Fjollemisser :-)
Fra : Helle Andersen

Dato : 20-07-02 00:04

Jeg har en fransk altan, hvor jeg har hængt mejsekugler op, så kattene
kan sidde i vinduekarmen og "se missefjernsyn". Det fungerer fint og
fuglene har fundet ud af, at de dumme katte ikke kan nå dem, så vi er
rimeligt velbesøgt.

Imidlertid måtte jeg konstatere, at de kære evigtsultne aby'er også
spiser mejsekugler Vinduet står på klem og en eller anden kreativ
abymis havde fundet ud af, at man kan få poten ud og skrabe lidt
mejsekugle til sig - med det resultat, at mit gulv var tapetseret med
fuglefrø i morges
Ka' I slå den ?? *gg*

Jeg har lige opdateret min hjemmeside med kommende udstillinger, et
enkelt nyt billede af Kesto, samt nogle nye billeder af Evalotta. Hvis
nogen føler trang til et grin, kan jeg anbefale at kigge lidt på Evalotta's
nye billeder På 1 af dem, ser hun simpelthen *så* tumpet ud
Måske ikke den bedste reklame for mine katte, at jeg putter den slags
på min hjemmeside, men det var umuligt at modstå

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Niels Peter

Dato : 20-07-02 07:45

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> abymis havde fundet ud af, at man kan få poten ud og skrabe lidt
> mejsekugle til sig - med det resultat, at mit gulv var tapetseret med

Klog kat - den ved, at det er fyldt med fedt, som er godt for pelsen

Niels Peter

Fra : Grit Wessel

Dato : 20-07-02 10:54

> [...]
> abymis havde fundet ud af, at man kan få poten ud og skrabe lidt
> mejsekugle til sig - med det resultat, at mit gulv var tapetseret med

Hej Helle

En killing fra mit A-kuld - Muggi - havde på et tidspunkt fået en stor
knude. Han fik den opereret væk og den blev sendt til undersøgelse på
Landbohøjskolen, da Muggis egen dyrlæge ikke kunne sige hvad det var. Knuden
var af en type katte ikke får, hvis de spiser harsk mad, og Landbohøjskolen
var overrasket over at finde sådan en, for det var der ikke nogen katte, der
fik i dag
Muggi bliver fodret med Hill's, og hans ejer giver ham ikke noget dårligt
mad, men han går ud og ind som han vil, og kan derfor spise hvad han finder.
En knude kommer jo ikke, bare fordi katten spiser noget harsk én gang, og
hvad i alverden er det han finder og spiser igennem længere tid??? Vi ved
det ikke, men vi endte med at mistænke mejsekuglerne meget kraftigt. Om det
virkelig ER dem, ved vi ikke, men jeg ville i hvertfald passe på, at mine
katte ikke kunne komme til at spise sådan nogle - bare for en sikkerheds
skyld.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-07-02 11:23

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katte ikke kunne komme til at spise sådan nogle - bare for en sikkerheds

De er flyttet uden for rækkevidde, for det var jo planen, at de små
pippere skulle have glæde af dem

--
Helle
DK Tick-Tag