RAM-test ved opstart
Fra : kim

Dato : 20-07-02 21:05

Kan en her venligst forlælle mig hvordan fjerner man RAM-test ved opstart ?
System:
ECS K7S5A 2XSD2XDDR SIS735
AMD Palomino 1900+XP 1600/266
Køler Titan TTC-D5TBA m/Føler >1,5
Strømforsyning ATX 300 Watt
Harddisk 2 stk. Seagate Barracuda IV 40 Gb 7200 rpm
Aopen Geforce 2 MX 400 m/tv out
Sound Blaster Live 5.1
Sandberg Network Adaptor 10/100
Asus CD rom drev 40xMax
Memorex Brænder 24*10*40
Win 98 2.udgave
Mvh Kim

Fra : Bachelor

Dato : 20-07-02 23:51

"kim" <kio@e-box.dk> skrev i en meddelelse news:rnj_8.76$bd3.1085@news.get2net.dk...
> Kan en her venligst forlælle mig hvordan fjerner man RAM-test ved opstart ?

Og du har læst brugsvejledningen til alle punkter i BIOS ? Der er ikke
så mange punkter der vedrører det emne.

Fra : kim

Dato : 21-07-02 06:26

"Bachelor" <not.working@nospam.net> skrev i en meddelelse news:ahcqcm$jsf$1@news.cybercity.dk...
> Og du har læst brugsvejledningen til alle punkter i BIOS ? Der er ikke
> så mange punkter der vedrører det emne.
Hej Bachelor.
jo...:) men jeg har ikke nærlæst alle 37 sider, da mine evner til at forstå
teknisk engelsk er begrænset. Jeg arbejder på det. Jeg kan ikke finde noget der benævnes som RAM-test, men derimod er Quick Boot
benævnt, og den er enable.
F.eks under afsnittet " Advanced Setup Page ":
Hvad med "Try Other Boot Device" den skal vel være Disable ?
Og "S.M.A.R.T. for Hard Disks" med mine Seagate Barracuda IV 40 Gb 7200 rpm skal den vel være Enable ?
Og " BootUp Num Lock" Enable eller Disabled ?
Og " L1/L2 Cache" hvordan skal den være ?
Og "System BIOS Cacheable" ?
Og "Timing Setting Mode" ?
Og "SDR/DDR CAS Latency" ?
Og Auto Detect DIMM/PCI Clk" ?
Og "Clk Gen Spread Spectrum" ?
Tilbage er så kun 5 afsnit:
- Power Management Setup
- PCI / Plug and Play Setup
- Load Optimal Settings
- Load Best Performance Settings
- Features Setup
Vil du være behjælpelig ? :))
Mvh Kim

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 21-07-02 10:39

kim wrote:

<snip>
> " Advanced Setup Page ": Hvad med "Try Other Boot
> Device" den skal vel være Disable ?

Tjaaeh, det kommer an på... Jeg plejer at have den sat til
disable, men jeg plejer også kun at have HDD-0 som boot-option.
Andre mennesker gør det på andre måder.

> Og "S.M.A.R.T. for Hard
> Disks" med mine Seagate Barracuda IV 40 Gb 7200 rpm skal den
> vel være Enable ?

Helt bestemt.

> Og " BootUp Num Lock" Enable eller Disabled ?

Det kommer an på om du vil bruge dit nummeriske tastatur lige
efter boot, jeg foretrækker at sætte den til enabled.

> Og " L1/L2 Cache" hvordan skal den være ?

Enabled.

> Og "System BIOS Cacheable" ?

Enabled.

> Og "Timing Setting Mode" ?
> Og "SDR/DDR CAS Latency" ?
> Og Auto Detect DIMM/PCI Clk" ?

Alle disse afhænger af dine RAM-stænger...

> Og "Clk Gen Spread Spectrum" ?

Jeg kan bedst lide disabled, selv om det i teorien giver mere
elektrisk støj...

> Tilbage er så kun 5 afsnit:
> - Power Management Setup
> - PCI / Plug and Play Setup
> - Load Optimal Settings
> - Load Best Performance Settings
> - Features Setup
> Vil du være behjælpelig ? :))
<snip>

Det meste plejer at stå nogenlunde fra fabrikken

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Bipsen

Dato : 21-07-02 02:11

Find et punkt der hedder noget i retningen af Quick Boot Up eller Quick
Start Test eller POST (Power On Self Test) og enable det eller sæt det til
fast

Håber du kan bruge svaret selvom det ikke er så udførlig

Hilsen Bipsen

Fra : kim

Dato : 21-07-02 06:28

"Bipsen" <Bipsen@pc.dk> skrev i en meddelelse news:ANn_8.25746$Yf1.1158555@news010.worldonline.dk...
> [...]
> fast
> Håber du kan bruge svaret selvom det ikke er så udførlig
Hej Bispen.
Takker og bukker. Jo jeg kan bruge svaret. Min Quick Boot er enable.
Mvh Kim

Fra : Ulrich

Dato : 26-07-02 01:29

In article <ANn_8.25746$Yf1.1158555@news010.worldonline.dk>,
Bipsen@pc.dk says...
> [...]
> fast
>
> Håber du kan bruge svaret selvom det ikke er så udførlig

Hej

Jeg har enabled "Quick Power On Self Test", men mine 320 MB RAM tælles
stadig - det tager laaang tid :o/

Er der andre muligheder? Jeg har en Award Bios.

Ulrich