MS Windows
briani 27239
WIN ME vil ikke starte op
Fra : Steen

Dato : 20-07-02 10:50

Lige hjemkommet fra ferie, er der blot skærm med baggrundsfarven på
skrivebordet, når jeg starter maskinen op. Ingen programmer på skrivebordet
eller menulinie i bunden af skærmen.

Ungerne, der var hjemme, sagde at maskinen pludselig frøs, da de tjekkede
post på Ofir, hvorefter de slukkede maskinen.

Jeg kan sagtens se maskinen fra de andre putere i netværket, og jeg kan gå
ind i de delte directory, så noget starter op, men ved en ctrl alt del er
der ikke nogle programmer, der er aktive?

Kan jeg gøre andet end en geninstallation?

Mvh Steen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-07-02 21:38

Steen wrote:
> Kan jeg gøre andet end en geninstallation?

Prøv først om du kan starte op i fejlsikret tilstand.
Kan du det kan det ske at installationen kan redes.

mvh
Henning

Fra : GRETHE ALSING PEDER~

Dato : 21-07-02 08:47

Vi har fuldstændigt samme problem . Det opstod formentlig da min søn ville
opdatere sin bærbare computer med en ny udgave af Internet explorer .
Desuden har han via vores lille netværk overført sine e-mails fra min
computer til sin egen computer. Kan det være virus?

Med venlig hilsen
Henrik + Grethe

Fra : SUM

Dato : 21-07-02 12:16

> [...]
> >
> Prøv først om du kan starte op i fejlsikret tilstand.
> Kan du det kan det ske at installationen kan redes.

Hej Henning
Undskyld, at jeg vist kom til at svare dig på privatmailen.
Det lykkedes at få maskinen startet i fejlsikret tilstand efter opstart på
en win98 startdisk, og en omdøbning af win.bak til win.ini.
Men desværre - samme resultat - blank skærm.
Der er vist ikke meget at gøre, jeg tror, der er kommet en eller anden fæl
virus i systemet. Det der undrer er bare, at netværket tilsyneladende
starter op, da jeg kan se maskinen og mapperne fra de andre maskiner.
Jeg vil se lidt på de seneste virusadvarsler.

Mvh Steen

Mvh Steen

Fra : GRETHE ALSING PEDER~

Dato : 21-07-02 12:58

Nu virker min søns computer igen. Det han gjorde var:

Ved opstart efter det første billede hvor den viser hvad der er på
computeren, skal man trykke på CTRL og holde den inde. Efter et stykke tid
kommer der et par valgmuligheder: Vælg fejlsikret tilstand. Nu skulle
computeren gerne starte op med ikoner og det hele. Så kan man inde i
startmenuen i hjælp søge efter systemgendannelse og sætte den tilbage til
datoen før problemet opstod.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at det er det samme problem der gælder for
din computer. Denne her har Windows me og virker nu fint igen med denne
fremgangsmåde.

Med venlig hilsen

Grethe og Henrik

Fra : GRETHE ALSING PEDER~

Dato : 21-07-02 13:08

Lige en ting til!
Du skal ikke søge efter systemgendannelse, du skal bare finde de under:
startmenuen, programmer, tilbehør, systemværktøjer, systemgendannelse!

PS. Vælg datoen før eller samme dag som problemet opstod!

Henrik

"GRETHE ALSING PEDERSEN" <grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3aa1f4$0$56252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-07-02 20:44

SUM wrote:
> Hej Henning
> Undskyld, at jeg vist kom til at svare dig på privatmailen.

Skidt pyt. Jeg har ikke modtaget noget fra dig.

mvh
Henning