MS Windows
briani 27239
Hvilket styresystem
Fra : Sten Nielsen

Dato : 18-07-02 21:12

Jeg ved godt at dette sansynligvis giver mange forskellige svar.

Problem: 3 computere - 1 stk m. Win98 - 1stk. m Win XP 1stk. m. Win 2000
Pro
vi skal have maskinerne sat sammen i net og samtidig skal mindst 2 af dem
geninstalleres, hvilket styresystem skal vi vælge ?

Vi skal kunne bruge maskinerne til skolearbejde - intrenet - og en smule
spil, samtidig vil det også være rart med mulighed for administration af de
enkelte brugeres rettigheder (mindste maskine 500 mhz m. 256 MB ram)

Sten

Fra : Mr. Larsen

Dato : 18-07-02 21:28

"Sten Nielsen" <sten@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt at dette sansynligvis giver mange forskellige svar.

WinXP

/Mr. Larsen

Fra : the CURE

Dato : 18-07-02 21:30

> [...]
de
> enkelte brugeres rettigheder (mindste maskine 500 mhz m. 256 MB ram)

Halløjsa Sten!

Tjaa, godt spørgsmål, men hvorfor ikke være lidt på forkant med udviklingen
og vælge : Windows XP PRO (DK) ...
.... i det OS har du mulighed for at administrere en del .. både på
internettet og på intranettet :)

OG HUSK : Windows XP er MEGET glad for MANGE RAM =)

the CURE

..: Don't step on the duck, if it's still quacking :.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 18-07-02 21:57

> [...]
de
> enkelte brugeres rettigheder (mindste maskine 500 mhz m. 256 MB ram)

Hej Sten
Hvorfor er du i tvivl?
Der må ligge et eller andet bag dit spørgsmål.
Hilsen
Jørgen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 19-07-02 08:28

Vil du have mindst problemer med installation/driver, men manglende
administration så vælg win98

Hvis du vælger XP! og vil gå med livrem og seler! så inden du
installer, find driver til alt dit hardware først!!! Læs dig frem til
om din software/hardware understøtter XP.. Så er du næsten sikker på
dine 3 maskiner kommer op at køre hurtigt!!!

Hvis jeg skulle vælge andet en win98 så blev det win2000pro

XP´eren er der for mange problemer med og jeg vil ikke røre skidtet
med en ildtang.
sakset fra http://winxpnews.com/
The hardware doesn't work with Windows XP
The software doesn't work with Windows XP
Windows XP is too slow
There's too much Spyware built into Windows XP
Og de problemer vil jeg ikke installere!

Det var bare mine tanker/erfaring med de 3 OS!

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.