MS Windows
briani 27239
Boot-CD
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 19-07-02 15:50

Er det muligt at lave en boot-cd i winxp uden at skulle bruge en
bootdiskette? Jeg har intet diskettedrev.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-07-02 16:41

Jógvan Lindenskov skrev bl.a.:

> Er det muligt at lave en boot-cd i winxp uden at skulle bruge en
> bootdiskette? Jeg har intet diskettedrev.

Prøv Netboot CD
http://netbootcd.dk/

Der er også nogle sider om boot-CD'er på http://bootdisk.com

--
Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-07-02 18:53

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev....

> Er det muligt at lave en boot-cd i winxp uden at skulle bruge en
> bootdiskette? Jeg har intet diskettedrev.

Jeps. Du har kun behov for bootsectoren. Se mere om hvordan her:

http://www.kzin.com/bootsec/index.html

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : N/A

Dato : 20-07-02 09:25

Fra : N/A

Dato : 20-07-02 09:25

Fra : Jens-Otto Nielsen

Dato : 20-07-02 09:25

Hvis det er den originale WinME CD burde det kunne lade sig gøre ved at
ændre boot sekvens i bios til CD først og så ville jeg tage strømmen til den
eksisterende HD og sætte WinME harddisken som C, mens du installerer WinME.
Da du ikke har floppy vil jeg også foreslå at du lægger alle nødvendige
driver packs ind på WinME harddisken før lukker ned for den anden disk.
Hilsner
Jens-Otto Nielsen