Linieskift, hvordan
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 18-07-02 22:08

Jeg har en ASP løkke som laver en dropdownboks.
Men desværre ser htmlkode lidt rodet ud (det har ingen betydning for
resultatet og virkemåden, det vil bare se lidt kønner ud)
value=6>Børnespil</option>

Her var mit ønske, at indsætte et linieskift, så det kom til at se sådan ud
<option value=1>Add-on</option>
<option value=2>Adventur</option>
<option value=4>Arcade</option>

Jeg har bare ikke lige fundet den rigtig løsning

Allan Bach

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 18-07-02 22:14

15 sekunder efter at jeg sendte dette indlæg, fandt jeg det selv
Der skulle "& vbcrlf" bagefter

Allan Bach

Fra : henrik

Dato : 18-07-02 22:24

> [...]
> <option value=2>Adventur</option>
> <option value=4>Arcade</option>
>
> Jeg har bare ikke lige fundet den rigtig løsning

Først og fremmest - dit spørgsmål hører alene til i
dk.edb.internet.webdesign.html og ikke i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.

Dernæst - som jeg forstår dit problem, handler det alene om at trykke
Return/Enter i din HTML-editor, præcis som du gjorde da du skrev dette
indlæg? Det burde være lige til...

/H

Fra : henrik

Dato : 18-07-02 22:26

> [...]
>
> Dernæst - som jeg forstår dit problem, handler det alene om at trykke
> Return/Enter i din HTML-editor, præcis som du gjorde da du skrev dette

Sorry - nu har jeg forstået hvad du mener... Og ja, det hører velsagtens til
i asp-gruppen. Jeg kan se at i html-gruppen, at du har løst problemet.

/H

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 18-07-02 22:32

> Først og fremmest - dit spørgsmål hører alene til i
> dk.edb.internet.webdesign.html og ikke i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.

Se, du har ikke læst hele spørgsmålet.

> [...]

> Dernæst - som jeg forstår dit problem, handler det alene om at trykke
> Return/Enter i din HTML-editor, præcis som du gjorde da du skrev dette

Derfor kan jeg ikke bare trykke return/enter i min HTML-editor, for scriptet
bliver afviklet på serveren.
Dernæst har jeg fundet løsningen, som var at indsætte en " "& vbcrlf
"efter udskrivningen af option

Så umiddelbart ville jeg mener, at metoden høre hjemme i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp (som omhandler hvilken formatering
der skulle indsættes)

Og i dk.edb.internet.webdesign.html for at opnår det ønsket resultat

Allan

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 20-07-02 09:53

> Dernæst har jeg fundet løsningen, som var at indsætte en " "& vbcrlf
> "efter udskrivningen af option

Men.... Har du tænkt dig at hele din ASP kode skal have & vbCrLf efter hver
linie?
Man kommer jo ret hurtigt op på et par hundrede liniers kode. Sætter du så &
vbCrLf ind efter hver linie, generere du en masse spildkode og belaster (om
end kun ganske lidt) serveren unødigt.

Løsningen kan være god i udviklingsfasen, så man har lidt bedre mulighed for
at overskue koden.
Når den først er færdig bør du fjerne dem igen. Dermed sørger du jo også for
at nysgerrige personager ikke render rundt og snuser i din HTML.

Mvh
Kasper K

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-07-02 23:19

On Sat, 20 Jul 2002 10:53:05 +0200, "Kasper Katzmann"
<kasper@katzman.dk> wrote:

> [...]
>vbCrLf ind efter hver linie, generere du en masse spildkode og belaster (om

Det synes jeg er et dårligt argument.
For det første er belastningen af serveren helt marginal.
For det andet kan jeg ikke se nogen grund til at lave mindre "pæn"
HTML, når det laves med ASP, end hvis man lavede det "i hånden".

>Løsningen kan være god i udviklingsfasen, så man har lidt bedre mulighed for
>at overskue koden.

Exactly - men hvornår slutter den fase?

>Når den først er færdig bør du fjerne dem igen. Dermed sørger du jo også for
>at nysgerrige personager ikke render rundt og snuser i din HTML.

Hvorfor skulle man det?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 21-07-02 12:14

> Det synes jeg er et dårligt argument.
> For det første er belastningen af serveren helt marginal.

Det er jo programmøren selv der skal skrive det.

> For det andet kan jeg ikke se nogen grund til at lave mindre "pæn"
> HTML, når det laves med ASP, end hvis man lavede det "i hånden".

Jeg kan ikke se hvorfor koden skal være pæn for andre end den der skal
redigre i den.
Udvikleren har jo koden lokalt og der ser den jo fin ud.

> Exactly - men hvornår slutter den fase?

Udviklingsfasen slutter i det øjeblik man ligger koden online!!
Hvad der sker derefter, er videreudvikling.

> Hvorfor skulle man det?

Personligt er jeg ligeglad med om folk snuser i min HTML (det var sådan jeg
selv startede).

/Kasper K

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-07-02 23:48

On Sun, 21 Jul 2002 13:13:52 +0200, "Kasper Katzmann"
<kasper@katzman.dk> wrote:

<snip>

>Jeg kan ikke se hvorfor koden skal være pæn for andre end den der skal
>redigre i den.

OK, jeg tror ikke det tjener det stor formål at gå videre, så lad os
bare konstatere, at vi har forskellig opfattelse. Så må Allan selv
beslutte sig for, hvad han foretrækker.

Personligt kan jeg godt lide, at tingene er gennemskuelige, også fx
for en bruger, der ikke lige kan få siden til at se ud som forventet.
Her kan et kig i HTML-koden måske lede på sporet.

<snip resten>

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SumSum

Dato : 22-07-02 12:53

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> Personligt kan jeg godt lide, at tingene er gennemskuelige, også fx
> for en bruger, der ikke lige kan få siden til at se ud som forventet.
> Her kan et kig i HTML-koden måske lede på sporet.

Jeg er fuldstændig enig med Jørn. Jeg har før oplevet sider, der ikke kan
vises og der kan et kig på kildeteksten ofte bringe mig videre til den side,
jeg er ude efter. Det er ikke sjovt at kigge i en kildetekst, hvor alting
står på en linie, da det tager meget længere tid at finde det jeg leder
efter.

Man kunne naturligvis forestille sig at Kasper Katzmann aldrig laver fejl på
sine sider og at jeg derfor ikke får brug for at vise kilden til hans sider,
men for os andre, der ikke er fejlfri, hjælper vi brugerne ved at generere
overskuelige kildekoder. Jeg er selv for doven til at lave det, men vil
gerne benytte lejligheden til at klappe af alle, der gider gøre som Allan
Schuster Bach og generere pæn og ordentlig HTML kode.

Hilsen
SumSum

---