MS Windows
briani 27239
XP som ikke vil lukke ned. Jeg har fundet ~
Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 18-07-02 21:51

Løsningen for mig bestod i at mit usb modem forsøgte at holde gang i min XP,
selv når jeg bad min PC om at lukke ned. Så måske kan mit råd hjælpe andre
der også har problemmet...

Check om din internet adgang forsøger at holde kontakt / liv med din PC, og
måske derfor vil din PC ikke lukke ned, fordi der stadig er "hul igennem"
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-02 22:29

"Tholo skrev:
> selv når jeg bad min PC om at lukke ned. Så måske kan mit råd hjælpe andre
> Med venlig hilsen
> Fotograf Thomas Lorentsen

Hej Thomas
Jeg har udgivet en atikel på min hjemmeside(Nedluknings problemer) der
beskriver de nedlukningsproblemer der kan opstå med Windows XP, samt mulige
løsningsforslag.
Måske også et kig værd for andre der har problemer med netop dette punkt.

Med venlig hilsen
Per Schulze
http://Webkurs.dk

Fra : Ole C

Dato : 18-07-02 23:57

Per Schulze skrev blandt andet:

> [...]
> mulige løsningsforslag.
> Måske også et kig værd for andre der har problemer med netop dette

Jeg synes du skulle skrive dine gode råd her i gruppen hvis du har
nogle, i stedet for de efterhånden mange henvisninger til din side hvor
man skal gennem en tilmeldingsprocedure for at læse dine vise ord.
Formålet med denne gruppe er at hjælpe hinanden og lade andre kigge
med - ikke at flytte folk over til et andet "mødested for personer, der
ønsker at hjælpe hinanden med IT relaterede spørgsmål", som du skriver
på din Internetside.

vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-02 09:27

"Ole C" skrev en masse:

FUT dk.admin.netikette

Mvh
Per Schulze

Fra : Edmund

Dato : 19-07-02 10:49

Per Schulze wrote:
> "Ole C" skrev en masse:

Eller give et direkte link til dine artikler.
Det tror jeg også vil give mere positiv reklame for din side

Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-02 11:26

"Edmund" skrev
> Eller give et direkte link til dine artikler.
> Det tror jeg også vil give mere positiv reklame for din side
>
> Mvh Edmund

Hej

Grunden til at man er nødt til at oprette en bruger på min hjemmeside for at
læse artikler m.m. er at sikre hjemmesidens performance.
Og hvorfor så det?

I sin tid kunne hele min hjemmeside tilgåes uden at man skulle være oprettet
som bruger, men det gav performance problemer.
Der findes programmer der kan downloade en hel hjemmeside ned på ens
computer, det skete også på min hjemmeside.
Når min hjemmeside så var ved at blive downloadet af en eller anden, blev
min hjemmeside utrolig sløv og til tider gik den helt kold pga. mange
databasekald + stort forbrug af båndbredden.

Derudover faldt performance også en del når indekseringsrobotter fra diverse
søgemaskiner kiggede forbi min hjemmeside.
Jeg prøvede i første omgang at scripte mig ud af problemet, ved at
viderestille disse robotter m.v., men det virkede aldrig 100% da der hele
tiden kom nye robotter og hjemmesidedownloadsprogrammer til.

Derfor besluttede jeg at lukke for den direkte adgang til artiklerne m.m.,
for at sikre at de besøgende ikke skulle opleve lange loadtider pga. ovenfor
nævnte årsager.

Jeg arbejder på at gøre det mere enkelt at få adgang til artiklerne m.m.

Min hjemmeside er en hobby ikke en forretning, der er ingen bannerreklamer
eller lignende, jeg tjener ingen penge på hjemmesiden, tværtimod.

Derfor stiller jeg mig også noget uforstående overfor kritikken fra bl.a.
Ole C.

Utroligt man skal forsvare frivilligt arbejde.

Jeg kan dog glæde mig over, at mine artikler har hjulpet mange brugere med
deres IT-problemer.

Mvh.
Per Schulze
http://Webkurs.dk

Fra : Edmund

Dato : 19-07-02 22:49

Per Schulze wrote:
> Min hjemmeside er en hobby ikke en forretning, der er ingen
> bannerreklamer eller lignende, jeg tjener ingen penge på hjemmesiden,
> tværtimod.

Det ved man jo ikke når du skriver linket. Nævn i dine inlæg at man
skal registrere sig, evt med en "gæste" adgangskode.

Jeg ved ikke hvordan andre har det, men jeg stejler lidt, når jeg møder
sådan en login side. Var jeg forberedt var jeg måske kommet længere
end til forsiden.

> Utroligt man skal forsvare frivilligt arbejde.
Nu var det jo ikke din side han var utilfreds med.

Betrakt mine inlæg som råd og ikke kritik
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-02 08:42

"Edmund" skrev blandt andet:
> Det ved man jo ikke når du skriver linket. Nævn i dine inlæg at man
> skal registrere sig, evt med en "gæste" adgangskode.

Jeg arbejder som sagt i øjeblikket på at forenkle processen, men en
gæstekonto er måske slet ikke så tosset en idé.

> Betrakt mine inlæg som råd og ikke kritik

Roger :)

Mvh.
Per Schulze
http://Webkurs.dk