Norsk skovkat >< Maine Coon
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 19-07-02 11:02

Hejsa,
ja jeg ved godt at det har været et emne før, men jeg kan ikke huske svarene
så nu spørger jeg alligevel.

Sagen er den at jeg jo har siddet og kigget MEGET på forskellige hjemmesider
med Norske Skovkatte og Maine Coons, men når man har læst så meget syntes
jeg ikke at forskellen mellem de to fremstår tydeligt.

Nu er der jo mange af jer som har en af hver slags, eller flere, så jeg
tænkte om I ikke lige kort (eller langt hvis lysten er til det) forklarer
mig forskellene (mht væremåde).

Fortsat god dag :)

Vibeke J

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-02 12:59

Hej Vibeke

Har du prøvet denne hjemmeside.....den er meget oplysende

http://www.truetrust.dk

Venligst

Gonzo

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 19-07-02 13:18

> Har du prøvet denne hjemmeside.....den er meget oplysende
>
> http://www.truetrust.dk

Jep, men det var mere personlige erfaringer jeg ledte efter.

Vibeke J

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 19-07-02 14:26

Hej Vibeke

Som jeg umiddelbart har opfattet det ved at betragte dels vore egne
skovkatte og dels vore venners Maine Coon'er, er der bl.a. en forskel i
elegance.
- Skovkattene er de elegente og
- Maine Coon'erne er de frembrusende
eller sagt på en anden måde:
Først spadserer skovkatten henad en fyldt vindueskarm og alle ting ryster,
men bliver stående - derefter kommer Maine Coon'en luntende henad den samme
vindueskar og så ligger det hele på gulvet, for den er da ligeglad

Mere seriøst tror jeg at de to racer i bund og grund er meget ens i sind og
temperament - men dog med skovkatten som den elegante og Maine Coon'en som
den mere ligeglade.

Med venlig hilsen

Knud

--
Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-02 14:56

Hej Vibeke

Ja nu blander jeg mig lige igen Jeg har ikke forstand på norsk skovkat,
men jeg kan da fortælle om de maine coon som jeg har kendskab til ( både
opdrættere og mine egne )
De maine coons jeg har mødt/kender har overordnet været lidt eller meget
reserveret overfor fremmede....men når man først har lært dem at kende, er
det en utrolig hengiven kat, som dog ikke virker påtrængende. De er meget
kælne og er vild med at få nusset næser. De kan virke lidt klodset i deres
adfærd, men man skal ikke tage fejl. De er utroligt dygtige jægere. Mine
egne maine coons er udover det nævnte også utroligt legesyge og så snakker
de meget.....og hvis man snakker til dem får man altid et svar