MS Windows
briani 27239
fjerne Stand By
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 18-07-02 21:31

Hej Gruppe

Mener at funktionen Stand By fylder en frygtelig bunke, og da jeg aldrig
bruger den kunne den måske deaktiveres eller fjernes og give noget
diskplads. Men hvordan er det lige man gør det?

Venligst

Mogens Holm

Fra : the CURE

Dato : 18-07-02 21:42

> [...]
> bruger den kunne den måske deaktiveres eller fjernes og give noget
> diskplads. Men hvordan er det lige man gør det?

Halløjsa!

I Windows XP hedder det dvale - du finder den her :

Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Fanen Pauseskærm -> Knappen
Strømstyring -> Fanen Dvale ...
.... her kan du rydde markeringen ved punktet 'Aktiver dvale' =)

the CURE

..: I wish my girlfriends name was Verdana :.

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 21:44

the CURE skrev:

> I Windows XP hedder det dvale

Standby og dvale er ikke det samme. Ikke her på WinXP Pro i hvert
tilfælde.

Madsen.

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 18-07-02 21:51

> Standby og dvale er ikke det samme. Ikke her på WinXP Pro i hvert
> tilfælde.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Ok, jeg har en XP-Pro og der hedder det stand by, men er der diskplads at
hente ved at deaktivere den, da jeg aldrig bruger den?

Mogens Holm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-07-02 21:53

Thu, 18 Jul 2002 22:51:00 +0200, skrev "Mogens Holm-Andersen"
<mhha@tdcadsl.dk>:

>Ok, jeg har en XP-Pro og der hedder det stand by, men er der diskplads at
>hente ved at deaktivere den, da jeg aldrig bruger den?

Nej, det er dvale/hibernate du skal deaktivere, det er den, der
tager plads op.

Efter deaktivering kan du slette hibernate.sys

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 18-07-02 21:55

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 18-07-02 21:58

> [...]
> --
> Tak for svarene, dvale er ikke aktiveret hos mig, havde bare håbet at jeg
kunne få XP-Pro til at fylde mindre, synes den vokser med tiden.

Venligst

Mogens Holm.
PS. Skal prøve at forbedre mig, da jeg trives dårligt i filtre.

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 21:56

Mogens Holm-Andersen skrev:

> Ok, jeg har en XP-Pro og der hedder det stand by, men er der
> diskplads at hente ved at deaktivere den, da jeg aldrig bruger
> den?

Som Knud skriver så er det dvale der optager plads (hiberfil.sys)
Hiberfil.sys fylder det samme på harddisken som antallet af ram
installeret i maskinen.

Standby er næppe meget mere end en nøgle i registreringsdatabasen.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-07-02 22:02

Thu, 18 Jul 2002 22:55:49 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Som Knud skriver så er det dvale der optager plads (hiberfil.sys)
>Hiberfil.sys fylder det samme på harddisken som antallet af ram

Var det den hed (har slettet det for længst, så jeg var lidt i
tvivl).

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 18-07-02 22:05

> [...]
> installeret i maskinen.
>
> Standby er næppe meget mere end en nøgle i registreringsdatabasen.

Tak Madsen

Det passer fint, jeg har 512 Mb ram, og det er præcis hvad den fylder, Så
jeg må nok finde mig i XP`vokseværk, medmindre jeg fjerner restore, men den
kan jo være rar at have, hvis noget kikser.

Tak for de kompetente svar.

Venligst

Mogens Holm

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 22:08

Mogens Holm-Andersen skrev:

> Tak for svarene, dvale er ikke aktiveret hos mig, havde bare
> håbet at jeg kunne få XP-Pro til at fylde mindre, synes den
> vokser med tiden.

Det kan være flere ting. Hvis System Restore / Genoprettelse er slået
til og får frie tøjler, så kan den godt snuppe en stor del af din
harddiskplads. Det samme gør sig gældende med Temporary Internet Flies
og sidefilen kan også godt tage et stort hug af kagen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 22:08

Knud Gert Ellentoft skrev: