At finde sit ståsted ..
Fra : Jesper KA

Dato : 19-07-02 14:53

Jeg har været her med et par korte kommentarer før og er nu "moden"
til mit eget første oplæg..

Jeg er en mand på 32 år der har styr på livet som man siger og har
været langt omkring hvad gælder op og nedture samt ikke mindst
min seksualitet.

Hvad seksualiteten angår kniber det dog for mig at få styr på
tingene som det er lykkedes mig med alt andet i mit liv .. jeg
spænder .. vil jeg mene .. over for mange lyster .. måske lyder
det underligt men når man ærligt kan sige at man "tænder på
det hele" og har en glubbende appetit på at bryde sine grænser
igen og igen så bliver det faktisk svært at falde til i et parforhold.
Det er i forvejen svært at finde den man passer sammen med ..
men det er grænsende til det umulige at finde en med samme indstilling
og lyster på det seksuelle område og når nu driften er så stærk
og vedholdende er det en ting der er meget svær at gå på
kompromi med.

Jeg har været meget grænsesøgende hele mit liv og de mere
specielle lyster og fantasier har været der .. hvad jeg umiddelbart
kan huske .. siden jeg har været ca. 14 år og jeg har ikke
ligget på den lade side men forfulgt mine grænser og undersøgt
dem ud i det stadigt mere avancerede og vil nogle med sikkerhed
mene ekstreme.

Nu melder spørgsmålet sig hvordan finder man en balance
mellem sin lyst til sin partner og på den anden side sin rodløse
seksualitet ?

Jesper

Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-02 18:15

"Jesper KA" <jespersmse@hotmail.com> wrote in message
> Nu melder spørgsmålet sig hvordan finder man en balance
> mellem sin lyst til sin partner og på den anden side sin rodløse
> seksualitet ?

Oftest er dette vel, som hvis to vil lave grillmad sammen - een leverer ild
og en anden leverer råstoffer.
Tænder man på det hele, så opnås godt samvær uanset om pølser eller snobrød.
Men ofte må ord til, så man skyder sig ind på en byttehandel, der har
fordele for begge parter.
Nogle ofrer sig storsindet og giver mere end de får.

"Kvinder giver mænd selv guldet i deres liv - men de ønsker det uvægerligt
tilbage i småpenge". Oscar Wilde

Vedr fantasifulde mænd, der skal afprøve alt hvad de har læst om, er mange
kvinder overbærende og imødekommende - evt glade for at være i fokus - og
nogle skal man vaske op for en uge, for at de går med på legen.

Fra : Chokmah

Dato : 20-07-02 01:42

On Fri, 19 Jul 2002 15:52:38 +0200, "Jesper KA"
<jespersmse@hotmail.com> wrote:

>Nu melder spørgsmålet sig hvordan finder man en balance
>mellem sin lyst til sin partner og på den anden side sin rodløse
>seksualitet ?

når din rodløse driftsfølse krystaliseres og viger for kærlighed til
et mennske der er større og stærker ind din liderlighed !!
MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Bo Warming

Dato : 20-07-02 03:43

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message

> når din rodløse driftsfølse krystaliseres og viger for kærlighed til
> et mennske der er større og stærker ind din liderlighed !!

Nogen sir at at Kærlighed forholder sig til Liderlighed
som Silikoneforbedrede bryster
forholder sig til Ægte af samme størrelse.
Og nogle siger omvendt.

Jeg tvivler på at din brug af ordene beriger spørgeren - hvornår er
kærlighed
STØRRE OG STÆRKERE end liderlighed?.

Du kan selvfølgelig mene at spørgeren var "den der begyndte" at tale lyrisk
ved at tale om sin "rodløse driftfølelse" - for mig er liderlige drifter
netop noget der har rod i det fysiske, det biologiske, og nuet
Og kærlighed retter sig mod hele sjælen og hele livet, og et storsindet
bytteforhold med at gøre hinanden tjenester (hvor liderlighed kan være
baseret i falske rollespil, sm-smerteeksperimenteren og alskens sjov og
balade, der ikke berører dagligdagen, men er linket til (drøm om)
ekstase-højdepunkt..

Fra : /christian p

Dato : 20-07-02 13:05

> Nu melder spørgsmålet sig hvordan finder man en balance
> mellem sin lyst til sin partner og på den anden side sin rodløse
> seksualitet ?

Spørgsmålet er ikke så meget om balance mellem parforholdet og dét du tænder
på.
Men snarere hvad d u har lyst til!
Det har i høj grad også at gøre hvor individuel du tænker på erotik. Er det
dig alene eller er det sammen med din partner.
Jeg oplever i dit indlæg, at du har en skyldfølelse overfor din partner.
Måske bange for at du får et nej hvis du har lyst til noget sex som du
tænder på; men ikke din partner.

Det er helt op til dig selv, hvad du vil. Det er sundt at være
grænsesøgende; men også farligt. Du kan blive trukket ud der hvor du ikke
kan bunde. Men du kan også få en oplevelse som du måske aldrig får bedre.
Så vær nysgerrig resten af dit liv!

/chr.p

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-07-02 13:15

[Jesper KA | Fri, 19 Jul 2002 15:52:38 +0200]

>Jeg har været her med et par korte kommentarer før og er nu "moden"
>til mit eget første oplæg..

Velkommen :)

> [...]
>og lyster på det seksuelle område og når nu driften er så stærk
>og vedholdende er det en ting der er meget svær at gå på

Jeg kan sagtens se hvad du mener, men er ingen form for kompromis mulig?

Altså hvis du har fundet én du elsker, der kan være med på nogle af
tingende og acceptere de andre ting, burde det vel også være muligt?

Jeg sidder da selv som kæreste med en der også seksuelt set er meget
kompleks og tænder på en helt masse ting, men jeg elsker ham overalt på
jorden og har derfor også gjort en masse ting op med mig selv.

Det kan ligesom opdeles i en masse kategorier

1. De ting jeg er med til fordi det tænder mig i samme grad; altså
udover almindelig sex er der også lege der tænder mig.

2. De ting jeg er med til, fordi jeg kan blive tændt af at se hvor meget
det tænder ham.

3. De ting jeg kan være med til, fordi jeg elsker ham og ikke føler at
det er noget jeg skal overskride egne grænser for at deltage i.

4. De ting jeg blot acceptere at han tænder på, men må dyrke dem med sig
selv, og med min begrænsede deltagelse (det er dog en ganske lille del).

Jeg opfatter ikke mig selv som noget helt unikt på dette punkt, og
nettop fordi kærligheden er så stærk som den er, er der plads til de
mest utrolige ting i et parforhold mellem moderne oplyste mennesker.

Men da jeg ikke ved hvad det er for ting du mener giver et problem, har
jeg svært ved at vurdere hvordan jeg ville have dem i den situation?

> [...]
>ligget på den lade side men forfulgt mine grænser og undersøgt
>dem ud i det stadigt mere avancerede og vil nogle med sikkerhed

Men er det de samme du har nu som du havde for 5-10 år siden? Eller er
det blot mængden af ting hvor du er stærkt seksuelt nysgerrig, der er
konstant?

>Nu melder spørgsmålet sig hvordan finder man en balance
>mellem sin lyst til sin partner og på den anden side sin rodløse
>seksualitet ?

Som sagt... hvis kærligheden er der til fulde, og du ikke overskrider
alt for mange af din partners grænser (og blot rykker et par af dem),
kan langt det meste lade sig gøre.

René
www.rene.hjorth.com