.
Håber at I kommer til at nyder jeres ture igen.
Mvh.
Solveig.

http://www.kandu.dk/