ADSL uden fastnettelefon?
Fra : AJC

Dato : 20-07-02 16:13

Hej gruppe.

Jeg har følgende: Almindelig fastnettelefonabonnement og NetExpress ADSL
256/128 begge hos Teledanmark.
Jeg ønsker: At opsige de abonnementer jeg har hos Teledanmark, dvs. både
fastnettelefon og NetExpress ADSL og oprette ADSL hos Cybercity og klare
almindelig telefoni med mobiltelefon og taletidskort.

Problem: Jeg er i tvivl om hvordan og i hvilken rækkefølge jeg skal
udføre dette "stunt".
Ønskes: Alle former for hjælp!

Der må da være andre der har stået i sammen situation og som ved hvordan man
for det gjort på den mest smertefrie måde.

På forhånd tak.
AJC.

Fra : Pia

Dato : 20-07-02 22:31

kontakt CC for at høre hvornår de kan levere adsl til dig, når du har en
dato, så opsig dit TDC abb. så du får kortest mulig tid, uden internet.

en af grundene til at du bør vælge den løsning, er at du så med dit
nuværende telefonnummer, kan tjekke om du kan få adsl hos CC.

Hygge hejsa.

---

Fra : TBC

Dato : 21-07-02 17:25

"AJC" <samsonjensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelig telefoni med mobiltelefon og taletidskort.
>
> Problem: Jeg er i tvivl om hvordan og i hvilken rækkefølge jeg skal

Hvis det er sådan at du ikke har mere en et tilgængeligt kobberpar er sagen
ligetil. Den måde jeg fik Tiscali's ADSL forbindelse på uden at skulle binde
mig til dyre fastnettelefon abbonomenter hos TDC eller andre, var ved at
udfylde en erklering om ønske om overdragelse af kobberet til Tiscali's ADSL
produkt fremfor fastnettelefon som der er forsyningspligt på. Jeg er
overbevist om at CC har en lignende formular der kan lade dig slippe af med
TDC og PSTN, såfremt CC ellers ønsker at gøre brug af muligheden.

Har du mere en rigeligt med kobber til rådighed, er jeg knapt så sikker på
hvad fremgangsmåden bør være. Men det er det vel bare at oprette dit CC
abbonoment, og så når du har fået det, opsige dine TDC aftaler ? ...hvis der
ikke er ekstra kobber til rådighed vil du vel ende med et afslag som fører
dig tilbage til det ovenstående med overdragelse af kobber.

I alle tilfælde ville jeg starte med at kontakte CC i dit tilfælde.

- Og så iøvrigt, velkommen til ptsn/isdn besparelsernes exclusive klub

TBC
Torben Bojer Christensen