pels
Fra : KatjaStrofen

Dato : 20-07-02 17:47

Så kom det lille pus hjem!

Fik en helt underlig fornemmelse - da hun var ankommet.. - det var
mærkeligt! - fordi fortrød næsten købet.. for jeg mistede ligesom billedet
af mig og tigermissen bare ligge og dase alene ! - nu er jeg ved at komme
ovenpå igen og håber på damen hurtigt falder til.. så vi alle tre kan hygge
os

Nu til spørgsmålet..

Jeg fik at vide.. at hun var blevet klippet lidt hist og her.. fordi well
der var gået "GED" i pelsen
Hun ser desværre meget ynkelig/mærkelig ud! - så hvor lang tid.. går der før
hun bliver en flot dame med lang pels over det hele ?

Katja

Som snart håber den nye beboer tør komme frem fra sengen af *GG*

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-02 20:27

Hej Katja

Kender godt den fornemmelse.....Når jeg har stået overfor at introducere en
ny kat til de andre katte....har det altid været med spænding, lidt
nervøsitet og med mange tanker om man nu har ødelagt de gode venskaber som
man havde/har med de katte som man har i forvejen....heldigvis for mig og
mine misser er det altid gået forholdvis gnidningsløst og hvis man ellers er
lige så opmærksom overfor de katte og ikke overser dem til fordel for den
nye.....ja så bevarer man venskabet.
Pelsen...ja nu ved jeg jo ikke hvor kortklippet din nye missekat er, men
hvis hun er ultrakort klippet....således at du kan se hudfarven....ja så
skal du regne med 6 mdr. før pelsen atter er helt flot.

Tillykke med din nye missekat

Venligst

Gonzo

Fra : KatjaStrofen

Dato : 20-07-02 22:18

Gonzo <Gonzo Mail> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d39b8eb$0$16824$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
er
> lige så opmærksom overfor de katte og ikke overser dem til fordel for den

Jeps.. og er så stolt af Tigermissen! - De første par timer.. - gemte damen
sig under sengen.. der tog mig og tigermissen så lige en lille snuer på
sofaen foran tour de france

Så efter ca 6 timer.. slap jeg tigermissen fri så den kunne nærme sig
damen.. [tigermissen og jeg lå og hyggede i stuen.. hun havde resten af
palaset for sig selv.. - dog var hun flyttet ind under sengen!

så kommer han ind.. han sætter sig bare ved siden af sengen og iagtager
hende interesseret neden under sengen! - uden at rykke tæt på hende eller
spærrer for en eventuelt flugtpassage! - han er meget observerende uden hun
skal føle sig truet eller noget

Elsker sgu Tigermissen **SS*

Men nu må vi se.. nu har jeg delt dem.. han er i soveværelset og hun i
køkkenet og gangen.. - så hun kan få noget fred. selvom hun væltigt gerne
ville med os ind.. og han har sat sirenen igang :( *GG*

> Pelsen...ja nu ved jeg jo ikke hvor kortklippet din nye missekat er, men
> hvis hun er ultrakort klippet....således at du kan se hudfarven....ja så
> skal du regne med 6 mdr. før pelsen atter er helt flot.

Tjaeh.. den er vel 1-2 cm nogle steder.. - katten ser temmelig deform ud
*GG*

Men hva.. bare hun har det okay.. og ikke fryser

> Tillykke med din nye missekat

Tak

> Venligst
>
> Gonzo

Katja

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-02 23:40

> [...]
> hende interesseret neden under sengen! - uden at rykke tæt på hende eller
> spærrer for en eventuelt flugtpassage! - han er meget observerende uden

Tigermissen lyder meget som min Gizmo.....også en rødhåret perser med lidt
lang næse. Han er også den observerende part og samtidig ved at dø af
nysgerrig, men han hvæser aldrig af en ny killing...vil bare så gerne lære
den nye mis at kende

> Elsker sgu Tigermissen **SS*

Det kan jeg godt forstå.....har set billedet af den lille løve

> Men nu må vi se.. nu har jeg delt dem.. han er i soveværelset og hun i
> køkkenet og gangen.. - så hun kan få noget fred. selvom hun væltigt gerne
> ville med os ind.. og han har sat sirenen igang :( *GG*

Jeps den situation kender jeg godt! Mon ikke de to bliver fine venner?

> Tjaeh.. den er vel 1-2 cm nogle steder.. - katten ser temmelig deform ud
> *GG*

Ja en klippet perser kan være lidt af et sørgeligt syn, meen heldigvis
vokser det ud igen...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-07-02 16:35

> [...]
> billedet af mig og tigermissen bare ligge og dase alene ! - nu er jeg
> ved at komme ovenpå igen og håber på damen hurtigt falder til.. så vi

tilykke med hende

> [...]
> Hun ser desværre meget ynkelig/mærkelig ud! - så hvor lang tid.. går
> der før hun bliver en flot dame med lang pels over det hele ?

vores linda blev klippet helt kort på hele kroppen i december.... og var
faktisk flot igen allerede marts..... og når vi snakker kort så var det
vitterligt kort... men nødvendigt pga store puder af filtret hår......
jeg vil sige giv hende 3-4 mdr... så er det ved at være derhenne ad..... men
måske en anelse længere hvis hun skal have den fulde pelspragt
tilbage..........

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk