Speciel tegn i SMS
Fra : Ruben Iversen

Dato : 20-07-02 18:54

Hej NG....

Hvordan laver man en CR/LF (Enter, vognretur) i en SMS hvis man har en Nokia
6210 (eller 3x10)???
Eller hvordan laver man et tegn så SMS'en blinker hos modtageren på Nokia
telefoner??

Mvh: Ruben

PS: Sorry hvis spørgsmålet har været stillet før i NG'en. Men jeg har altså
ikke kunne finde et lignende indlæg.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 20-07-02 19:47

"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6210 (eller 3x10)???
> Eller hvordan laver man et tegn så SMS'en blinker hos modtageren på Nokia

Blinke SMS kan du lave i LogoManager.
/Mr. Larsen

Fra : Ruben Iversen

Dato : 20-07-02 20:59

> Blinke SMS kan du lave i LogoManager.

OK! Men kan jeg ikke lave det på selve telefonen??

Mvh: Ruben

Fra : helloo.dk

Dato : 20-07-02 23:15

Jeg mener jeg har læst et sted at hvis du skriver
\F TEXT \F vil TEXT blinke...
Ved ikke om det passer..
helloo.dk

Fra : Mr. Larsen

Dato : 21-07-02 01:03

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener jeg har læst et sted at hvis du skriver
> \F TEXT \F vil TEXT blinke...
> Ved ikke om det passer..
> helloo.dk

\ tegnet findes ikke i min Nokia3330
ved ikke om det gør på andres
Men \fTEXT\f er rigtigt nok i LogoManager

/Mr. Larsen

Fra : helloo.dk

Dato : 21-07-02 16:16

Hvis du holder din * knap nede får du mange forskellige tegn.. der i mellem
er \ også..

Fra : Mr. Larsen

Dato : 21-07-02 16:23

> Hvis du holder din * knap nede får du mange forskellige tegn.. der i
mellem
> er \ også..

Nope! du tænker nok på / tegnet
men det er \ tegnet som ikke er der!
/Mr. Larsen

Fra : helloo.dk

Dato : 21-07-02 16:31

Er du nu helt sikker på det?? Jeg har en 3310 version 5,57 og der er begge
tegn.. de kommer lige efter ( og )

Fra : danni plougmann

Dato : 21-07-02 16:37

på min 3310 version 5.13 er der heller ikke noget \ tegn

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 22-07-02 17:16

Har heller ingen \ (Back-slash) i min N3330 v 03.10

Fra : John K

Dato : 22-07-02 17:27

> Har heller ingen \ (Back-slash) i min N3330 v 03.10

På min 6210 er der både / og \

Mvh

John K

Fra : Mr. Larsen

Dato : 22-07-02 18:48

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På min 6210 er der både / og \

Så kan du jo nok lave 'blinker' eller hva'?
/Mr. Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-02 20:52

"Mr. Larsen" <done@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kan du jo nok lave 'blinker' eller hva'?
> /Mr. Larsen

Har lige prøvet at sende en med \F prøve \F fra en fon til en anden. Den
"anden" fon har ikke \ og kan derfor heller ikke vise den, ergo vil beskeden
ikke blinke.....

-J

Fra : Ruben Iversen

Dato : 22-07-02 21:11

> Har lige prøvet at sende en med \F prøve \F fra en fon til en anden. Den
> "anden" fon har ikke \ og kan derfor heller ikke vise den, ergo vil
beskeden
> ikke blinke.....

Det tror jeg ikke at du kan konkludere på den måde. Min 6210 har både back-
og forslash (\ /), men den kan ikke blinke. Det tror jeg slet ikke 6210'ere
kan (ligemeget hvilken software version de kører).

Men hvis jeg f.eks. modtager en SMS fra en 3210 (som blinker på 3210'eren)
på min 6210 så vil jeg ved "blinke tegnet" i SMS'en se en firkant uden at
SMS'en blinker. Men hvis jeg vidresender SMS'en til en Nokia 3210 (eller
3310, 8810 etc) så vil den igen blinke på modtagerens skærm.

Jeg tror at \F bliver oversat af Logomanager til et eller binær værdi for en
karakter, og jeg tror derfor ikke at \F vil virke på nogle telefoner, da det
altså ikke er telefonen der oversætter \F til den karakter der får SMS'en
til at blinke.

- Ruben

Fra : Mr. Larsen

Dato : 22-07-02 21:19

"Jonny Pedersen hotmail.com>" <zigzagzyv<AT> skrev i en meddelelse
> Har lige prøvet at sende en med \F prøve \F fra en fon til en anden. Den
> "anden" fon har ikke \ og kan derfor heller ikke vise den, ergo vil
> [...]
I LogoManager skal det være med et lille f
[\fSMS\f] og SMS vil blinke.
/Mr. Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-02 21:50

> "Jonny Pedersen hotmail.com>" <zigzagzyv<AT> skrev i en meddelelse
> beskeden

> I LogoManager skal det være med et lille f
> [\fSMS\f] og SMS vil blinke.
> /Mr. Larsen

Har lige prøvet lidt af det hele med 3 foner og kunne ikke få noget som
helst til at blinke ....

-J

Fra : Mr. Larsen

Dato : 22-07-02 22:22

> Har lige prøvet lidt af det hele med 3 foner og kunne ikke få noget som
> helst til at blinke ....
>
> -J

Så er det nok kun med LogoManager det kan lade sig gøre

/Mr. Larsen

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 23-07-02 10:46

> Så er det nok kun med LogoManager det kan lade sig gøre
Nej, så vidt jeg husker kan en N7110 også lave dem.... Har dog ikke selv en
7110 så kan ikke lige teste det :-/
Ud over at en 7110 kan lave dem kan mange nokia'er sende dem vidre hvis man
får dem tilsendt for (logomanager eller fx. en 7110)

--
Sommerhilsner fra:
Nikolaj Riis Josephsen