SOF2 og lave FPS
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 20-07-02 14:46

jeg spiller SOF2 singleplayer og mine FPS synes jeg er ret dårlige - selvom
min PC har langt flere "HK" end de anbefalede systmkrav.
Jeg spiller med maksimum grafiske detaljer i alt, samt højeste lydkvalitet i
en opløsning på 1024x768 32bit 100HZ og V-sync aktiveret. Mine FPS svinger
mellem 17-35FPS afhængigt at hvør store omgivelserne er og hvor meget der
sker på skærmen.
Jeg har prøvet div. nvidia drivere med det har max givet et FPS forgøgelse
på 1-2% men derunder har stabiliteten så lidt. derfor er jeg vendt til bage
til den oprindelige (pålidelige Asus driver 21.81a som giver god hastighed
og god stabilitet.
jeg har også prøvet at deaktivere v-sync, men det hjalp INTET - FPS lå på
samme niveau.

I et tysk blad Hardware PC-Games testes den tyske version af SOF2 og på en
AMD T-Bird 1.33ghz med 256mb ddr-ram og GF3Ti-200 og max detaljer og V-sync
deaktiveret i 1024x768 32bit ligger FPS på hele 71 FPS og i 1280x1024 32bit
er den på hele 51 FPS.
Hvordan i alverden kan de få så høje FPS - på samme maskine med med et
GF2MX400 er FPS 34 i 1024x768 32bit og 21FPS i 1280x1024 32bit. Dvs samme
resultater som jeg får med mi GF3Ti-200 ! Hva' sker der ??.
Er den tyske version da meget mindre hardware-krævende eller hvad ? (i den
tyske version er mennesker byttet ud med menneskelignende-robotter der
"bløder" olie når de dør !)

Hvor mange FPS kan i køre spillet med under de samme forhold ?

Fra : Herold

Dato : 20-07-02 14:44

> Hvor mange FPS kan i køre spillet med under de samme forhold ?

Der er mange afgørende faktorer. Deres maskiner er uden tvivl nyinstallerede
og uden hæmmende programmer, hvor du nok har en smule mere kørende i
baggrunden end de har. Der kan også være væsentlige hardwareforskelle, når
det gælder mærkerne på dit og deres hardware.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 20-07-02 15:04

Nå ja jeg glemte at sige at min PC er en AMD XP1800+, 512MB Pc2100 DDR-Ram,
Asus Geforce3 Ti-200 Deluxe. Men jeg skulle mene at spillet skulle kunne
køre bedre på denne konfiguration.
-Niels-

Herold <jacob@spammerswillbeprosecutedboomtown.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3969ad$0$13935$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : M Larsen

Dato : 20-07-02 16:41

hvordan ser man FPS i SOF2

Coat

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 20-07-02 21:43

Du ser FPS ved at:
1) trykke på "shif + ½" mens du spiller
2)Skriv "cg_drawFPS 1" i konsollen der kommer frem - hvis du vil slå
tælleren fra skal du bare ændre værdien til "0"
3) tryk "shift+½" for at lukke konsollen.
(NB du skal ikke skrive med "" når du skal skrive noget i konsollen.

Jeg har tweaket SOF2 til at køre lidt bedre.Dette har jeg gjort.
1) Sætte "texture quality til high"
2) Sætte "maximum image quality til high"
3) Sætte anisotropic-filtering til lidt over midt på baren.
Dette giver lidt flere FPS - og billedkvaliteten/grafikken lider slet ikke
under det - det er faktisk lidt svært at se forskel på denne indstilling mod
alle indstillingerne på "very high" og maksimum anisotropic-filtering.

Ved at have gjort dette kommer min FPS aldrig under 20 mere.
-Niels-

M Larsen <666@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3984ac$0$13968$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...