hjælp søges til hjemløse killinger
Fra : Inger Kaya

Dato : 20-07-02 09:58

Vores nabo har kald mig over i dag fordi de havde 2 hjemløse killinger
(en rødhvid hun og en tortie hun) gående i baghaven som ingen mor
havde. De vidste ikk hvad de skulle stille op med dem. Jeg har ringet
til Kattens værn og de ville gerne tage imod dem i Fredericia ? Men
hvordan får jeg dem lige fragtet derover ?

Jeg tror de er omkring 3 mdr. men har i flg. naboerne været moderløse
i 2 - 3 uger. De har skiftet opholdssted et par gange, men min nabo
kunne simpelthen ikk bare lade dem gå. De har hjertet det rette sted.

/ Inger Kaya

Fra : Eva

Dato : 20-07-02 10:27

Hejsa
Tror du ikke du evt. kan låne et bur af Kattens Værn til at indfange dem i
og så transportere dem deri eller i en transportkasse.
Lok dem til evt. med noget mad hvis de ikke kommer hen til jer på andre
måder.
Det er i hvert fald mit bedste bud.
Hilsen Eva
Inger Kaya <Tumling@111gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2n6iju8p9kv0iprj076ssqib1uona9ii9d@4ax.com...

Fra : Inger Kaya

Dato : 20-07-02 10:39

Jeg kan sagtens indfange dem det er ikk noget problem ! Problemer er
at få dem fragtet til Fredericia ! Jeg har ingen bil hjemme før midt i
næste uge. Vi har omkring 80 km til Fredericia og der går ingen bus
el. lign. herfra i weekenden.

Fra : Eva

Dato : 20-07-02 11:04

Hej igen
Undskyld jeg misforstod dit spørgsmål.
Med dit "rigtige" problem kan jeg desværre ikke hjælpe, da jeg heller ikke
har bil. Ellers var jeg gerne kommet og ha´ kørt jer, men håber du finder en
løsning.
nyhedsmeddelelse:6obijugsjedjnov7192h7qpniujajlru5b@4ax.com...

Fra : Inger Kaya

Dato : 20-07-02 11:06

Hej Eva

Det skal du bestemt ikk undskylde for - det var mig som nok ikke
udtrykte det direkte nok hvad problemet er.

/ Inger Kaya

Fra : Pia

Dato : 20-07-02 11:14

Hvor er "herfra"?

:Pia

Fra : AEK

Dato : 20-07-02 11:15

De skal køres til Fredericia fra ?

/ Anya.

Fra : Inger Kaya

Dato : 20-07-02 11:33

fra Ådum (mellem Esbjerg og Holstebro)

Fra : AEK

Dato : 20-07-02 12:05

Hej Inger !

Så kan jeg desværre ikke være behjælpelig.
Jeg sidder i Haderslev.
Er netop flyttet fra Esbjerg, havde det været for 2 uger siden, kunne jeg
sagtens have hjulpet - øv.
Held og lykke med det.

/ Anya.

Fra : Inger Kaya

Dato : 20-07-02 13:32

foreløbig har jeg taget dem ind i katteværelset. De har fået noget at
spise (opblødt kattemad da det var det eneste jeg liiige ku hitte på
her og nu) så nu ligger de begge og spinner veltilfreds i en
solstribe. Hmm de er nu søde..!

Jeg er ikk helt sikker på farveangivelse før var korrekt. Jeg kan ikk
finde ud af om den ene er rød m/hvidt el. creme - den anden er vist
sorttortie. anyway vildt nusser er de....

Fra : Inger Kaya

Dato : 21-07-02 09:25

Nu ser det ud til at de 2 små mislinger har fået nyt hjem. Jeg har
nemlig fået overtalt manden til at de nu bor her.

Men de er slet ikk så store som jeg først troede - men nok kun en 7 -
8 uger (og moderløse i 2 - 3).

Så gode råd tages imod med kyshånd.

/ Tinka, Trold, mislingerne og Inger

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-07-02 10:56

Hej Inger
tillykke med familie-forøgelsen, mit bedste råd er at
få dem kigget efter i sømmene af dyrlæge hurtigst muligt,
og så få dem introduceret til Tinka og Trold, som så kan
være reserve-forældre og lære dem hvad en hver kat
bør vide.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Inger Kaya

Dato : 21-07-02 19:24

Ja dyrlægetjek - det skal vi også så snart det kan lade sig gøre.
De ser ud til at trives fint nok derinde. Tinka hvæser lidt af dem i
nu men det skal nu nok komme ret hurtigt. Trold derimod er en ret
stædig kamel mht. til andre dyr.

Men foreløbig har vi sat en plade i døren så de store kan nå at se ind
til dem og de små kan se dem og hunden. Så kan de prøve at blive sat
sammen efter dyrlæge tjekket som desværre nok ikk kan blive før
onsdag.

De sover et par timer, spiser godt nok, og leger/tumler lidt rundt
derinde. De har bl.a. ryddet kurven med legetøj og indtaget den som
sovested *GGG*

/ Tinka, Trold, Mislingerne og Inger

Ps. Der er lagt et par billeder af dem op på www.tumling.dk

Fra : Denise

Dato : 21-07-02 19:51

Hej Inger
Ih hvor er de nuser. Jeg kan godt forstå du adopterer, når man først får
sådan nogle indenfor dørene bliver man jo hooked. Det er jo også godt de er
2, så kan de jo lege og underholde hinanden
Godt for misserne, at du boede i nærheden.
Hilsen Denise

Fra : Linda

Dato : 21-07-02 21:44

Hvor er de søde, jeg kan godt forstå at du har taget dem til dig, de ligner
min Bette, som ikke er større, og som er fundet på en vej, hvor bilerne
kørte uden om ham, indtil en bilist forbarmede sig over ham, men nu har han
det godt, og dine få det lige så godt, og godt selskab af 2 andre, som nok
er godt fornærmede over dem tihi.
Mvh
Linda

Fra : Inger Kaya

Dato : 22-07-02 13:03

Så er der bestilt dyrlæge tjek til de små. Vi skal afsted onsdag kl.
15.00 - jeg er lidt spændt på hvordan de tager det. De bliver jo nok
set grundigt efter i sømmene *GGG*.

I går vaskede vi dem lidt. Ikke den store kattevask men nok til at det
snavs fra haver / garager ect. kom af. Hvor så de dog små ud, da de
sad der våde i hvert sit håndklæde. Min mand og jeg bar dem rundt ind
imod kroppen, så de kunne få noget varme samtidig med, at vi blev ved
at tørre dem med håndklæder og frisere dem med en kam til de var
tørre. De er blevet fine nu. Nu mangler de bare at få renset ører men
det lader jeg dyrlægen hjælpe med på onsdag.

I starten de var her hvæsede de af hinanden, (tror det var fordi det
var nyt) men de er begyndt at lege sammen i den grad. Putte sammen
igen. Dejligt. Vores Tinka er begyndt at blive lidt interesseret i dem
mens Trold som ventet synes de er nogen dumme små nogen som har
indtaget HANS værelse. *GGG* - han plejer at tage lidt længere tid om
at overgive sig. Men det skal nok gå alligevel.

/ Tinka, Trold (som surmuler), mislingerne og Inger

Fra : Eva

Dato : 22-07-02 13:05

Hejsa Inger kaya
Tillykke med familieforøgelsen og held og lykke hos dyrlægen.
Håber de er ok. Søde er de i hvert fald. Kan godt forstå du vil beholde dem.
nyhedsmeddelelse:sgsnjusacu8o08dvapl28go70vgegbagfg@4ax.com...