MS Windows
briani 27239
Win2000 og flere hardiske
Fra : Martin Lindhardt

Dato : 20-07-02 19:04

Hej!

Jeg har et problem med win2000. Når jeg har alle mine hardiske sat til går
den ned under opstarten! Jeg får en blå skræm hvor der står noget med at der
er hardwear problemer, Og vis det er første gang jeg ser denne skerm skal
jeg bare genstarte vis ikke skal jeg kontakte min Sysadmin... vis da da
ellers viste hvem det var
Men når jeg tager alle på nær en hardisk ud så starter den fint op! Er der
nogen der ved hvad der er galt? Jeg har prøvet med flere forskælige hardiske
så det er ikke dem det er galt med! Det er et Asus V7A bund kort jeg har.

Håber der er nogen der kan hjælpse!
Mvh
Martin Lindhardt

Fra : Snuden

Dato : 20-07-02 10:26

On Sat, 20 Jul 2002 11:03:53 -0700, "Martin Lindhardt"
<Hop_hest@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>så det er ikke dem det er galt med! Det er et Asus V7A bund kort jeg har.

"alle mine harddiske"... hvor mange har du da?
Snuden

Fra : Martin Lindhardt

Dato : 20-07-02 19:55

Jeg køre med 3 + CD-rom i den maskine hvor der er win2000!

mvh
Martin

Fra : Martin K

Dato : 20-07-02 11:32

Martin Lindhardt wrote:
> Jeg køre med 3 + CD-rom i den maskine hvor der er win2000!

Umiddelbart vil jeg skyde på din PSU er for lille. Hvor meget er den på?

Se i øvrigt: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Martin K

Fra : Snuden

Dato : 20-07-02 11:34

On Sat, 20 Jul 2002 12:31:52 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Umiddelbart vil jeg skyde på din PSU er for lille. Hvor meget er den på?

Samme gæt her.. underdimensioneret strømforsyning

mvh
Snuden

Fra : Martin Lindhardt

Dato : 20-07-02 20:50

Martin K wrote:
> Umiddelbart vil jeg skyde på din PSU er for lille. Hvor meget er den på?

Er jeg faktisk lidt i trivl om tror nok at det er en 300W men vis det var
den der er for lille skulle den vel også ha lavet ballade under 98 som jeg
har kørt med i et års tid på den samme maskine med samme antal diske?

Mvh.
Martin

Fra : Snuden

Dato : 20-07-02 13:58

On Sat, 20 Jul 2002 12:50:21 -0700, "Martin Lindhardt"
> [...]

>den der er for lille skulle den vel også ha lavet ballade under 98 som jeg
>har kørt med i et års tid på den samme maskine med samme antal diske?

PSU'er kan også blive syge ;)

Du har husket at installere ATA-100 fixet til Win2000 ikke?

--
Snuden

Fra : Martin Lindhardt

Dato : 21-07-02 00:17

Snuden Wrote:
> Du har husket at installere ATA-100 fixet til Win2000 ikke?

Øhh jeg har installet alle de opdateringer til win2000 der er inde på
Microsofts hjemme side! Så det vil jeg næsten gætte på at jeg har. Vis den
er der i mellem i hvert fald!

Fra : Snuden

Dato : 20-07-02 15:41

On Sat, 20 Jul 2002 16:17:23 -0700, "Martin Lindhardt"
<Hop_hest@mobilixnet.dk> wrote:

>Øhh jeg har installet alle de opdateringer til win2000 der er inde på
>Microsofts hjemme side! Så det vil jeg næsten gætte på at jeg har. Vis den
>er der i mellem i hvert fald!

Det skal installeres samtidig med Win2000, og det er en driver, ikke
et fix som jeg fik skrevet. Men hvis du ikke kører på en ata-100 bus
kan det være det samme..

--
Snuden

Fra : Gevaldi

Dato : 20-07-02 13:10

Martin Lindhardt skrev:

> Hej!
>
> Jeg har et problem med win2000.

Du har også et problem med din tidszone, så din
dato/klokkeslæt er ikke korrekt.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : JSC

Dato : 20-07-02 15:23

"Martin Lindhardt" <Hop_hest@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er hardwear problemer, Og vis det er første gang jeg ser denne skerm skal
> jeg bare genstarte vis ikke skal jeg kontakte min Sysadmin... vis da da
[klip]
> Martin Lindhardt

Jeg var ude for samme problem, også med W2K.
- Har du tjekket i BIOS, hvilken harddisk den skal boote op på.
/Jan
www.jsc.dk

Fra : Martin Lindhardt

Dato : 21-07-02 00:41

JSC Wrote:
> - Har du tjekket i BIOS, hvilken harddisk den skal boote op på.

Nej har jeg ikke engang, den kan fint finde den disk den skal boote på. Og
de andre diske finder den også fint. Og når den finder alle diske der så
skulle det vel ikke ha nogen betydninge for win2000? Men det kunne da godt
værre man skulle prøve at opdatere den!

mvh.
Martin Lindhardt

Fra : Gevaldi

Dato : 20-07-02 17:09

Martin Lindhardt skrev:

Stil venligst din tidszone korrekt.

Fra : ferling

Dato : 07-08-02 08:20

"JSC" skrev d. 20-07-02 15:23 dette indlæg :

> [...]
> [klip]
>
> Jeg var ude for samme problem, også med W2K.
> - Har du tjekket i BIOS, hvilken harddisk den skal boote op på.

Det har jeg også lige været. Jeg vil gætte på at du også fik
fejlmeldingen inaccesseble_boot_device.
NT-baserede windows'er er meget sarte overfor ændringer i hardware.
Bundkort, diskcontrollere, og især selve harddisken. Jeg satte en ny
hardisk i og overførte indholdet af den gamle, men det ville w2k ikke.
Så fik jeg lov til at reperere installationen selvom w2k på samme tid
sagde at den ikke kunne finde installationen og viste mig at den hed
f:\winnt, jeg fik den repareret, men ville have systemet på d: så jeg
flyttede disken til en anden plads på controlleren og så kunne w2k slet
ikke repareres. Så måtte jeg reetablere data fra backup (jeg har haft en
nedbrudt harddisk, så det glemmer jeg aldrig mere) og så skriger outlook
for plugins og meget andet rod fra MS.
Du kan prøve at kigge på et program der hedder EFDisk der kan en maasse
med partitioner og multiboot, men eller stror jeg ikke det nytte at
spekulere over hvorfor det går galt for vi har ikke de fornødne
informationer. Jeg går ind for et styresystem der skiller system,
programmer og data, men MS vil kun levere monolitter.
Med venlig hilsen
Søren Ferling

http://www.kandu.dk/