php-udtræk > pænt i html
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 19-07-02 20:12

Hej NG
Endelig har jeg fundet/lært at trække data ud fra MySql via PHP, blandt
andet ved hjælp her.
Nu vil jeg gerne præsentere mine data pænt. Hvordan kan jeg f.eks. vise
restultatet af en forespørgsel,
hvor jeg henter f.eks. navn, emne, e-mail.
Altså så det står pænt i klonner, farver og fonte... Er der en der kan
hjælpe mig igang, evt. med et lille
eksempel.
Takker
thomas j.

Fra : Per Christiansen

Dato : 19-07-02 20:35

Hej Thomas.

Se f.eks. på http://oz7rd.dk
Klik på f.eks. medlemsliste i menuen til venstre.
Klik så på den lille stjerne i øverste venstre hjørne af hovedvinduet, så
ser du koden den side er lavet med, og det gælder forretsen for alle andre
dokumenter på sitet.

Er det noget du kan bruge, så brug det!

Mvh.
Per Christiansen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 19-07-02 23:14

On Fri, 19 Jul 2002 21:12:27 +0200, Thomas Jørgensen wrote:

> Altså så det står pænt i klonner, farver og fonte... Er der en der kan
> hjælpe mig igang, evt. med et lille

Prøv at sætte dig ned og lave layoutet i hånden. Derefter kan du fylde
lidt metadata i, du senere kan udskifte med de aktuelle data.

--
Christian Jørgensen | If you need a screwdriver,
http://www.razor.dk | use the general purpose hammer.

Fra : nikolaj

Dato : 20-07-02 04:54

Man kan vel generelt sige (nu ved jeg ikke, hvor meget HTML du kan), men at
tables er lidt et hit!

Hvis du f.eks. har dine data (en adressebog) - så prøv at gør noget i
retnign af følgende...

------------------
echo "<table>";

$res = mysql_query("SELECT * FROM adressebog");
while($obj = mysql_fetch_array($res))
{
echo <tr>
echo <td>
echo "$obj[fornavn] $obj[efternavn]";
echo </td>
echo <td>
echo "$obj[adresse]";
echo </td>
echo </tr>
}

Her vises f.eks. en persons navn og adresse.
Jeg har har meget glæde af f.eks. www.htmlhelp.com - for at se, hvordan man
angiver forskellige ting for HTML (særligt tables) - tables gør jo at
tingene står "pænt" på siden - og man hvis der er problemer med, at det ikke
står pænt, så prøv at angiv noget height og width, etc....check
www.htmlhelp.com

/Nikolaj, Denmark

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-07-02 17:51

Takker for svarene.. Er allerede gået igang.
vh
thomas j.