Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Pronea 600i APS
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-07-02 11:16

Hej
Jeg overvejer at købe et Nikon Pronea 600i APS som et begynder kamera, er
dette er godt valg ???

Jeg kender ikke så meget til det med kameraer (havde foto engang i skolen),
og vil nu gerne genoptage dette...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Amund Johansen

Dato : 19-07-02 16:47

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg kender ikke så meget til det med kameraer (havde foto engang i
> skolen), og vil nu gerne genoptage dette...

   Nei,
APS-formatet er mindre enn 135-formatet og gir få fordeler som man trenger.
135-formatet er lite nok fra før ... hvis du har noe erfaring fra foto er
en brukt manuell speilrefleks billig og meget bra. Nikon FE eller FM er
billige for tiden - og svært gode. www.photo.net har meget bra sider for de
som skal starte med fotografering. Lykke til

mvh
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-07-02 18:38

Hej
Kan man få autofokus linser til Nikon Fe og FM ???

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Amund Johansen

Dato : 20-07-02 07:44

> Hej
> Kan man få autofokus linser til Nikon Fe og FM ???
>
> --
> Venlig hilsen/best regards
>
> René Ernst Nielsen

   Hei,
du kan *bruke* AF-linser på FE og FM, men du får ikke AF.
Hvis du må ha AF, er F4, F-801 og F90(x) gode bruktvalg.
De er desverre en del dyrere enn FE / FM.

mvh
Amund