N6210
Fra : Mr Anderson

Dato : 14-02-01 20:23

Hej NG

Hvordan får man opdateret sin software på N6210 og hvordan finder man ud af
hvilken version man har ?

Fra : Jensn

Dato : 15-02-01 06:56

Hos et autoriseret Nokia værksted kan du f¨å den opdateret gratis hvis den
er indenfor garantien (hvad de fleste 6210'er jo er endnu

Tryk *#0000# for at få vist softwareversion

Sidste nye er 4.27

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : N/A

Dato : 16-02-01 13:08

Fra : Jakob V

Dato : 16-02-01 13:08

> Også selvom det ikke er der den er købt?

Ja. Det er totalt latterligt. Fordi:

1) Garantien kan ikke være udløbet.
2) Hvis du, f.eks., har v. 3.01 kan du se den er kodet 21-08-00

dvs. ca. ½ år siden.

Hvordan kan garantien være udløbet?

Mvh. Jakob V

Fra : Erik Einum

Dato : 16-02-01 13:17

"Jakob V" <jakobv@excite.com> wrote
> Ja. Det er totalt latterligt. Fordi:
>
> 2) Hvis du, f.eks., har v. 3.01 kan du se den er kodet 21-08-00
>
> dvs. ca. ½ år siden.
>
> Hvordan kan garantien være udløbet?

Garantien gjelder fra produskjonsdato og i 15 måneder fremover!
Garantien gjelder m.a.o. ikke på software, så selv om software er bare et
halvt år, så kan telefonen være utenfor garanti!

Men dette gjaldt jo 6210, så den er selvsagt fremdeles innenfor garanti, det
ovenfor var en generell betraktning.

///Mvh. EE

Fra : Jakob V

Dato : 16-02-01 21:42

> Garantien gjelder fra produskjonsdato og i 15 måneder fremover!
> Garantien gjelder m.a.o. ikke på software, så selv om software er bare et
> halvt år, så kan telefonen være utenfor garanti!

Sandt nok. Men var v.3.01 ikke netop den første version som blev udgivet
bredt?

Sandt nok med overstående. Men netop N6210 kan da ikke være udenfor
garanti....

Jeg forstår det virkeligt ikke.

Selvfølgelig kunne den være stjålet...meeen

Hvem fanden ville så få softwaren opdateret? Og selv da, ville Nokia checke
IMEI nummeret på tlf. og se den var stjålet...

underligt.

Mvh. Jakob V

Fra : Erik Einum

Dato : 19-02-01 10:45

Jakob V <jakobv@excite.com> skrev i

> [...]
checke
> IMEI nummeret på tlf. og se den var stjålet...

Hæ? (Dansk: Hva?) Jeg skjønner ikke hva du snakker om!
"Jensn" skrev at man kunne få oppdatert telefonen hvis den var innenfor
garanti. Deretter spurte Finn Langkjær om det gjaldt også om den ikke var
kjøpt der. Så kom du med at garantien ikke kan være gått ut pga. datoen
til SW. Jeg poengterte da med at SW-dato ikke har noe med garanti å gjøre.
SW kan du allerede ha oppdatert, så denne er mindre enn 15 mnd, men
telefonen er eldre.

Så kommer du nå med en masse uforståelig prat. Du forstår tydeligvis hva
jeg mener, men så skriver du "...var v.3.01 ikke...". Det er jo nettopp
det jeg skrev, at siden dette dreide seg om 6210, så var det en generell
betraktning, 6210 er så ny at den må være innenfor garanti. Dette skriver
du at du ikke forstår! Så begynner du å snakke om muligheten for at den er
stjålet, hvordan kommer du på dette? Og forøvrig, Nokie-verkstedene skal
kreve å få se kvittering før de oppdaterer/reparerer tlf. Riktignok
slurves det med dette, men de skal egentlig gjøre det.

///Mvh. EE