Killingefoder?
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 20-07-02 21:35

Nu vi snakker om mad, så kom jeg lige i tanke om. Hvis man nu får sådan en
vidunderlig 3 måneders Maine Coon hjem, skal den så have killingefoder eller
skal den bare have alm voksenfoder?

Mvh
Vibeke J

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 20-07-02 21:49

Vore fertile hunkatte får permanent killingefoder, men har dog også altid
adgang til vokenfoder.
De fertile hanner får voksenfoder fra ca. 9 måneders alderen - men med et
lille supplement af killingefoder.
Vor enlige kastrathan burde vel ret beset have lightfoder, men da han går
sammen med hunner og killinger/ungdyr lever han nok lidt for godt

M v h

Knud

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-07-02 22:02

Da vi fik vores norske skovkillinger fik vi at vide at de skal have
killingefoder. De får Hills og Royal Canin.

Mvh Kari

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 20-07-02 22:31

> Da vi fik vores norske skovkillinger fik vi at vide at de skal have
> killingefoder. De får Hills og Royal Canin.

Okay, hvor lang tid regner I med at blive ved med det?

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-07-02 22:31

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Okay, hvor lang tid regner I med at blive ved med det?

For at knoglestrukturen skal udvikles optimalt, bør de have killingefoder
til de er mindst 8 måneder gamle.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 20-07-02 22:47

> For at knoglestrukturen skal udvikles optimalt, bør de have killingefoder
> til de er mindst 8 måneder gamle.

Hej Helle

Tusind tak :) - Det er jo meget rart at vide det på forhånd, så man ikke
står overfor opdrætteren og tror noget helt forkert.

Vibeke J

Fra : Kate

Dato : 21-07-02 09:34

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in

> For at knoglestrukturen skal udvikles optimalt, bør de have
> killingefoder til de er mindst 8 måneder gamle.

Puha, det bliver lange 5 måneder nok Mowgli kommer hjem, så. 4 katte
som skal holdes fra noget foder for at de får deres eget. Godt man har
flextid for sikke nogle morgener jeg kan imødese

Kate

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-07-02 11:11

Hej Kate
Jeg har en enkelt kat som jeg synes er "forfærdelig"
tynd (især med tanke på Banja og Benjamin) hun er
blevet checket i hoved og r** uden at dyrlægen fandt
en grund til det, de andre er selvfølgelig på slanke-foder
*he he* men jeg har gjort det at stort set i det meste af
huset har jeg anbragt skåle (med låg) med killingefoder
og Olivia har fundet ud af at hun skal bare rende i r****
af mig, så vanker der særkost, hvis de andre ikke er i
nærheden.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 21-07-02 12:33

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in

> huset har jeg anbragt skåle (med låg) med killingefoder
> og Olivia har fundet ud af at hun skal bare rende i r****
> af mig, så vanker der særkost, hvis de andre ikke er i
> nærheden.

Hvis Mowgli ikke skal være for meget i køkkenet i starten og dermed kan
være sammen med de andre når jeg er på arbejde, så må jeg jo nok lave
en kasse til ham. Jeg ved at de andre vil gøre meget for at få hans mad
for sådan er de altså. Sofie må ikke pga vægten, Johan må ikke pga
nyrerne og Lante tjaaa, han har den størrelse han skal ha' så han
behøver ikke killingefoder. Men det er nu for mig et lille problem,
næhh, egentligt er det ikke engang et problem, bare en opgave oven i de
andre

Kate