MS Windows
briani 27239
Kan man installere winXP oven i winME uden~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-07-02 17:48

Kan man installere winXP oven i winME uden at formatere, og altså slippe for
at slette harddisken?

Mvh Thomas

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 20-07-02 19:05

On Sat, 20 Jul 2002 18:47:59 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Kan man installere winXP oven i winME uden at formatere, og altså slippe for
>at slette harddisken?

Ja.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-07-02 19:17

"Svend Tveskæg" <666@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

God nyhed :)!

Kræver det en speciel version af winXP. Jeg har den danske udgave winXP pro.
Skal jeg sætte computeren til at boote fra CD rommen (hvordan er det man gør
det?) og så bare sætte skiven i?

Jeg gør det på min søsters com og den er ca. 2 år gammel, men kan sagtens
klare systemkravene til XP. Men kan der opstå nogle problemer mht til
bios/bundkort (ved ikke hvilket bundkort hun har, hvordan kan hun checke
hvilket bundkort hun har og hvordan laver man en biosupdate? (hvis det
skulle være nødvendigt!).

Mange spm.

På forhånd tak.

Mvh Thomas

Fra : Gevaldi

Dato : 20-07-02 19:50

Thomas Hjort skrev:

> "Svend Tveskæg" <666@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> God nyhed :)!

Er ikke hensigtsmæssig.

> Kræver det en speciel version af winXP. Jeg har den danske udgave
> winXP pro. Skal jeg sætte computeren til at boote fra CD rommen
> (hvordan er det man gør det?) og så bare sætte skiven i?

Ja, det kræver en opgraderings version, for at det skal
fungere optimalt.

> [...]
> hun checke hvilket bundkort hun har og hvordan laver man en
> biosupdate? (hvis det skulle være nødvendigt!).

Ja (til mange spg.)

Hvis hun kan/skal checke hvilket bundkort hun har, kan hun vel
også selv installere XP:)

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-07-02 21:55

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er ikke hensigtsmæssig.

Hvorfor?

> Ja, det kræver en opgraderings version, for at det skal
> fungere optimalt.

Hvad hedder den version?

> Ja (til mange spg.)

spm./spg./sp/spørgs./spørgsmål/..........

> Hvis hun kan/skal checke hvilket bundkort hun har, kan hun vel
> også selv installere XP:)

Men det kunne være at jeg kunne forklare hende hvis der var et problem med
bundkortet og så bagefter forklare hende hvordan hun løste det.

Mvh Thomas

Fra : Edmund

Dato : 21-07-02 02:16

Thomas Hjort wrote:

> Hvorfor?

Hvis man ikke har mulighed for at tage backup af ME kan det vel være
en farlig operation. Xp kan vel ikke tage højde for alt man har
installeret.

Jeg ved ikke om Gevaldi tænker på det tilfælde, hvor man installerer
både
ME og XP på samme drev, så gør de brug af de samme mapper, og det
kan blive noget rod.

Hvis du vil have en ren installation behøver du ikke formatere, men så
slet de
gamle windows mapper inden. Men pas på under installation, man skal
vælge
om man vil formatere, eller beholde sine data.

Du skal ind i Bios og ændre hvad den skal boote på først
den står vel til floppy nu.

> Hvad hedder den version?
Den må hedde WinXP pro upgrade.
Er der virkelig forskel på den og så fuld version? Jeg vil også gerne
høre
mere om forskellen.

Mvh Edmund

Fra : The X

Dato : 21-07-02 11:16

Vedr. de forskellige versioner af XP.
Så er der muligt at få en OEM version til at fungere som en upgradering.
Dvs. man bliver for at geninstallere alt igen. Dette gøres ved at ændre lidt
på nogle filer og deres indehold på XP CD´en.
Jeg havde et link engang da jeg har prøvet det og det fungerer.
Leder lige efter det.
En ren installation er dog at foretrække.

Dan

Fra : The X

Dato : 21-07-02 11:29

Her er lidt læsning vedr. mulighederne for upgradering.
http://www.webtree.ca/newlife/windows_xp_tips.htm

Dam