Win98 fryser når jeg browser på netværksdr~
Fra : Jonas Heilesen

Dato : 14-02-01 22:41

Når jeg går ind i andre computere, og begynder at arbejde med på en delt
disk på en anden maskine i mit LAN, fryser Win98, og det ender med at
maskinen går helt ned. Ellers fungerer LAN nettet glimrende, bortset fra
dette. Er der nogen der ved hvad det skyldes.

--
mvh Jonas Heilesen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-02-01 00:59

"Jonas Heilesen" <jonashei@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinen går helt ned. Ellers fungerer LAN nettet glimrende, bortset fra
> dette. Er der nogen der ved hvad det skyldes.

Lige et par afklarende spørgsmål inden en (forhåbentlig brugbar løsning.
Når den fryser "første gang" kommer den så til live igen af sig selv efter
ca. 30 sekunder?
Hvor mange maskiner er der i dit LAN?
Styres adresseringen ved hjælp af automatisk IP-konfigurering?
Ole Gaarde Kristensen
En adresse hos Hotmail for at undgå SPAM
gør det ikke mindre seriøst bare mere praktisk

Fra : Jonas Heilesen

Dato : 15-02-01 10:13

> Lige et par afklarende spørgsmål inden en (forhåbentlig brugbar
løsning.
> Når den fryser "første gang" kommer den så til live igen af sig selv efter
> ca. 30 sekunder?
Nej umiddelbaret, fryser den bare, og det ender som regel efter ca 30 sek
med en windows blå skærm, det siger at systemet er optaget, og så går den
helt kold.

> Hvor mange maskiner er der i dit LAN?
3, alle kørende win98.

> Styres adresseringen ved hjælp af automatisk IP-konfigurering?
Nej. De er manuelt tildelt 192.168.0.1 - 192.168.0.3

--
mvh Jonas Heilesen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 16-02-01 06:03

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Jonas Heilesen" <jonashei@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Se Bjarnes indlæg. Det lyder som om han kender "mislyden". Prøv det og vend
evt. tilbage.
Så må vi se om vi kan trylle
Med det LAN du har beskrevet var min første indskydelse heller ikke korrekt
nemlig at det er et IP-opslag der låser skidtet.
Det sker ikke når de er manuelt tildelt.

Fra : Jonas Heilesen

Dato : 16-02-01 09:11

> Se Bjarnes indlæg. Det lyder som om han kender "mislyden". Prøv det og
vend
> evt. tilbage.
> Så må vi se om vi kan trylle
Det prøver jeg. Jeg skulle få min nye disk i dag, så kan jeg prøve....

--
mvh Jonas Heilesen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-02-01 11:20

Hej Jonas

> [...]
> maskinen går helt ned. Ellers fungerer LAN nettet glimrende, bortset fra
> dette. Er der nogen der ved hvad det skyldes.

Prøv lige en Windowsupdate, alt.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.: