Lille lommeregner
Fra : Morten

Dato : 18-07-02 20:54

Har et stort problem kan ikke få min lommeregner til at
virke....her er koden.

default.php:

<form method=post action="udregn.php">
<input type="text" name="$tal1">
<input type="text" name="$tal2">
<input type="submit" value="Send">

</form>

udregn.php:

<?

error_reporting ( E_ALL );

$sum = $tal1 + $tal2;

echo "Sum: $sum";

?>

Jeg for summen 0 hver gang jeg prøver

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-07-02 21:10

Morten <morten.j@ofir.dk> wrote in news:ah76df$lj7$1@sunsite.dk:

> Jeg for summen 0 hver gang jeg pr›ver

Det er sikkert fordi register_globals er slået fra i din PHP - dvs. post-
variable bliver ikke lagt ud i det globale scope. Prøv med $_POST["tal1"] i
stedet.

Mvh.
/Thomas

Fra : Regin Larsen

Dato : 18-07-02 21:51

Morten wrote:
> <input type="text" name="$tal1">
> <input type="text" name="$tal2">

Ret $tal1 til tal1 og $tal2 til tal2.

--
Regin

Fra : Morten

Dato : 18-07-02 22:00

Har prøvet begge dele men det virker stadig ikke! fatter det bare
ikke.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 19-07-02 12:51

On Thu, 18 Jul 2002 23:00:01 +0200, Morten wrote:

> Har prøvet begge dele men det virker stadig ikke! fatter det bare ikke.

Hvilken fejl oplever du?

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-07-02 22:01

Regin Larsen <newsspam@opia.dk> wrote in news:3d372a4b$0$16814
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ret $tal1 til tal1 og $tal2 til tal2.

Ups ja det er jo nok dér fejlen ligger - men brug også $_POST["tal1"] for
en god ordens skyld (register_globals er pr. default slået fra i nyere
versioner af PHP).

Mvh.
/Thomas

Fra : Per Christiansen

Dato : 19-07-02 20:18

Hej.

Du kan også gøre som en anden jeg så et sted.

Indføre det efterfølgende kode i toppen af dit script:

//Dette er for at overføre variable
if (get_magic_quotes_gpc()) {
// Overrides GPC variables
for (reset($HTTP_GET_VARS); list($k, $v) = each($HTTP_GET_VARS); )
$$k = stripslashes($v);
for (reset($HTTP_POST_VARS); list($k, $v) = each($HTTP_POST_VARS); )
$$k = stripslashes($v);
for (reset($HTTP_COOKIE_VARS); list($k, $v) = each($HTTP_COOKIE_VARS); )
$$k = stripslashes($v);
}

Mvh.
Per Christiansen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-07-02 08:13

Jeg ved at det ikke har noget med det aktuelle problem at gøre, men kan
ikke nære mig for lige at gøre opmærksom på foreach's herligheder:

Per Christiansen wrote:
> for (reset($HTTP_GET_VARS); list($k, $v) = each($HTTP_GET_VARS); )
> $$k = stripslashes($v);

foreach($HTTP_GET_VARS as $k => $v){
$$k = stripslashes($v);
}

(lidt afhængigt af PHP-versionen bør det vist være $_GET i stedet for
$HTTP_GET_VARS)

Til gengæld må jeg komme med et spørgsmål:
gør $$k det samme som $HTTP_GET_VARS[$k] i den sammenhæng, eller danner
den en ny variabel?

MEN jeg vil samtidigt opfordre til at læse release-meddelelsen om den
øgede sikkerhed som kommer ved _ikke_ blindt at acceptere alt hvad der
kan trækkes ud af $_GET, $_POST osv

mvh

Jesper Brunholm

--