Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp har købt kortlæser
Fra : kb

Dato : 20-07-02 00:03

Tja én dumhed har jeg lavet- for 2 år siden- købte et dimera 150 p- et ikke
specielt godt camera- men kan bruges- har jeg nu også begået dumhed nummer
2- og 3 købte ny kort- sandisk compactflash 128mb- ØV- kortet gemmer ikke
billederne - hvad er der galt- ??? Opdagede samtidig at cameraet ikke kunne
køre under winXP- købte kortlæser- kan fint se filerne på det gamle kort-
MEN kan ikke åbne dem- HVAD SKAL DE ÅBNES MED- ingen af min programmer vil
åbne dem-
xp siger det er IMG- filer !!!!Skal jeg bare smide det hele ud- og købe et
nyt kamera ?????- Hvor finder jeg et program der kan åbne filerne- jeg har
Adobe photoshop og coreldraw 9,0 nu- samt nogle andre små grafikprogrammer-
og hvorfor virker det nye kort ikke ???
Er der nogen der kan besvare BARE et enkelt af mine spørgsmål- inden det
hele ryger ud af vinduet !!!!!!
Tak
KB

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 20-07-02 08:50

Hej KB

PaintShopPro og IrfanView burde kunne åbne img filer, de har i hvert
tilfælde begge dette filformat i 'open-boxen'.
Mht. dit nye kort så er det ikke utænkeligt at dit kamera ikke understøtter
så store kort. Kontakt din forhandler af kameraet for information.

Renholt Foto
Nørregade 3
4600 Køge
Tlf. 56652260
Fax 56632160

www.renholt.dk www.renholtfoto.dk post@renholt.dk

Fra : J. Jørgensen

Dato : 20-07-02 18:06

Hej KB
Såfremt du bruger XP vil Windows Billede og Faxfremviser klare det hele.
Du skal lade XP "finde" din kortlæser, som så vil fremkomme på skrivebordet
som et selvstændigt drev.
Hos mig virker det hele fantastisk smart og automatisk.
Hilsen
Jørgen