Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dato og tid på billed
Fra : Annitta petersen

Dato : 19-07-02 19:21

jeg har købet et samsung digimax 200 men kan ikke få dato og tid til at
virke på billed
så man kan se dato og tid på billed noget der ved hvad dan ???

Fra : Annitta petersen

Dato : 19-07-02 19:33

jeg glemt de her
Samsung Digimax 200 til 1995,-
2,1 mill. pixels
1,5 " farve monitor
Digitalzoom
Videosekvenser (op til 20 sek.)
Smart Media kort på 64MB
håber noget kan hjælp mig

Fra : nitsen

Dato : 19-07-02 20:30

"Annitta petersen" <kim@svendborgserver.dk> skrev

> jeg har købet et samsung digimax 200 men kan ikke få dato og tid til at
> virke på billed
> så man kan se dato og tid på billed noget der ved hvad dan ???

Hej

Jeg er ejer af et kamera af samme type som dit - og manualen er din ven -
sæt dit kamera til fotografering/lagring (det lille ikon med kamera) - tryk
på knappen menu/enter bag på kameraet det er ret let - du har 3
muligheder - dato/tid - dato eller off - slå op på din manual side 29 i den
dansksprogede del og følg fremgangsmåden for indstilling af værdier der.
Problemet er at de ligesom har glemt at fortælle om date/time stamp, som er
et punkt der befinder sig nederst i menuen - selve indstillingen af dato og
tid sker når du står på ikonet for set up (S) - slå op på side 36 i den
dansksprogede del og gør som der står.

Jeg håber det hjalp dig lidt på vej - ellers spørg igen.

Mvh

Anita

Fra : Annitta petersen

Dato : 20-07-02 00:44

de virke ikke mere pricis

Fra : nitsen

Dato : 20-07-02 10:44

"Annitta petersen" <kim@svendborgserver.dk> skrev

> de virke ikke mere pricis

Så må jeg lige vide hvad det er du ikke kan få til at virke? Kan du ikke få
dato og tid på billedet når du har taget det og overfører det til PC? -
eller kan du ikke indstille dato og tid til de rigtige værdier?

Jeg må indrømme jeg ikke orker at forklare begge dele i detaljer - så fortæl
mig lige hvilken en af delene det kniber med §

Ellers ville jeg prøve at gå til min forhandler og spørge om de vil vise det
for dig.

Mvh

Anita

Fra : Annitta petersen

Dato : 20-07-02 12:12

dato og tid på billed selv om jeg har print de ud er der inge ting på

Fra : nitsen

Dato : 20-07-02 13:12

"Annitta petersen" <kim@svendborgserver.dk> skrev
> dato og tid på billed selv om jeg har print de ud er der inge ting på

Kan du se dato og tid på billedet når du ser billedet på din PC-skærm?

Mvh

Anita

Fra : Annitta petersen

Dato : 20-07-02 13:18

nej

Fra : nitsen

Dato : 20-07-02 14:22

"Annitta petersen" <kim@svendborgserver.dk> skrev i

> nej

Ok - jamen så er det nok fordi date/time stamp er slået fra på dit kamera.

Du skal indstille dit kamera på lagringsmode (det lille kamera på knappen
ovenpå kameraet) - tænd for kameraet - tryk på knappen for menu bagpå
kameraet (den lille knap til højre ved siden af LCD-display) - nu vil du få
en menu frem på dit LCD - du kan flytte markering i menu ved at trykke pil
ned på den runde knap bagpå kameraet - stop når du når til det punkt der
hedder date/time stamp - i det grønne felt nederst vil du kunne se om
date/timestamp står til off - gør den det skal du "bladre" ved at trykke pil
til højre på den runde knap - du kan vælge mellem date/time (så får du både
dato og tid), date (så får du kun dato) og off (så får du ingenting - når du
har bladret frem til det ønskede trykker du på enter (den lille knap til
højre - den du brugte til at få menu frem med) og herefter skulle det virke
(det gør det allenfals her)

Du kan se hvordan dato og tid ser ud på mine billeder her

Frå du stadig ingenting efter kameraet er indstillet korrekt, så vil jeg
råde dig til at henvende dig der hvor du har købt det.

Mvh

Anita

Fra : Annitta petersen

Dato : 20-07-02 17:43

ok takfor hjælp men mit canera har ikke den her vælge mellem date/time (så
får du både
> dato og tid), date (så får du kun dato) og off (så får du ingenting - når
du så de er ikke så mystik de ikke virke jeg send de til rep på mandag for
de er købet i fradag den 19-07-02 jeg siger tak for hjælp

Fra : Annitta petersen

Dato : 20-07-02 18:07

den her er ikke i mit camera stop når du når til det punkt der
[...]
så de er umulig at ændre i den måde at tage dato og tid den står ikke i min
manual i gang
er der forskæld på digimax 200 mund

Fra : nitsen

Dato : 20-07-02 21:22

"Annitta petersen" <kim@svendborgserver.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> så de er umulig at ændre i den måde at tage dato og tid den står ikke i

tjah - det tør jeg ikke sige - måske dit ikke er en helt ny version? - man
kan aldrig vide i disse udsalgstider - spørg din forhandler *smil*

Mvh

Anita

Fra : Ole Rosted

Dato : 21-07-02 12:08

On Sat, 20 Jul 2002 22:21:34 +0200, "nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote:

>"Annitta petersen" <kim@svendborgserver.dk> skrev i en meddelelse
>pil

Jeg ved ikke, om dette svar er et komplet fejlskud (det er måske ikke
liiige det, det drejer sig om), men prg.: EyeBatch

   http://www.atalasoft.com/eyebatch

kan læse et hav af info fra cameraets EXIF data - og anbringe dem på
billedederne. Fx. også dato/tid. Vælg de billeder, du vil
omdøbe/timestamp'e og vælg Text Watermark - indstil efter ønske og
tryk dertefter på Process. Viola!

vh. Ole Rosted

Fra : nitsen

Dato : 21-07-02 17:45

"Ole Rosted" <Ole.Rosted@get2net.dk> skrev

> [...]
> billedederne. Fx. også dato/tid. Vælg de billeder, du vil
> omdøbe/timestamp'e og vælg Text Watermark - indstil efter ønske og

Næ - det er det ikke - hvis det viser sig at Annittas Samsung Digimax 200
ikke er af samme model som mit (har lidt på fornemmeren at modellen fra
sidste år eller noget er røget på udsalg - pris og smartcards størrelse
taget i betragtning - jeg gav en lidt anden pris for en måned siden) - hvis
Annittas kamera ikke er født med den feature, så kan det program du forslår
løse problemet §

Mvh

Anita (jep ikke let når to navnesøstre - dog med forskellig stavemåde
skriver sammen *smil*)

Fra : Ole Rosted

Dato : 23-07-02 14:23

On Sun, 21 Jul 2002 18:44:51 +0200, in dk.fritid.foto you wrote:

>"Ole Rosted" <Ole.Rosted@get2net.dk> skrev

>Næ - det er det ikke - hvis det viser sig at Annittas Samsung Digimax 200
>ikke er af samme model som mit
[snip]

Min pointe var, at uanset cameratype og indstilling vil EXIF data
altid forefindes (går jeg da ud fra) og kunne bruges sammen med fx.
EyeBatch

vh. Ole Rosted

Fra : nitsen

Dato : 23-07-02 17:10

> [...]

> Min pointe var, at uanset cameratype og indstilling vil EXIF data
> altid forefindes (går jeg da ud fra) og kunne bruges sammen med fx.

Jamen jeg fik skam godt din pointe §:) - EFIX data kan også ses via filens
oplysning "egenskaber" i windows - allenfals når man bruger XP.

Mvh

Anita