akvarie uden pumpe ?
Fra : Anders Houmark

Dato : 20-07-02 18:58

Hejsa
Ville lige spørge om man kan drive et mellemstort akvarie ( 111x55x55 CM
ca.. har ikke præcise mål :) uden en pumpe, og hvor fiskene stadig kan få
luft?
skal der ikke "bare" være mange planter i det?

--
Mvh Anders Houmark

Fra : J. Jørgensen

Dato : 20-07-02 20:14

Hej Anders
"Anders Houmark" <alfaman@mobFJERNDETTEilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> luft?
> skal der ikke "bare" være mange planter i det?
Jo
Hilsen
Jørgen

Fra : Morten Gulev

Dato : 20-07-02 23:34

Der skal være mange flere planter i forhold til fisk i. Og så skal der i
øvrigt næsten ikke være fisk i. Den slags akavrier kaldes også Hollandske
akvarier.

Fra : T. Schreiber - blabl~

Dato : 23-07-02 19:30

> Der skal være mange flere planter i forhold til fisk i. Og så skal der i
> øvrigt næsten ikke være fisk i. Den slags akavrier kaldes også Hollandske
> akvarier.

Det er ikke korrekt.

Hollandske akvarier er ikke akvarier uden pumper. Der bruges overdrevet
meget teknik på disse akvarier(overbelysning, Co2 osv.). De kaldes
hollandske akvarier fordi de ligner de meget smukke haver der findes i
holland. I hollandske akvarier betyder planterne 99%. Fiskene er der for at
minde en om at det er et akvarie. Men uanset hvad de kaldes, er de meget
smukke.

--

-
Regards,

Fra : Brizz

Dato : 24-07-02 14:46

> [...]
at
> minde en om at det er et akvarie. Men uanset hvad de kaldes, er de meget

Nogen links til disse akvarier nu i snakker så meget om dem? altså
hollandske akvarier?

Brian

www.gronaerten.dk

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 24-07-02 21:02

Hej,

> Nogen links til disse akvarier nu i snakker så meget om dem? altså
> hollandske akvarier?

Jeg vil tro det er noget lignende dem her:

Fra : Kim Gam-Jensen

Dato : 24-07-02 21:09

Hej,

> Nogen links til disse akvarier nu i snakker så meget om dem? altså
> hollandske akvarier?

Jeg vil tro, at det er noget lignende dem her:

http://www.aquabotanic.com/dutchsecrets.htm
http://www.diskus.ch/bildergallerie3.htm

Fasinerende

Google.com kan sikkert give flere:
http://www.google.nl/search?q=dutch%2Baquarium&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

--
Mvh. Kim
http://www.gam-jensen.dk

Fra : Mogens

Dato : 15-10-02 23:29

"Kim Gam-Jensen" <kim@gam-jensen.dk> wrote in

> Hej,

> Jeg vil tro, at det er noget lignende dem her:

> [...]

Jeg smed min pumpe ud for 8 år siden og siden har jeg ikke haft
problemer med alger (som jeg havde inden) akkariet er forøvrigt 325L

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 21-07-02 11:53

Hejsa

Jeg har et 40x40x80 = 128 liter med kun en cirkulationspumpe på.

har ikke overvældende mange planter og fiskene kan da fint få luft.

Thomas