MS Windows
briani 27239
Import af .wab fil i OE6
Fra : AG

Dato : 20-07-02 16:12

Hej Gruppe

Jeg ved dette er den forkerte gruppe at skrive om problemet i, men jeg har
prøvet i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express uden held (der
var ingen der kom med svar), så nu prøver jeg her, hvor jeg ved folk er
kloge

Min indlæg lød:

"Jeg har efter en herlig formatering af min PC, selvfølgelig taget back-up
af
mit adressekartotek fra OE 6 (v. 2600). Dette resulterede i en fil ved navn
adresser.wab. Efter re-installering af styresystem og OE, nægter OE at
importere .wab filen igen. OE skriver : "An error occured during import. The
import will not be completed"... Hvorfor gør den nu det??

Jeg vil nødig til at taste alle mine forbindelser ind igen manuelt..."

Håber på nogle kloge hoveder der ved mere end jeg gør

På forhånd tak for hjælpen

Andreas Geitner

Fra : Edmund

Dato : 20-07-02 18:50

AG wrote:

> [...]
> nægter OE at importere .wab filen igen. OE skriver : "An error
> occured during import. The import will not be completed"... Hvorfor

Hvordan har du lavet backupen. Jeg kan ikke få OE til at exportere til
en WAB fil
Måske du kan kopiere den over i OE manuelt med stifinder

Her ligger min WAB i WinXP
C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Address
Book

I win98 opret en enkelt post i kontaktpersoner og søg efter *.wab
for at finde pracering

Mvh Edmund

Fra : AG

Dato : 21-07-02 09:01

> Hvordan har du lavet backupen. Jeg kan ikke få OE til at exportere til
> en WAB fil

Jeg har ganske enkelt trykket file>export>adress book og voila!

> Her ligger min WAB i WinXP
> C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Address
> Book

Min ligger i : C:/Documents and settings/(brugernavn)/Application
Data/Microsoft/Address Book

Dvs. samme sted...

Af en eller anden grund kan den ikke importeres igen, når computeres bliver
formateret og re-installeret... æv æv æv

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 21-07-02 12:17

"AG" <geitner@get2net.dk> wrote in message
> Af en eller anden grund kan den ikke importeres igen, når computeres
bliver
> formateret og re-installeret... æv æv æv

Jo det er normalt ikke et problem...
Den er tilsyneladene blevet beskadiget, se om du kan lokke
Excel til at importere den, der har du muligvis en mulighed
for at redde noget af det.

--
Magnus

Fra : AG

Dato : 21-07-02 12:27

"Magnus Pedersen" <mgpeder(remove)@hotmail.com> wrote in message
> Jo det er normalt ikke et problem...
> Den er tilsyneladene blevet beskadiget, se om du kan lokke
> Excel til at importere den, der har du muligvis en mulighed
> for at redde noget af det.

Mja... det kan selvfølgelig være. Men nu er det altså ikke første gang jeg
reinstallerer en maskine - og jeg har haft samme problem før.... suk. Jeg må
vel hellere til at varme fingrene op, for nu skal der tastes !

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 21-07-02 12:43

> [...]
> reinstallerer en maskine - og jeg har haft samme problem før.... suk. Jeg

> vel hellere til at varme fingrene op, for nu skal der tastes !

Sært, jeg bruger altid .wab til backup af mit adresse-kartotek...

--
Magnus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-07-02 23:10

"AG" <geitner@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Mja... det kan selvfølgelig være. Men nu er det altså ikke første gang jeg
> reinstallerer en maskine - og jeg har haft samme problem før.... suk. Jeg

> vel hellere til at varme fingrene op, for nu skal der tastes !

ØH, din eksporterede fil hedder vel ikke *.wab?
Når du eksporterer adressekartoteket med OE6 vil den spørge om den skal
gemme som exchange eller tekstfil (kommasepareret). Normalt vil man gemme
som sidstnævnte og så har man en *.csv fil, som man skal importere igen. Så
ved import, skal du altså i dette tilfælde lede efter *.csv filen.

Kurt

Fra : AG

Dato : 23-07-02 11:42

> [...]
> som sidstnævnte og så har man en *.csv fil, som man skal importere igen.

> ved import, skal du altså i dette tilfælde lede efter *.csv filen.

Mjo, den hedder altså [filnavn].wab

Jeg kan se at OE6 gemmer filen med den endelse (jeg valgte det format), men
det kan være at jeg til en anden gang skulle prøve det andet format

Andreas

Fra : Edmund

Dato : 23-07-02 14:53

AG skrev:
> Mjo, den hedder altså [filnavn].wab
>
> Jeg kan se at OE6 gemmer filen med den endelse (jeg valgte det
> format), men det kan være at jeg til en anden gang skulle prøve det
> andet format

Har du prøvet at importere den i selve Adressebogs programmet
ctrl+shift+B

Når man fra selve OE vælger file / export / addresbook så får man to
muligheder:
1. Microsoft Exchange Personal Address Book
2. Text file

Når man så vælger den første, exporterer den godt nok, men fortæller
ikke hvor den gemmer, og jeg kan ikke finde den.At du kan væge wab
format fra denne menu forbliver en gåde.Men fra selve adressebogen kan
jeg vælge wab format.

Havde du Micosoft Office på din gamle installation, det sgu vel ikke
værre Microsoft Outlook der har blandet sig.

Har du ikke en anden pc du kan prøve på, ellers skal jeg da gerne
forsøge.

Mvh Edmund
edm@mail.dk

Fra : AG

Dato : 23-07-02 15:49

"Edmund" wrote in message news:ahjn77$ce8$1@sunsite.dk...

> [...]
> ikke hvor den gemmer, og jeg kan ikke finde den.At du kan væge wab
> format fra denne menu forbliver en gåde.Men fra selve adressebogen kan

Okay, jeg mente fra adressebogen. Stadig samme problem.

> Havde du Micosoft Office på din gamle installation, det sgu vel ikke
> værre Microsoft Outlook der har blandet sig.

Det har jeg ikke haft - der er tale om "clean install", med en formateret
harddisk.

> Har du ikke en anden pc du kan prøve på, ellers skal jeg da gerne
> forsøge.

Tak for hjælpen - jeg tror bare jeg taster manuelt - damn hvor er det
irriterende!

Andreas :-/

Fra : AG

Dato : 23-07-02 16:00

Hej gruppe

Nu er det sgu lykkedes mig at importere mit adressekartotek (undskyld
sproget).

Importen foregår således:

Først skal man sørge for at den fil der blev eksporteret ikke er
"read-only". Det gøres ved at højreklikke på filen > egenskaber. Derefter
fjernes flubenet fra "Read-only" boksen. Derefter kan filen importeres i
adressebogen uden probs!!

Tak for al hjælpen

Andreas - very happy

Fra : Edmund

Dato : 23-07-02 17:39

AG skrev:
> [...]
> "read-only". Det gøres ved at højreklikke på filen > egenskaber.
> Derefter fjernes flubenet fra "Read-only" boksen. Derefter kan filen

Ja, det lyder sgu underlidt, man skulle tro der kun blev læst fra wab
filen og så skrevet til den gamle.

> Tak for al hjælpen

Det var så lidt.

> Andreas - very happy