HJÆÆÆLP!!! Feliway anyone??
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 19-07-02 19:41

Hjælp! Red os. Er der nogen af de østjyske (helst århusianske eller
deromkring...) katteejere der har noget FeliFriend jeg kan låne til
dyrlægerne åbner igen på mandag

Altså situationen er ved at komme lidt ud af kontrol, for Phumba er helt og
aldeles tosset over Basil, og prøver at overfalde ham Og det smitter

Når Phumba har hidset stemningen op bliver Jack osse gal i skralden på
Basil, og Phumba har også lige overfaldet Jack, bare fordi han gik hen i
køkkenet - hvor hun var - for at spise

Lige nu køler hystaden af i bryggerset, men der kan hun ikke blive. Jack
hvæser moderat af Basil men ikke mere end man kunne forvente, men Phumba går
altså helt amok

Jeg regner med at FeliFriend kan løse problemet - eller rettere - det HÅBER
jeg, men der er jo en hel weekend inden man kan få fat i det - eller kan man
mon få det på apoteket???

Hjæææælp!!!

Det der skulle have været en god dag er ved at udvikle sig til et mareridt
(((

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Christina K

Dato : 19-07-02 18:45

Hej Lisbeth

Ej hvor ærgerligt!! Kan du ikke skille dem ad i et rum hver for sig? Det
er bare slet ikke til at have med at gøre, når sådan nogle ting ikke vil
lykkes.

Hvis det er helt umuligt for dig at finde en anden løsning, så har vi
noget feliway du gerne må låne I Bjerringbro.

Sommerhilsener Christina

Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ah9mlo$e6p$1@sunsite.dk...

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 19-07-02 20:02

Hej Lisbeth
Hvor er det nu du bor?
Vores dyrlæge har da åbent lørdag formiddag og der er også en "Shop".
Jeg kender da også andre dyrlæger her i Horsens der har åbent lørdag
formiddag.
Hilsen Vibeke

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 19-07-02 20:15

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3862bd$0$386$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> Vores dyrlæge har da åbent lørdag formiddag og der er også en "Shop".
> Jeg kender da også andre dyrlæger her i Horsens der har åbent lørdag
ih det har jeg slet ikke tænkt på. Jo der er da sikkert nogen dyrlæger her
der har lørdagsåbent så. Jeg har jo bare tænkt på almindelige læger og
tandlæger som jo har lukket. Jeg kigger lige i telefonbogen. Måske har hr
Breth åbent? han er jo sååååå billig.....

Hilsen
Lisbeth

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-07-02 20:13

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp! Red os. Er der nogen af de østjyske (helst århusianske eller
> deromkring...) katteejere der har noget FeliFriend jeg kan låne til
> dyrlægerne åbner igen på mandag

En flaske Feliway i Søften. Kan leveres omgående, nu fredag aften.
Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 19-07-02 20:24

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> En flaske Feliway i Søften. Kan leveres omgående, nu fredag aften.
> [...]

Nu er det så jeg lige skal have en af de kloge til at fortælle mig om man
kan bruge Feliway og FeliFRIEND i flæng? Jeg ved at FeliFriend er en
videreudvikling af Feliway men virker Feliway osse?

Niels, vi ser lige hvordan natten spænder af, ellers er det et deljligt
tilbud jeg meget vel kunne finde på at benytte mig af

Hilsen
Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-07-02 23:00

In article <ah9ot5$kp0$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Niels, vi ser lige hvordan natten spænder af, ellers er det et deljligt
> tilbud jeg meget vel kunne finde på at benytte mig af

Ej, hvor er det surt!
Jeg ville ikke betænke mig på at bruge Feliway i en snæver vending. Det
var trods alt på grund af at man opdagede dette middels beroligende
virkning at man gik i gang med at udvikle Felifriend.
Jeg har selv brugt Feliway i årevis til at stresse kattene lidt ned før
vi fik gæster ved at spraye stuen. Det virker. Felifriend er sikkert
nok bedre til din situation, men i mangel af bedre...
Husk at Feliway er til _omgivelserne_ - jeg tror ikke man skal gnide
kattene med det, som man skal med Felifriend. Men prøv at spraye hele
hytten med det. Et pust på de for en kat "iøjnefaldende steder" i
kattehovedhøjde. Det kan vel ikke forværre tingene og måske kan det
hjælpe...
Held og lykke herfra...

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Denise

Dato : 19-07-02 20:19

Hej Lisbeth
Surt. Jeg er nu ikke sikker på FeliFriend vil hjælpe umiddelbart, det er jo
noget der skal bruges stille og roligt mens kattene er venner, men hvad med
forfra-introduktion i adskilte rum o.s.v. som vi så tit har talt om ved
introduktion ?
Hilsen Denise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 19-07-02 21:24

Hej Lisbeth

Tillykke med Basil, han ser rigtig flot ud synes jeg - kan godt
forstå I faldte for ham :0)

Held og lykke med det hele - krydser fingrer for at furien falder
lidt til ro - på et eller andet tidspunkt må hun da overgive sig til
trætheden??

Det er iøvrigt ikke unormalt, at de der anfald kan smitte så hele
banden er sure og på vagt hele tiden. Som de andre vil jeg derfor
råde jer til at skille dem ad hvis det er muligt, inden der bliver
alt for meget ballade.

Hilsen Trine & co.

Fra : Marie-Louise

Dato : 19-07-02 22:34

Hvor er det bare surt at de tager det på den måde de skrubber!
Stakkels lille søde Basil...

Jeg krydser fingre for at de kommer til fornuft, og at Felifriend
virker!!

Mange hilsener og held og lykke
Marie-Louise

Fra : Ann K

Dato : 19-07-02 23:06

Hej Lisbeth.
Som alle andre vil jeg også opfordre jer til at starte introduktionen
helt forfra!
Altså kattene ind i hvert sit rum... døren lukket med krog så man kan
snuse, men ikke gøre fortræd... laaaangsom introduktion til de andre
katte - evt. med kun én af gangen så at Basil først skal møde furien om
nogle dage - på den måde vil Phumba få tid til at vænne sig til Basils
duft osv....
Brug Felifriend og Feliway - der kan komme markeringer fra Phumba, når
hun er så vred... hun får måske brug for at vise _hvem_ der har retten
til jeres hjem.... Bachs Rescue Remedy (fra Matas) til Phumba... og så
en ordentlig omgang Baldriandråber dryppet med rund hånd på _alle_
kattene + en god sjat i drikkevandet...
(jeg kan forstå at dine katte er glade for lugten af baldrian - og det
er jo ingen skade til at alle sammen kommer til at lugte interessant og
tiltrækkende
Bortset fra at vi ikke har været nødt til at skulle reintroducere
(heldigvis - aner ikke hvordan dét havde skulle kunne lade sig gøre i
vores lille hus!)... så er det sådan vi hidtil har tacklet Namacoolas
ankomst + Tjalfes surhed over hende... og dét er ved virke
OK - venner bliver de to nok aldrig... men de er heller ikke uvenner....

Held og lykke!
Og så til lykke med Basil

Mvh Ann

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 19-07-02 23:35

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:aha2gn$ljn$1@sunsite.dk...
> [...]
> ankomst + Tjalfes surhed over hende... og dét er ved virke
> OK - venner bliver de to nok aldrig... men de er heller ikke uvenner....

Tak for alle de gode råd.

Der er desværre ikke rigtigt muligt at adskille dem, sådan i længere tid,
sådan som vores hus er indrettet men jeg må hellere prøve feliway og
baldrian i morgen. Vi er parate til at lukke Phumba for sig selv hvis det
går helt galt i nat, men sådan i længere tid (dagevis) kan det ikke lade sig
gøre.

Åh men Basil er SÅ KÆR, han spinder og spinder og har helt tydeligt valgt
MIG som "MOAR" )))

Hilsen
Lisbeth

Fra : Linda

Dato : 19-07-02 23:56

Hej
Jeg ved ikke hvad jeg lige skal sige, men jeg vil gører det at lukke Basil
inde i et rum for sig selv i nat, da han er den nye ankomne, de andre skal
stadig have deres territorium, det er det jeg har gjort, når jeg skal
instruerer en ny kat i flokken, som jeg osse lige har gjort, her gik vandene
osse højt, men det er ved at stillen af nu, det har taget en uges tid, der
er stadig noget, og glem ikke dine "gamle katte", gør opmærksom på at de
stadig er gode nok .
Mvh
Linda og 3 stykker nu.

Fra : Freedom

Dato : 20-07-02 07:46

Der er mange dyrlæger som har åben i dag i Århus:
Tilst Dyrehjospital
Viby Dyrehospital

Iben