At installere PHP
Fra : Lina L

Dato : 19-07-02 18:39

Jeg vil gerne i gang med noget PHP, og har kigger mig lidt omkring for at
finde ud af, hvordan man installerer PHP på sin computer.
Alle de steder, jeg er stødt på hjælp, har det dog været til installation
under Linux.
Jeg har Windws 98 - er det da ikke muligt at installere PHP under det?

Nogen, der har et link til et sted, jeg kan finde hjælp, eller som har lidt
tid til at forklare mig det?

Fra : LarsE

Dato : 19-07-02 19:34

"Lina L" <lind@nomail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har Windws 98 - er det da ikke muligt at installere PHP under det?
>
> Nogen, der har et link til et sted, jeg kan finde hjælp, eller som har

Jeg vil anbefale dig at installere FoxServ, som er en pakke med apache, php,
MySQL, zend og andet guf. Det er _meget_ nemt at sætte op og anvende!
FoxServ findes i øvrigt både til Windows og Linux.

Du kan læse mere om FoxServ her:
http://postnuke.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=12
Du kan hente den seneste version 2.1 her:
http://postnuke.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=geti
t&lid=8.
Eller du kan hente den seneste beta-version 3.0 beta 3 her:
http://postnuke.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=geti
t&lid=48.

Jeg mener sidstnævnte er as good as it gets, men hæng mig ikke op på det....
Start eventuelt med 2.1.

God fornøjelse!

/Lars, PostNuke.dk

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 19-07-02 19:45

> [...]
> under Linux.
> Jeg har Windws 98 - er det da ikke muligt at installere PHP under det?

Det nemmeste er at bruge enten en færdig pakket installation med MySQL, PHP
og alt det, der nu skal til. De plejer bare at være forældede, så jeg gør
normalt det at jeg bruger PHP installeren, som selv kan sætte IIS eller
Personal Web Server op (PWS er den web-server, som du skal bruge under
Windows 98). Den kan frit hentes hos Microsoft og findes også på
installations CD'en til Windows.

PHP isntalleren finder du på www.php.net

> Nogen, der har et link til et sted, jeg kan finde hjælp, eller som har
lidt
> tid til at forklare mig det?

Der følger en særdeles grundig installationsvejledning med i
installationspakken.

Fra : -Martin-

Dato : 19-07-02 20:27

On Fri, 19 Jul 2002 19:38:47 +0200, "Lina L" <lind@nomail.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen, der har et link til et sted, jeg kan finde hjælp, eller som har lidt

På webcafe.dk er der en guide som forklarer både installationen af PHP
og Apache (min favorit webserver)

Apache: <http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/>
PHP <http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/>

Fra : JOL

Dato : 19-07-02 23:37

FOXSERV klare alt
Hvis du ikke fider at vide hvordan, men blot vil at en fuldblods Apache med
php4 og mysql til at køre på din windows maskine

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 20-07-02 08:45

JOL wrote:
> FOXSERV klare alt
> Hvis du ikke fider at vide hvordan, men blot vil at en fuldblods Apache med
> php4 og mysql til at køre på din windows maskine

Jeg ved ikke helt hvad der faktisk skulle stå ovenfor, men det er noget
med at Foxserv er en fordel?

_Mine_ 2 cents er så (efter for nylig at have skullet geninstallere
hjemme-server og ville gøre det let - så jeg prøvede den berømte
Foxserv) at Foxserv er helt fint hvis man

1) kan acceptere ikke at kunne ændre på sit "webscope" og alle de andre
indstillinger

2) jeg håber at den pakke jeg fik downloadet var ualmindelig ringe, for
der var hverken hjælpefiler til _hvor_ webscope så var, hvordan man
åbnede apache eller noget - så den krævede et ret indgående kendskab til
både apache og mysql - hvad er formålet så lige?

Min holdning er derfor at man står sig langt bedre ved at lære at
installere apache, php og mysql - så kan man sætte sine indstillinger
som man har behov, og man ved lidt om hvad det er for en maskine man har
kørende!

de linier lader jeg lige stå

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-07-02 12:25

Lina L wrote in <3d384e8a$0$12676$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> [...]
> under Linux.
> Jeg har Windws 98 - er det da ikke muligt at installere PHP under det?

Her har du guld-adressen: http://dk.php.net/manual

Du kan starte med at downloade den relevante PHP-version.
http://www.php.net/downloads.php (der er link til den øverst på alle sider
på php.net)
Næsten øverst er overskriften "Windows Binaries".
Jeg foretrækker til zip-versionen, der er mere med. Men kører du en af de
nævnte servere ved installer-versionen (IIS, PWS and Xitami) vil der måske
være en eller anden fordel ved den version.

Manualen beskriver ret godt hvordan man installere og konfigurerer (kapitel
3 og 4), jeg ved faktisk ikke lige hvad man skal med alle de tutorials der
er rundt omkring (hvoraf der er fejl i *alle* jeg har prøvet).

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-07-02 00:35

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> Men k›rer du en af de
> n‘vnte servere ved installer-versionen (IIS, PWS and Xitami) vil der
> m†ske v‘re en eller anden fordel ved den version.

Bare lige en indskud sætning: Xitami er måske ikke verdens bedste
webserver, men den er sk***nem at sætte op sammen med PHP... der er en
vejledning med PHP-installeren til opsætning af Xitami/PHP.

Mvh.
/Thomas